Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gelukkig was haar vriendin aanwezig die gelijk eerste hulp had verleend, daar is ze erg dankbaar voor. 44Myrthe44 schreef:Een paard mag nooit, maar dan ook echt nooit, trappen als er een mens in de buurt staat, om welke reden dan ook.
Helaas voeden veel mensen hun paarden niet goed op waardoor er dit soort dingen moeten gebeuren.
Toydoll schreef:44Myrthe44 schreef:Een paard mag nooit, maar dan ook echt nooit, trappen als er een mens in de buurt staat, om welke reden dan ook.
Helaas voeden veel mensen hun paarden niet goed op waardoor er dit soort dingen moeten gebeuren.
Bullshit opmerking weer, er staat hier nergens dat het dier niet goed opgevoed is. Zelfs het best opgevoede dier als jij die echt goed laat schrikken of goed pijn doet kan uithalen.
Het blijven dieren hoor. En zo zie je maar weer, ook merries kunnen levensgevaarlijk zijn, als het een hengst was geweest was de reactie van iedereen waarschijnlijk 'levensgevaarlijk' die hengsten, maar nu is het een merrie en dan is het, ja risico van het vak XD
Maar goed, ontzettend erg voor nabestaande en eigenaar van het paard. Arme kinderen zonder vader en die eigenaar moet er mee leven dat zijn paard iemand om het leven heeft gebracht. En ik ben ook zeker wel benieuwd naar de toedracht, misschien kunnen we er nog wat van leren.

44Myrthe44 schreef:Dat het dier niet goed opgevoed is blijkt uit het feit dat het trapte.
Ook bij schrik, ook bij pijn, mag een paard nóóit uithalen naar een mens!
Paarden die niet goed opgevoed zijn zijn inderdaad levensgevaarlijk. Daarom is een goede opvoeding zo belangrijk!
44Myrthe44 schreef:Dat het dier niet goed opgevoed is blijkt uit het feit dat het trapte.
Ook bij schrik, ook bij pijn, mag een paard nóóit uithalen naar een mens!
Paarden die niet goed opgevoed zijn zijn inderdaad levensgevaarlijk. Daarom is een goede opvoeding zo belangrijk!
kesha1 schreef:o dus als jij een paard bent. en er word zonder verdoving in je gesneden of wat dan ook, rustig? en jou paard ook?ik kan dus zo met een groep motoren,buldozers,toeters en bellen langs jou paard rijden zonder datie in de stress schiet! met jou ernaast. dat wil ik wel zien. en jij kent het paard niet misschien is het een getraumatiseerd paard
btw dit is voor SNOLLYGOSTER
kesha1 schreef:nee ik weet heel goed paard vergeet alles alsie pijn heeft en doet er alles aan om van die pijn te ontkomen dus geen enkele opvoeding helpt daarbij
kesha1 schreef:o dus als jij een paard bent. en er word zonder verdoving in je gesneden of wat dan ook, rustig? en jou paard ook?ik kan dus zo met een groep motoren,buldozers,toeters en bellen langs jou paard rijden zonder datie in de stress schiet! met jou ernaast. dat wil ik wel zien. en jij kent het paard niet misschien is het een getraumatiseerd paard
kesha1 schreef:wat nou als het een getraumatiseerd paard is, ga jij dan ook slaan??