Automobilist laat amazone en paard gewond achter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 12:51

jeetje wat een sukkel zeg. welke gek doet nou zoiets. :n
ik wordt al ongelofelijk gek, wanneer er iemand met een rotgang voorbij komt jagen, maar dit slaat toch wel alles.

Hanneke_68

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:03

Wat een idioot! Ik hoop dat het paard en de ruiter hier geen blijvende schade aan overhouden! Sterkte!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:04

Jahoor. In slaap gesukkeld en toen hij ze aanreed werd hij ineens wakker en is toen maar normaal doorgereden? Denk het ook :')
In 1 ding heb je wel gelijk. Het blijft speculeren als je maar 1 verhaal leest. Maar ik reageer dan ook op het verhaal wat ik lees en ik vind het belachelijk. Ongeluk of niet. Dan rij je nog niet stug door en laat je het slachtoffer alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:06

Ayasha schreef:
Reggledoos schreef:
Poging tot doodslag

Poging tot moord.
Poging tot doodslag is onmogelijk gezien doodslag een soort "onbedoelde moord" is. Daar kan je geen poging tot doen. Dat doe je, of niet. Gezien ruiter nog leeft, is doodslag dus hoe dan ook geen optie. Poging tot moord however is dat wel.

Poging tot doodslag bestaat wel degelijk. Maar aangezien dit slechts een forum is en (godzijdank) geen rechtbank vind ik de reactie van Reggledoos een beetje vreemd. Hoop dat ze hem te pakken krijgen en dat hij een passende straf krijgt.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:11

PenP2014 schreef:
Jahoor. In slaap gesukkeld en toen hij ze aanreed werd hij ineens wakker en is toen maar normaal doorgereden? Denk het ook :')
In 1 ding heb je wel gelijk. Het blijft speculeren als je maar 1 verhaal leest. Maar ik reageer dan ook op het verhaal wat ik lees en ik vind het belachelijk. Ongeluk of niet. Dan rij je nog niet stug door en laat je het slachtoffer alleen.

Ik wil het absoluut niet goed praten maar een mens doet rare dingen als hij/zij in paniek is. Je hebt dan ook geloof ik nog 24 of 48 uur om je zelf te melden bij de politie.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:39

ogidni schreef:
PenP2014 schreef:

Ik wil het absoluut niet goed praten maar een mens doet rare dingen als hij/zij in paniek is. Je hebt dan ook geloof ik nog 24 of 48 uur om je zelf te melden bij de politie.

Klopt maar wel je auto zo snel mogelijk naar de garage brengen en je niet melden wijst er op dat hij dit niet van plan was.

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:47

bigone schreef:
Klopt maar wel je auto zo snel mogelijk naar de garage brengen en je niet melden wijst er op dat hij dit niet van plan was.

Daar heb je gelijk in. Maar op dit moment is er een éénzijdig verhaal en je weet gewoon niet wat er met die bestuurder aan de hand was of wat er op dat moment door zijn/haar hoofd ging. Dat de auto al bij de garage staat voor reparatie is dan weer vaag maar volgens mij is het slachtoffer ook nog niet bij de politie geweest om aangifte te doen en weet je dus ook niet of de schuldige zichzelf misschien al aangegeven heeft.

Bewust een dier (of mens, of wat anders) aanrijden...... Je doet het gewoon niet!! Maar helaas zijn er genoeg maloten op deze aardbol.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:55

Dani schreef:
Dat weet je niet. Misschien was hij in slaap gesukkeld, misschien was hij ziek, misschien...

...was hij dronken. Goede reden om er vandoor te gaan.
Als mensen doorrijden na een ongeval, zijn ze per definitie niet te goeder trouw hoor.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 13:55

Hoop toch echt dat ze deze crimineel kunnen pakken en berechten!

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:03

Grappig hoe wat ze zeggen zó waar is blijkt hier maar. De maatschappij ben je zelf. En dit is dus precies hoe het NL rechtssysteem zo enorm betuttelend is. "Ach meneer was ziek" "even in slaap gesukkeld". "In paniek" "Misschien zat hem wel een scheet dwars".
Totdat het je eigen zusje,moeder,vriendin of oma is die daar ligt te creperen met paard. Dan vinden we het ineens niet meer leuk.
Spijt me zeer maar ik kan vandaag noch morgen begrip opbrengen voor iemand die doorrijdt na een aanrijding. Dus lets agree to disagree dan maar :)
Laatst bijgewerkt door PenP2014 op 17-05-14 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Apple

Re: Automobilist laat amazone en paard gewond achter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:07

Wat een goed speurwerk van die mevrouw en haar buren/getuigen :-) Hopelijk heeft de politie hem snel te pakken :-)

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:07

Een reden is geen excuus. Ik geef aan dat er een reden kan zijn dat deze man doorreed anders dan 'hij wilde haar vermoorden!' Dat maakt het beslist géén excuus voor zijn gedrag en ik vind net zo goed dat hij daarvoor gestraft moet worden. Of je het nu gelooft of niet, mensen kunnen hele domme dingen doen in paniek. Dingen zoals doorrijden na een ongeval. Oók als ze verder geen schuld hadden. Dat is ontzettend stom en het is nog veel stommer om je daarna niet alsnog te melden, en dat spreekt bepaald niet in het voordeel van deze man. Maar zonder dat er verder iets bekend is over de toedracht vind ik het nogal verregaand om de man direct te beschuldigen van poging tot moord of doodslag.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:11

Inderdaad goed speurwerk!
Ben ook benieuwd hoe het met de riiter en het paard gaat.
En hoe deze aangifte verder verloopt.
Vreselijk om mee te maken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:16

Babootje schreef:
...was hij dronken. Goede reden om er vandoor te gaan.
Als mensen doorrijden na een ongeval, zijn ze per definitie niet te goeder trouw hoor.

