Shirley schreef:Niet verwacht, maar het is ook niet in één plons gevallen ....
Sneu voor die dieren
Woon jij hier?? In 1 dag is nogal in 1 plons hoor.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shirley schreef:Ik woon niet daar, maar ook in een laaggelegen gebied waar bij serieuze regenval wateroverlast kan dreigen.
En in een dag kun je een hoop regelen
Dan zijn heel wat uurtjes, dat bedoel ik met niet in één plons
cp112 schreef:Wat er hier in de omgeving gevallen is was biet voorspelt. Sterker nog. Het weerbericht vn 2 dagen terug zei zelfs dat hrt voornamelijk ib hrt westen ging onweren.
Er is op plaatsen bijna 80!! Mm per uur gevallen. Alles staat hier onder water, straten blank, er is in korte tijd gewoon heel veel water gevallen.
Ommen ligt aan de vecht en die treed nog wel eens buiten de oevers. Misschien stpnden de pony's er in de buurt.
Niet zpmaar vingers gaan wijzen. Dit is echt in een dag gebeurd, hrt ging ontzettend snel!
unihorses schreef:waarom de eigenaar direct aanvallen? ik denk niet dat dit te verwachten was , maar fijn voor die beestjes dat ze gered zijn ( ik spreek er dan over dat die pony's niet in de uiterwaarden liepen dan zou het nogal dom zijn... )
cp112 schreef:Ik heb even gekeken maar dit weiland is niet aan de vecht. Zo extreem veel als er gevallen is had niemand aanzien komen.
Mensen werken ook gewoon, je staat nirt iedere 2 uur bij je pony's. Wie weet heeft hrt stuk nooit eerder zo vol water gestaan.
Hier bij hoogeveen (hemelsbreed km of 25 van ommen) staan alle sluizen open om het water weg te pompen. Dit is sinds 1968 niet meer voorgekomen. Niemand had in kunnen schatten dat er plaatselijk zóveel water viel.
Dit is in 1 dag gebeurd. Dan vind ik het niet netjes om de eigenaar maar gelijk voor iemand uit te makem die niet om zn pony's geeft en ach shetjes zijn toch niets waard.
fairhoeve schreef:Er is wat mis gegaan met plaatsen van mijn bericht.
Ben hier niet dagelijks te vinden en bekend op deze site.
Wil de deuren open zetten voor mensen die in nood zitten met dit hoge water.
Oké is er stalruimte voor 50 stuks vee aanwezig.
Dit omdat de dieren weer de dupe worden door de natuur, vooral met te veel wateroverlast
berdien85 schreef:Op de facebookpagina van hartvanNL gaat al een hele discussie over dat de eigenaar een dierenbeul is..
Ongelooflijk hoe men altijd snel zijn oordeel klaar heeft. Inderdaad, wat hier ook al gezegd was, de eigenaar stond er wel midden in de nacht om de pony's te redden.
Ik ga er toch ook echt vanuit dat het men overvallen is..
Edit: Het valt mij op hoe nuchter er hier nog gereageerd wordt!