Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
monnikenburg schreef:zo makkelijk oordelen van ze staan schraal, zo vraag je om zandkoliek, geen ruwvoer bla bla bla.
de beste stuurlui staan aan wal.
Misschien zijn de pony´s wel gevoelig op hoefbevangenheid en staan ze daarom zo, misschien krijgen ze s´morgens en s´avonds wel lekker hooi bij, misschien krijgen ze wel elke maand een kuur zandweg.
Lekker makkelijk oordelen als je de feiten niet kent mensen.
Sterkte voor de eigenaar, zo iets is verschrikkelijk.
KarmaWitch schreef:anneliesdj schreef:Ik zie geen schrale dieren hoor, en logisch dat die weide schraal is als er continu 2 pony's lopen.
Die omgekeerde badkuip viel mij wel op, terwijl er zoveel regen is gevallen de afgelopen tijd.
Dat viel mij ook op, maar dr staat ook een schuilstal, daar kan het ook staan. Daar is verder weinig over te melden vind ik
Gini schreef:Stond de pony in een dikke wei vol gras, dan was het ook weer niet goed, want ja, zo hou je een shetlander toch niet. Heerlijk bokt weer.
Babootje schreef:Dr staat in het krantenartikel (moet je even goed kijken) geen drinkwater beschikbaar. Dan zal het ook niet in de schuilstal hebben gestaan denk ik. Bovendien waarom zou je een drinkbak in een schuilstal zetten. Je hebt toch liever dat ie zich ook met regenwater vult.
Misschien heeft de pony zijn badkuip omgegooid (toen er niks meer inzat).
Geloof daarom ook niet dat de eigenaar 2 x daags kwam. Dan zou het drinkwater toch echt moeten opvallen.
fourseasons schreef:Vind het wel weer typisch bokt hier met al die conclusies en speculaties. Geen drinken, niet genoeg gras. Want iedereen op bokt heeft het hartstikke perfect voor mekaar natuurlijk.
Ashley5760 schreef:monnikenburg schreef:zo makkelijk oordelen van ze staan schraal, zo vraag je om zandkoliek, geen ruwvoer bla bla bla.
de beste stuurlui staan aan wal.
Misschien zijn de pony´s wel gevoelig op hoefbevangenheid en staan ze daarom zo, misschien krijgen ze s´morgens en s´avonds wel lekker hooi bij, misschien krijgen ze wel elke maand een kuur zandweg.
Lekker makkelijk oordelen als je de feiten niet kent mensen.
Sterkte voor de eigenaar, zo iets is verschrikkelijk.
Verhaal uit OP daar gelaten.
Paarden hou je niet op zo'n stuk "wei" en bestrijd de symptomen met zandweg. Dat is nou echt praat van paarden houden zonder verstand. (Zelfde verhaal als alleen fastfood eten en dan rennie's nemen tegen maagzuur... Ook geen "oplossing").
Babootje schreef:fourseasons schreef:Vind het wel weer typisch bokt hier met al die conclusies en speculaties. Geen drinken, niet genoeg gras. Want iedereen op bokt heeft het hartstikke perfect voor mekaar natuurlijk.
Geen drinken, dat stond in het krantenbericht. Niet genoeg gras, kun je zien aan t weitje. Zandkoliek als oorzaak geconstateerd door de DA die erbij was.
Weinig speculeren aan.
Mogelijk voerde de eigenaar bij en was hij zich niet bewust van de risico's van zo'n schraal stuk wei.
Op de stal waar ik nu sta is me ook aangeboden mijn pony op een schraal stukje te zetten (ivm IR), maar ik doe m liever dus een graasmasker om. Je moet je wel weten van dit soort risico's wil je je er bewust van zijn.
Geen drinkwater vind ik wel een kwalijke zaak. Maar mss had de pony zijn bak omgegooid, wie zal t zeggen.
. Eerst je pony verliezen en daarna via internet totaal de grond ingetrapt worden en weg gezet worden als dierenmishandelaar
.