Dat is niet waar. Ook mensen die wel te goeder trouw zijn kunnen soms doorrijden. Dat is niet goed, maar ook geen bewijs van opzettelijk iemand aanrijden.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:32

Wat een dwaas

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:33

Oef paard heeft mooie krassen op zijn been erdoor zeg!

Ben blij dat het zo is afgelopen en dat het niet nóg erger was!!

ogidni

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:34

PenP2014 schreef:
Grappig hoe wat ze zeggen zó waar is blijkt hier maar. De maatschappij ben je zelf. En dit is dus precies hoe het NL rechtssysteem zo enorm betuttelend is. "Ach meneer was ziek" "even in slaap gesukkeld". "In paniek" "Misschien zat hem wel een scheet dwars".
Totdat het je eigen zusje,moeder,vriendin of oma is die daar ligt te creperen met paard. Dan vinden we het ineens niet meer leuk.
Spijt me zeer maar ik kan vandaag noch morgen begrip opbrengen voor iemand die doorrijdt na een aanrijding. Dus lets agree to disagree dan maar :)

Hoe de maatschappij tegenwoordig in elkaar steekt heeft niets met rechtspraak te maken maar alles met het egoisme en de onverdraagzaamheid van de mensen tegenwoordig en dat begint al bij de opvoeding van een kind tot en met het veroordelen van iemand zonder alle feiten te weten.

Als blijkt dat deze persoon schuldig is aan doorrijden na een ongeval, let wel, ik zeg "als", dat mag deze persoon van mij ook zeer zwaar gestraft worden.

lot189

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:39

pffff, 'gelukkig' reed bij ons de automobilist niet door....

ik weet precies wat de vrouw moet meemaken, verschrikkelijk. echt.
mijn paard en ik zijn na het ongeval nooit meer naar buiten geweest.
ik zelf ben door mijn ongeluk zo goed als gestopt in de sport...

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:52

De plek waar het gebeurd is is een smal weggetje. Sowieso vind ik het onverantwoord om daar langs een paard te rijden. Beter had de bestuurder even kunnen wachten in een uithaal, maarja daar had hij vast geen tijd voor.

Vind het sowieso raar dat die man is doorgereden.. het is niet omopgemerkt gebeurd ofzo en blijkbaar had hij wel tijd genoeg om zijn auto naar de garage te brengen maar niet om naar de politie te gaan.

Ik vind het goed dat ze aangifte heeft gedaan! Hopelijk gaat de politie er wat mee doen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 14:52

Ayasha schreef:
Reggledoos schreef:
Poging tot doodslag

Poging tot moord.
Poging tot doodslag is onmogelijk gezien doodslag een soort "onbedoelde moord" is. Daar kan je geen poging tot doen. Dat doe je, of niet. Gezien ruiter nog leeft, is doodslag dus hoe dan ook geen optie. Poging tot moord however is dat wel.

Nah, jij hebt er ook weinig kaas van gegeten zeg. :+

Wat een hufter van een bestuurder en wat goed dat de amazone zo adequaat heeft gereageerd!!

Sancerre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 15:58

Jeetje... Goed speurwerk van de amazone!!! Ben benieuwd hoe dit afloopt!
Hopelijk heeft de getuige genoeg gezien.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:28

darkadia schreef:
What the...@#$^ Als dit verhaal klopt, dan is ze opzettelijk aangereden door degenen met die bestelbus? Had veel slechter kunnen aflopen...wat n mafkees...

Of een blinde kip/iemand met medicijnen achter de kiezen/whatsappen noem maar op... ik kreeg eind januari een ongeluk met de fiets doordat een vrouw me tegemoet reed, en ineens vlak voor me het stuur omgooide.
Verklaring van mevrouw was dat ze op zo'n rustig weggetje niet hoefde uit te kijken. -O-
Overigens ging die mevrouw niet op mijn verzoek in, toen ik haar gegevens vroeg. -:(-

Wel mooi speurwerk!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 16:30

PenP2014 schreef:

Uiteraard is doorrijden na een aanrijding nog stommer dan iemand "alleen maar" aanrijden uit onoplettendheid! En het lijkt steeds vaker voor te komen, je hoeft de krant maar te lezen.

joafan2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:59

Jeetje heftig zeg als je zo iets overkomt! Hoop dat de bestuurder achterhaald wordt.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 18:04

Wat ook tikje bizar is buiten het doorrijden om van de automobilist is dat amazone zelf heeft moeten speuren naar de dader. Daar is de politie toch voor?
Hopelijk houden amazone en paard er niets aan over.