Paard overleden na val in sloot bij Meedhuizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 10:57

margatos schreef:
Feliza het paard van mijn zus is 30 april 27 jaar geworden.
Hoe ze in de sloot is beland is onduidelijk waarschijnlijk heeft ze van te voren al iets gehad. Voor een paard is dit een paniek situatie en haar hart kon dit dan ook niet aan.
Tijdens de reddingspoging heeft ze een hartstilstand gekregen.
Na 21 jaar je paard zo verliezen is een drama. Je weet ze worden oud maar dit verwacht niemand.

Namens mijn zus moet ik iedereen heel erg bedanken voor de lieve woorden en het medeleven.

Sterkte ermee :(:)

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 11:01

Heel erg veel sterkte! Het is een dorp verder vanaf ons huis. Ik hoorde het in het stad. Iedereen had het er over. Verschrikkelijk! Ik was ook direct zo van waarom hebben ze geen kraan oid gepakt. Krijg er de kriebels van! Nogmaals sterkte!

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 22:15

hyppolyte schreef:
@darkness, wat jij beschrijft heb ik ongeveer precies zo gehad, die van mij heeft ook zo ongeveer de hele nacht in de sloot gelegen, was er bijna niet meer geweest, had een temperatuur van 33-33,5 graden. Echt iets wat je nooit wilt meemaken :n.

Nou idd. Ik heb eerlijk gezegd zn temperatuur niet opgenomen. Ik was er met mn hoofd echt ff niet bij toen.. :n

FriesWytske schreef:
Vind je het vreemd dat die eerst niet op wilde staan. Een paard is geen koe, die je aan de benen uit een sloot trekt. Bij een paard moet je met een 'harnas' werken. Dus iets onder de buik en achter de kont. Dan trek je een paard goed uit de sloot.

Hey. T was dat of een dood paard. Hij lag er al veel te lang in en gaf geen centje meer mee. T was gewoon 600kg slappe paardenbiefstuk. Ik moest z'n hoofd boven water houden. Want dat kon ie zelf al niet meer.
En hij lag er op dat moment gewoon perfect voor. Mooi recht. De wal was zo zacht en modderig. Hij gleed er zo overheen. En dat hij niet op stond had niets met de manier van uit de sloot trekken te maken. Dat was gewoon omdat ie te lang in t koude water heeft gelegen. Hij heeft geen pas kreupel gelopen....

Jorinda schreef:
Vind dat een beetje een misplaatste opmerking FriesWytske. Ik denk dat Darkness85 dat zelf ook wist en dat ze dit geprobeerd hebben, maar dat er geen andere mogelijkheid was. Dit meldt zij ook in haar verhaal..
Bedankt Jorinda. +:)+

hyppolyte

Re: Paard overleden na val in sloot bij Meedhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 08:51

Die van mij kon eerst ook niet opstaan hoor, die is netjes aan banden achter de voorbenen en voor de achterbenen omhoog getrokken, maar die stond dus ook al de hele nacht en kon inderdaad ook haar hoofd niet meer omhoog houden, goddank dat ze zo groot is, die sloot was 1,5e meter diep. Ze hebben dan gewoon de kracht niet meer om omhoog te komen :n. Die van mij probeerde het dan nog wel, ben er bovenop gaan zitten om haar tegen te houden, even gewacht en toen nog een keer geprobeerd, toen lukte het wel.

@margatos, wens je zusje maar heel veel sterkte, het is verschrikkelijk om mee te maken en het is nog erger wanneer je paard het niet overleeft :(:).

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:11

Jeetje wat verdietig... Veel sterkte voor de eigenaren.

jodi

Re: Paard overleden na val in sloot bij Meedhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:23

Wat een rottig slootje :( Diep en smal,echt niet makkelijk om daar een paard uit te tillen.

Sterkte!

drama1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:43

Wat triest zeg :(