Bij ons op stal ook eens gebeurd. Twee pony's op de paddock, galopperen naar elkaar en raken elkaar frontaal. De ene pont is zijn oog kwijt en zware hersenschudding en de andere zijn schouder uit de kom en ontwricht en spier zwaar beschadigd, spier zag je niet meer op de ego... Ik hou mijn hart vast als ik mijn mannen buiten zetten, de twee broers spelen al heel hun leven als veulens en dat gaat soms niet zonder slag of stoot.
Wij hebben het ook op stal meegemaakt, 2 paarden botsten frontaal op elkaar De 1 had niets en de ander op slag dood. Nek gebroken. Vreselijk gezicht. Hoop het nooit meer mee te hoeven maken
Bah, zie het zo voor me. Op deze manier ben ik mijn merrie verloren, been gebroken, dus moest ik af laten maken. Andere paard had niks, maar heb hem heel lang niet aangekeken...
Ooooooh, jee, wat erg... Dit is de eerste keer dat ik blij ben dat mijn merrie een (overigens erg vervelende, maar lieve) ruin bij haar op de weide heeft, die haar tegen elk paard keihard beschermt...
Wat vreselijk om zo je 2 paarden te verliezen. En als ik zo de commentaren lees gebeurd het wel vaker. Zo ook bij iemand die ik ken. De paarden wel omgeweid en maakte ook een frontale klapper. De een ook op slag dood en de ander zwaar geblesseerd.
Je kan het je toch niet voorstellen dat die paarden elkaar gewoon niet zien.
Als je soms ziet hoe ze doen, zo keihard op elkaar afrennen tijdens een gek kwartiertje, dan hoop je ook maar met angst en beven dat ze allebei weten wie de binnen- en wie de buitenbocht gaat nemen