Duitsland: Kudde paarden vergiftigd door tuinafval

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 19:34

Popke schreef:
Wat erg! Maar soms beseffen mensen niet dat het kwaad kan voor paarden. Zo trof ik vorig jaar de aardappelplanten van de buurman in de wei aan en afval van de preien.... Hij dacht dat het paard dat wel lekker zou vinden..
Hoop dat de zieke beestjes er toch doorheen komen zonder gevolgen!

Vaak is het onwetendheid inderdaad. Mijn konijnen zijn ook eens bijna vergiftigd doordat de buuf wat groenafval over de schutting had gegooid

dieren zomaar voeren zou ik ook niet doen, maar vaak komt het uit een goed hart

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:05

pipo schreef:
Maar ben ik dan de enige die ook de eigenaar toch een ietwat schopje nodig heeft. Waarom moeten er zoveel dieren sterven als er goede controle is? Met controle bedoel ik dus dat de eigenaar iedere dag langs komt en een rondje maakt om te zien hoe en wat en gelijktijdig de omheining controleert of zo.
Ik snap dat echt niet.

Taxus hoeven ze bv maar een takje van te eten en grote kans dat met een paar uur een groot deel tegen de vlakte ligt. Ik loop ook zo vaak mogelijk een rondje wei, eigelijk wel dagelijks, maar niet 2 of 3 keer daags. Als je paarden op een 3-4 hectare staan, begin er maar aan. Zo'n vergiftiging kan snel gaan, afhankelijk van hoeveel ze eten.

geerke

Re: Duitsland: Kudde paarden vergiftigd door tuinafval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 20:31

je zou toch denken dat als ze op een enorm weiland staan,er genoeg gras staat om niet aan snoeiafval te beginnen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:42

Ik controleer hier ook dagelijks op tuinafval,hier word dat ook regelmatig in de wei gegooid.Ik zit naast een volkstuintje en die mensen willen hun troep kwijt,dus hoppa dat weiland is groot zat denken ze dan dan maar.Een loeigroot bord neer gehangen,hebben ze gewoon weg gehaald.Nu heeft een vrouw die daar ook een tuintje heeft,een brief op dat cpmplex neer gehangen,dat ze geen tuinafval mogen storten in het weiland! en het helpt tot nu toe wel.Helaas gooien 'wandelaars' soms nog wel afval in de wei,ondanks de waarschuwingsbordjes.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 07:48

Heftig zoveel jonge dieren door door mensen die hun rommel dumpen in de wei. Hier ook herkenning bij het lezen van dit verhaal, ik heb er ooit een erg ziek gehad van maisplanten gevoerd door de buurman die zelf ook paarden had. Mijn pony heeft het gegeten en is er 3 weken doodziek van geweest, maar zelfs met iedere dat de wei controleren voorkom je dit niet, aangezien ik geen 24 uur per dag op de wei ben en als mensen na mijn ochtendronde iets geven, dan zie ik dat sávonds pas. Ook wandelaars en andere voorbijgangers hebben er een handje van, als je ziet wat wij soms in de wei vinden.

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 11:29

Hallo ihr Lieben, so groß die Hoffnung gestern war, so schlimm ist die Entäuschung heute. Zwei haben die Nacht nicht überstanden. Ihr Zustand hatte sich rapide verschlechtert. Die Schäden an den inneren Organen sind wahrscheinlich doch zu groß. Aber ich muß hier deutlich sagen, das wir kein Pferd sinnlos leiden lassen. Ein Heilungsprozeß ist immer mit Rückschlägen und Schmerzen verbunden. Sie werden, wenn nötig, mit Schmerzmitteln versorgt und wenn keine Hoffnung mehr besteht, erlöst. Es fällt nicht leicht, diese Entscheidung zu treffen, aber wenn wir auch nur ein Pferd retten, dann hat sich der Kampf gelohnt. LG Katrin Unger

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 12:48

Wat verschrikkelijk -O-

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 11:54

Hallo an alle, die gespannt auf eine Nachricht warten. Im Moment sind die verbliebenen 6 Hengste und der Wallach stabil. Sie bekommen nur noch einzelne Medikamente, je nach Zustand. Darum ist nur noch eine beobachtende Person vor Ort, die wenn nötig Hilfe holen kann. Für Nachtwachen haben wir viele Helfer aus der näheren Umgebung, die sich abwechseln. Die Kleinen müssen jetzt viel Ruhe haben, damit sich hoffentlich die inneren Schäden wieder reparieren. Der Dickdarm ist stark geschädigt, was Schmerzen, immer wieder Koliken und Durchfall hervorruft. Aber sie und auch wir geben nicht auf und hoffen das Beste. LG Katrin Unger

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:10

Wat fijn dat ze zoveel steun krijgen !

Hier blijven de duimen ook draaien voor de patiëntjes :j