Brandweer redt paard uit trailer in Dieren [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 07:26

Knakker schreef:
gelukkig dat het goed is afgelopen.
Naar mijn idee is dit wel een smalle trailer voor 2 paarden of zie ik dat verkeerd?

ik denk dat je het verkeerd ziet want het is gewoon een twee paardstrailer

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 07:29

sommige reacties......ik heb toevallig een paard wat óók valt in de trailer.... dier is gezond, meestal gaat alles goed en ik rij heel voorzichtig , we hebben hem uiteindelijk gefilmd en meneer valt gewoon in slaap.... bij een bocht verliest ie balans en soms gaat het mis.... nu tik ik altijd even de rem aan vóór er iets verandert aan de situatie op de weg tijdens het rijden en het gaat al jaren goed. Paard loopt ook gewoon elke keer weer braaf aan een los halster zó de trailer in....
Ik heb een anti-slipvloer in de trailer, géén bodembedekking en heb alle soorten schotten en trailers geprobeerd.
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te suggereren dat hier van alles misgaat ( te hard over rotonde,verkeerde bodem etc etc...) Kan gewoon "gevalletje pech" zijn!
Hopelijk houdt het dier en niks aan over en loopt ie straks gewoon de trailer weer in!

sijs

Re: Brandweer redt paard uit trailer in Dieren [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 07:33

Ja het is inderdaad ook pech! Maar omdat ze waarschijnlijk met haar achterbenen door bleef schuiven omdat er een plastic tussenschot in zat heeft zr haar balans niet terug kunnen vinden. De gene die toevallig achter hen aan reed (ook iemand met paarden) die zei dat ze achter weg gleed

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 07:50

Ik zie toch echt nergens staan dat ze niet te hard reden :D
Maar jullie kennelijk wel....sja......
Ik zie vaak zat trailers over de rotonde vliegen waarvan ik besloten had dat er geen dier in KON staan.
Maar dat heb ik niet altijd juist helaas. Dus, wie zal het in dit geval zeggen he? :)

Het is rot zat als het je gebeurd denk ik......nou ja...voor de meesten hoop ik dan maar.
Toch wel fijn dat je dan op iets als een brandweer kan rekenen toch?

Eekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:18

quartel schreef:
.
Volgende keer maar minder hard over die rotonde scheuren dan

Mijn reactie ging over deze opmerking. ..
Ik reageer omdat de snelheid er niet altijd wat mee te maken heeft zoals andere voorbeelden in dit topic ook al aangeven.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:03

Odi schreef:
Moet gelijk aan het verhaal denken hier op Bokt. Paard was ook gevallen. Brandweer kreeg het paard niet uit de trailer. Dier kon ook geen grip krijgen. Tot iemand op het heldere idee kwam om een matje uit de auto te pakken. Iets om nooit meer te vergeten.

Dat was idd bij de meeting. Hier precies hetzelfde. Trailer was bij ons echt glad als je erin ging staan was t een glijbaan en dan met hoefijzers wil je wel.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:22

Dat verhaal had ik inderdaad ook gelezen, wat is dat dan met die trailer bodems dat ze toch glad worden?
Lijkt me dat dat materiaal uitvoerig getest wordt, zowel nat als droog, met en zonder stro/zaagsel?
Als het zo glad wordt dat je er zelf al nauwelijks op kunt blijven staan.

Gelukkig is dit goed afgelopen en wat een gezeur om dat andere paard zeg, dier staat tijdens al het gedoe bij de trailer gewoon braaf te grazen en op het laatst laat de eigenaresse hem voorbij gaan om naar z'n maatje te gaan.
Je ziet duidelijk dat ze het laat gebeuren, ze wordt niet meegesleurd en ze verdwijnen niet allebei in rengalop richting horizon en dan maar gelijk over de opvoeding van het dier oordelen :n
En als ik dan ook nog lees dat ie heel voorzichtig de trailer is uitgestapt om z'n maatje te ontwijken, dat laat toch zien dat het dier zichzelf prima beheerst en rekening houdt met zijn omgeving.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:30

Wat fijn dat ze dat paard zo netjes uit de trailer hebben kunnen krijgen, petje af voor de betrokkenen!
Het ene paard staat nou eenmaal wat steviger op zijn hoeven als de andere, ik geloof zeker dat de eigenaresse gaat kijken hoe ze dit de volgende keer kan voorkomen.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:35

Weer erg jammer dat mensen zo negatief gaan doen. Ongeluk zit in een klein hoekje. En overkomt ons als je met paarden bent allemaal weleens. En dan hoop je altijd maar dat het zonder grote gevolgen is! Commentaar leveren als je er niet bij bent is zo makkelijk en ook als het dan vooral jou paard of jezelf niet betreft. Erg jammer.

