Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
max66 schreef:ik vraag me af waarom het dier ingeslapen moest worden. Natuurlijk is hij verzwakt, maar hij zou toch best weer aan kunnen sterken? Het is natuurlijk een ander verhaal als ie verwondingen heeft (zoals een gebroken been), maar alleen in laten slapen omdat ie verzwakt is? Maar goed, ik ben geen dierenarts...
max66 schreef:als het paard verder gezond was? Ik weet het niet, ik denk dat ik het toch een weekje aan zou kijken, als ie niet opknapt kun je hem altijd nog laten inslapen...
Als je een paard al heel lang hebt kan ik me voorstellen dat het erg moeilijk is om hem om zoiets stom kwijt te raken.
Maar, nogmaals, ik ben geen DA.
Nancy01 schreef:Waarom krijg ik tegenwoordig de indruk dat veeartsen nogal snel maar beslissen om een dier te euthanaseren? Of is dit gewoonweg de makkelijkste manier?
Sorry maar dit moet me toch echt van het hart.
max66 schreef:als het paard verder gezond was? Ik weet het niet, ik denk dat ik het toch een weekje aan zou kijken, als ie niet opknapt kun je hem altijd nog laten inslapen...
marleen_usar schreef:Ik lees dat ook steeds meer, ach was toch al oud dus is minder erg. Lijkt inderdaad of ze steeds minder energie er in willen steken.
Lowara schreef:marleen_usar schreef:Ik lees dat ook steeds meer, ach was toch al oud dus is minder erg. Lijkt inderdaad of ze steeds minder energie er in willen steken.
Paarden te lang door laten modderen als ze veel pijn en ellende hebben, dat vind ik juist het meest naar
Je kunt een dier niet uitleggen wat je doet, behalve veel stress, ongemak en eventueel pijn is de kans met zo'n verzwakt oud dier vaak toch dat ze afgemaakt moeten worden. Beter nu, dan een/twee weken vol narigheid.
Celiien schreef:Ik ken t paard in kwestie en was, toen ik wegging op die stal, al niet meer optimaal. Stond toen al voor de beslissing of ze hem nog een winter door wilde zetten. Tjah als er dan nu zoiets bovenop komt..
Celiien schreef:Duynisveld inderdaad. Paard wat overleden is vroeger van manege zilverster geweest (voor mensen van zoetermeer)
Weides zullen wel weer zo glad zijn Geweest daar dat t arme ding er zo ingegleden is. Maarja aflopende weides van een dijk af, met t water van afgelopen dagen