Val in sloot wordt paard fataal in Pijnacker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lisantjuuh

Re: Val in sloot wordt paard fataal in Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 10:56

33 jaar en dan zo eindigen. Arm paardje. Wat een roteind.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 11:57

senna21 schreef:
Wonderlijk, mijn oudje heeft het zelfde lot gekregen ......... of gezocht (???).

Mijn oudje lag op de rand van de sloot toen haar tijd daar was. 33+

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:14

Heel veel sterkte voor de eigenaar, wat een nare manier om je dier te verliezen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:55

ik vraag me af waarom het dier ingeslapen moest worden. Natuurlijk is hij verzwakt, maar hij zou toch best weer aan kunnen sterken? Het is natuurlijk een ander verhaal als ie verwondingen heeft (zoals een gebroken been), maar alleen in laten slapen omdat ie verzwakt is? Maar goed, ik ben geen dierenarts...

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 12:59

max66 schreef:
ik vraag me af waarom het dier ingeslapen moest worden. Natuurlijk is hij verzwakt, maar hij zou toch best weer aan kunnen sterken? Het is natuurlijk een ander verhaal als ie verwondingen heeft (zoals een gebroken been), maar alleen in laten slapen omdat ie verzwakt is? Maar goed, ik ben geen dierenarts...

Hou er rekening mee dat het dier 33 jaar was.
Die is niet zomaar weer in de benen.
Is het dier vriendelijk om het dier op z'n leeftijd dat Nog aan te doen?

Ik ga er vanuit dat de DA en eigenaresse alle opties goed tegen elkaar af hebben gewogen.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:03

als het paard verder gezond was? Ik weet het niet, ik denk dat ik het toch een weekje aan zou kijken, als ie niet opknapt kun je hem altijd nog laten inslapen...
Als je een paard al heel lang hebt kan ik me voorstellen dat het erg moeilijk is om hem om zoiets stom kwijt te raken.

Maar, nogmaals, ik ben geen DA.

lissssan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:07

max66 schreef:
als het paard verder gezond was? Ik weet het niet, ik denk dat ik het toch een weekje aan zou kijken, als ie niet opknapt kun je hem altijd nog laten inslapen...
Als je een paard al heel lang hebt kan ik me voorstellen dat het erg moeilijk is om hem om zoiets stom kwijt te raken.

Maar, nogmaals, ik ben geen DA.

Het paard was al heel erg oud, sowieso al wat zwakker en de verwachtingen waren dat hij het einde van de zomer waarschijnlijk al niet meer zou halen.
Verder was het gewoon een vrolijk oud paardje met een lekker lui leventje, begrijp me niet verkeerd.. Maar wel lichamelijk een stuk zwakker door ouderdom.
Ik snap de eigenaresse volkomen, ik zou het mijn paard ook niet meer aan willen doen op z'n oude dag..
Laatst bijgewerkt door lissssan op 29-05-14 13:10, in het totaal 2 keer bewerkt

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:09

als ie idd al zwak was.....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:16

Zoals ik het begrijp kwam het paard niet meer in de benen. Wat moet je dan? Met een hijsbroek aan naar stal verplaatsen? Ik denk dat het de beste keuze was. Veel sterkte voor de eigenaresse.

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:22

Waarom krijg ik tegenwoordig de indruk dat veeartsen nogal snel maar beslissen om een dier te euthanaseren? Of is dit gewoonweg de makkelijkste manier?
Sorry maar dit moet me toch echt van het hart.

Love_elize

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:23

Wat vreselijk om je paard zo te verliezen! Het zal je maar gebeuren :(

Heel veel sterkte voor de eigenaar!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:30

wat vreselijk sneu om zo gedag te moeten zeggen tegen je oudje...

heel veel sterkte aan de eigenaar

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:36

Nancy01 schreef:
Waarom krijg ik tegenwoordig de indruk dat veeartsen nogal snel maar beslissen om een dier te euthanaseren? Of is dit gewoonweg de makkelijkste manier?

De DA beslist niets, ik denk eigenlijk nooit (behalve als de eigenaar niet te vinden is en het dier echt zal lijden) Dat doet de eigenaar van het dier. En de eigenaar weet het beste wanneer het goed geweest is. Vind dit geen fijne reactie richting de eigenaar.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:45

max66 schreef:

En dan???????? Dat dier daar een week laten liggen? Ophijsen en ophangen in een stal? Moet je dat willen voor een paard van die leeftijd?

Respect voor de eigenaresse die het paard een goede oude dag heeft gegeven en de juiste beslissing heeft genomen toen dat nodig was.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:55

Nancy01 schreef:

Sterven hoort bij het leven, het liefst zo waardig mogelijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 13:58

Ik lees dat ook steeds meer, ach was toch al oud dus is minder erg. Lijkt inderdaad of ze steeds minder energie er in willen steken.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:31

Ik ken t paard in kwestie en was, toen ik wegging op die stal, al niet meer optimaal. Stond toen al voor de beslissing of ze hem nog een winter door wilde zetten. Tjah als er dan nu zoiets bovenop komt..

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:11

Vaak hoor je dat paarden na zoiets, zeker als ze op leeftijd zijn, door al het gedoe koliek krijgen of ander ongemak.
Moet je dan afwachten tot het paard pijn gaat krijgen, als het al aangeeft niet meer in de benen te willen?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 15:14

marleen_usar schreef:
Ik lees dat ook steeds meer, ach was toch al oud dus is minder erg. Lijkt inderdaad of ze steeds minder energie er in willen steken.

Paarden te lang door laten modderen als ze veel pijn en ellende hebben, dat vind ik juist het meest naar :=
Je kunt een dier niet uitleggen wat je doet, behalve veel stress, ongemak en eventueel pijn is de kans met zo'n verzwakt oud dier vaak toch dat ze afgemaakt moeten worden. Beter nu, dan een/twee weken vol narigheid.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:23

Lowara schreef:
marleen_usar schreef:

Paarden te lang door laten modderen als ze veel pijn en ellende hebben, dat vind ik juist het meest naar :=
Je kunt een dier niet uitleggen wat je doet, behalve veel stress, ongemak en eventueel pijn is de kans met zo'n verzwakt oud dier vaak toch dat ze afgemaakt moeten worden. Beter nu, dan een/twee weken vol narigheid.

Hier sluit ik me bij aan. De eigenaresse en dierenarts hebben toch samen overlegt. Wij kennen het dier en zijn conditie tenslotte niet.

Sterkte aan de eigenaresse.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 16:31

marleen_usar schreef:

Als je het mij vraagt is de trend juist andersom en lijkt het alsof men koste wat het kost alles en iedereen maar in leven wil houden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:08

Celiien schreef:
Ik ken t paard in kwestie en was, toen ik wegging op die stal, al niet meer optimaal. Stond toen al voor de beslissing of ze hem nog een winter door wilde zetten. Tjah als er dan nu zoiets bovenop komt..

Welk paard is dit dan vab zilverster?
Ik herken het dier..aar kan m niet plaatsne..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:26

Celiien schreef:
Duynisveld inderdaad. Paard wat overleden is vroeger van manege zilverster geweest (voor mensen van zoetermeer)
Weides zullen wel weer zo glad zijn Geweest daar dat t arme ding er zo ingegleden is. Maarja aflopende weides van een dijk af, met t water van afgelopen dagen :n

Wie is dat? Dacht zelf aan Owen (Of was die van Balij?), maar kan hem me niet zo goed meer herinneren...

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 17:27

Ahw sterkte voor de eigenaar! -O-

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:51

Owen staat op mn huidige stal gaat alles goed mee !