Moeder en veulen overleven ernstige stalbrand [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Moeder en veulen overleven ernstige stalbrand [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:22

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:37

Geen van beide, het was een schimmel. Springpaard

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:39

Akhal_Teke schreef:
Geen van beide, het was een schimmel. Springpaard

Was dat niet een paard van een bokker?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:43

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 08:51

Inderdaad die laatste... Paard dat nooit meer bij andere paarden mag en nooit meer in het licht naar buiten. Maar wel weer gewoon een zadel op moet.

Ik hoop dat de merrie beter geneest... Mijn keuze zou het niet zijn

M1C

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:37

Jeetje wat erg zeg!! Gelukkig hebben ze zo n doorzettingsvermogen!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 09:51

smurffie schreef:
Inderdaad die laatste... Paard dat nooit meer bij andere paarden mag en nooit meer in het licht naar buiten. Maar wel weer gewoon een zadel op moet.

Wat een onzin zeg. Is toch niet gezegd dat ie dat nooit meer mag. In het licht naar buiten? Alleen niet in de volle zon, dus gaat ie s morgens vroeg en tegen de avond. Niks mis mee toch? Er zijn meer paarden die je niet in de volle zon buiten zou moeten zetten. In de zomer staan er altijd weer volop topics over verbrande paardenneuzen.
En niet in een groep naar buiten had naar ik heb gelezen een andere reden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met hem gaat.

Er zijn hier toch nu een aantal voorbeelden aangehaald, waarbij paarden die zwaar verbrand zijn geweest toch heel goed kunnen herstellen. Dus waarom zou je ze die kans niet geven.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:17

Paarden hebben sowieso een hogere pijngrens dan mensen en hun doel is overleven. Denk maar niet dat deze merrie er bij stil staat of haar leven wel paardwaardig genoeg is. Ze heeft een veulen daar wil ze bij blijven dus als het even kan zal ze proberen blijven leven, pijn of niet. Als artsen haar daarbij willen helpen..prima. Ze is in goede handen bij een goede kliniek. Ik neem aan dat ze prima weten wat ze doen en ook of het paard onnodig lijdt of niet. Inderdaad de kritiek altijd weer op een positieve reactie op een nare gebeurtenis.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 12:27

Mijn keuze zou het denk ik wel geweest zijn. Die jaren die het beestje nog gelukkig kan zijn, kan genieten, vind ik opwegen tegen die maanden bikkelen. Iedereen heeft maar een leven, en daar moet je zo lang mogelijk van kunnen genieten vind ik. Dus ook dieren.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 16:16

Babootje schreef:
smurffie schreef:

Wat een onzin zeg. Is toch niet gezegd dat ie dat nooit meer mag. In het licht naar buiten? Alleen niet in de volle zon, dus gaat ie s morgens vroeg en tegen de avond. Niks mis mee toch? Er zijn meer paarden die je niet in de volle zon buiten zou moeten zetten. In de zomer staan er altijd weer volop topics over verbrande paardenneuzen.
En niet in een groep naar buiten had naar ik heb gelezen een andere reden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu met hem gaat.

Er zijn hier toch nu een aantal voorbeelden aangehaald, waarbij paarden die zwaar verbrand zijn geweest toch heel goed kunnen herstellen. Dus waarom zou je ze die kans niet geven.

Paard gaat gewoon naar buiten in de zon hoor. Hier is zijn/haar facebookpagina waar foto's en filmpjes op staan in de zon. Paard ziet er weer gelukkig uit. https://www.facebook.com/pages/Pacha-de ... tos_stream

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 18:28

leuk die foto's! ik zie mensen die heel veel om het paard lijken te geven en een paard dat happy lijkt te zijn. dus..... niet zeuren.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:58

Hobo, dat waren de woorden van de eigenaar. Krielen zou te pijnlijk zijn dus mocht het dier niet meer bij andere en in de zon was hij direct verbrand dus mocht alleen de nacht naar buiten.