Ik hoop voor de eigenaresse dat het paard er niets aan over heeft gehouden op lange termijn of een laad probleem. En dat ze zelf het een plekje in haar hoofd kan geven dat het gebeurd is. Erg rot! Sterkte!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:32

quartel schreef:
Hij doet het.......hij had bij mij niet voor me uit gelopen hoor :=

-O- ik denk dat deze eigenaar wat anders aan haar hoofd had dan t opvoeden van t paard...

Goed werk!! Gelukkig goed afgelopen :)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:45

Dit kan gebeuren en moet zeggen dat het met vereende krachten netjes is opgelost.
En dat het paard even niet netjes meeliep 'boeien" hij zal net zo goed geschrokken zijn en zocht steun bij zijn maatje.
Gelukkig heeft het paard er geen ernstige beschadiging aan over gehouden en dat is het belangrijkste toch.
Mooie paardjes trouwens.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:22

mooi om te zien dat iedereen er omheen zo rustig blijf! petje af!

het kan gebeuren , mensen, ! bij iedereen! als rij je zo langzaam als een slak (yep als er een file in T harde staat kan je er donder opzeggen dat ik met de trailer op pad ben haha) maar het kan altijd gebeuren!

moet wel zeggen dat dit de derde is in 2 weken... sneu voor de paardjes en de eigenaren !

hoop dat die nog normaal te laden is, en dat de eigenaar en mederuiter en paard nog wel even een weekje kunnen genieten op de meest fantastische paarden camping van nederland!

op het filmpje en de foto's zijn de camping eigenaar en zijn dochter te zien, en kan alleen maar lof hebben voor het koele handelen van deze mensen ! ( nu weet ik toevallig dat Benno iets heel kalms over zich heen heeft , daar word je zelf ook rustig van haha )

Sterkte!!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:36

Dat komt heel bekent voor! 19 april gingen ik en een vriendin met mijn paard en haar Fries naar het strand voor een meeting. Toen we aankwamen lag haar Fries ook. Die hebben we ook met de brandweer eruit moeten trekken :\

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:36

Wow wat een schrik! Wat super dat alle mensen eromheen zo rustig zijn gebleven. Ik denk dat als het mij was overkomen (nu heb ik geen groot paard, maar goed) dat ik had staan huilen als een klein kind. Je schrikt je te dood!

sijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:41

het paard dat was omgevallen blijft tot zaterdag het andere paard gaat dinsdag avond naar huis.
ze hebben vanochtend een ritje gemaakt en ze waren beide erg druk en vrolijk!
http://www.mijnalbum.nl/Album=Q4ONOAGG#OOLHCB4Q
dit is het enige lichamelijke wat ze er aan heeft overgehouden.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:50

Ik heb altijd stro erin liggen, met plassen kan het ook goed glad worden en ben dan bang voor dit soort dingen.

Gelukkig is het dier weer op de benen, goed gehandeld en top dat het gemerkt is tijdens het rijden

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:18

Jeetje wat een spanning! Gelukkig is alles goed gekomen!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:31

quartel schreef:
Ik zie toch echt nergens staan dat ze niet te hard reden :D
Maar jullie kennelijk wel....sja......
Ik zie vaak zat trailers over de rotonde vliegen waarvan ik besloten had dat er geen dier in KON staan.
Maar dat heb ik niet altijd juist helaas. Dus, wie zal het in dit geval zeggen he? :)

Het is rot zat als het je gebeurd denk ik......nou ja...voor de meesten hoop ik dan maar.
Toch wel fijn dat je dan op iets als een brandweer kan rekenen toch?

Nee dat zie je helemaal verkeerd. Je kunt gewoon straffeloos plankgas de rotonde nemen! }:) De hoek om trouwens ook.........

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 17:33

Odi schreef:
Moet gelijk aan het verhaal denken hier op Bokt. Paard was ook gevallen. Brandweer kreeg het paard niet uit de trailer. Dier kon ook geen grip krijgen. Tot iemand op het heldere idee kwam om een matje uit de auto te pakken. Iets om nooit meer te vergeten.

Daar dacht is dus ook aan :j

Odi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:38

Sparky10 schreef:
moet wel zeggen dat dit de derde is in 2 weken... sneu voor de paardjes en de eigenaren !
Sterkte!!

Je hoort het inderdaad best veel. Bij mijn trailer wordt de bodem ook best glad, door regen, poep en/of urine. Denk dat ik maar weer die ouderwetse koeienmatten op de bodem ga leggen, die worden een stuk minder glad.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 08:17

xRiiannex schreef:
Odi schreef:

Daar dacht is dus ook aan :j

Dat was met ons :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-14 16:04

Dan ben je echt blij dat je je paard transportbeschermers om hebt gedaan. Knappe en mooie reddingsactie!