Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karijn schreef:J Het gaat hier om zieke dieren, zieke dieren hebben recht op medische hulp. Als ze die niet krijgen, is het verwaarlozing. Dat deze dieren dus op een tussenstation staan voor de salamifabriek, prima, maar de omstandigheden moeten gewoon goed zijn en de omstandigheden zijn niet goed. Teveel dieren op een te kleine ruimte, te weinig eten, te zieke dieren, geen overzicht op hengstige merries en hitsige hengsten...tel alles bij elkaar op en je hebt verwaarlozing.
Billy schreef:Littlejoo schreef:Voor wie het verhaal rond de eerste inbeslagname van de dieren van deze handelaar niet kent, hierbij
de berichtgeving van Omroep Brabant van 18 oktober 2014.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/20104 ... haald.aspx
Trek je conclusie, maar wie in de toekomst nog dieren koop bij hem, werkt mishandeling zelf in de hand.
Das best knap, aangezien het hier in rotterdam nog maar mei 2014 is...helderziend misschien?
JoyCiej007 schreef:Maar.........
het kan toch zo zijn dat hij schrale/verwaarloosde/slecht uit ziende dieren af en toe op koopt en vervolgens weer verhandeld? Is het dan hem persoonlijk aan te rekenen dat die dieren er zo aan toe zijn op het moment dat DB/DP komt kijken?
Of is dat nu een hele naieve vraag?
Ik bedoel; hoeveel bokkers vangen wel niet eens een mager/schraal/verwaarloosd/'mishandelde' pony op? En hoe lang kan het soms wel niet duren voor een mager paard weer goed (en veilig, dus niet te snel!) weer op gewicht is?
Hier mee wil ik heus niet zeggen dat alles koek en ei zal zijn geweest bij de betreffende handelaar, maar puur en alleen op hoe (sommige?) dieren er op een bepaald moment uit zien, in een toch al wisselend paardenbestand (handelaar....) oordelen vind ik ook nog al wat....
Barte schreef:Tja ik rijdt er elke dag langs en zie zelf de dieren staan ...Ze staan er met een flinke hoeveelheid hooi in de wei .Ze zien er rottig uit onverzorgd en rot in het haar het meerendeel zijn shetlanders .
Het begon weer met 1 en het werden en 3 en tja vul maar weer in.Vorige week zag ik de politie weer staan .Het bleek weer bal te zijn .Maar waarom nu pas en niet een paar maanden eerder toen het weer begon???
Ik ben het totaal niet eens met zijn manier van doen maar vrees dat Toon zelf niet in de gaten heeft heo slecht hij bezig is .Hij gelooft dat hij het toch goed doet .Tja en dat zegt al genoeg over hem .Zelf veel gezondheid problemen .Als hij nu eens gewoon zou ophouden dan zou dat voor hem zelf ook veel beter zijn.Maar vrees dat dat een loze hoop is ..
JoyCiej007 schreef:Maar.........
het kan toch zo zijn dat hij schrale/verwaarloosde/slecht uit ziende dieren af en toe op koopt en vervolgens weer verhandeld? Is het dan hem persoonlijk aan te rekenen dat die dieren er zo aan toe zijn op het moment dat DB/DP komt kijken?
Of is dat nu een hele naieve vraag?
Ik bedoel; hoeveel bokkers vangen wel niet eens een mager/schraal/verwaarloosd/'mishandelde' pony op? En hoe lang kan het soms wel niet duren voor een mager paard weer goed (en veilig, dus niet te snel!) weer op gewicht is?
Hier mee wil ik heus niet zeggen dat alles koek en ei zal zijn geweest bij de betreffende handelaar, maar puur en alleen op hoe (sommige?) dieren er op een bepaald moment uit zien, in een toch al wisselend paardenbestand (handelaar....) oordelen vind ik ook nog al wat....
LukieBradley schreef:Precies en als ze je 1x hebben blijven ze komen en aan de echte verwaarlozing doen ze niets.
Nogmaals, alles bij elkaar kan niet goed gepraat worden maar hij ruimt wel het rommel probleem op en de werkelijke oorzaak mag gezocht worden in alle hobby fokkerijen

moonie schreef:meschien verveelt de dierenbescherming hun eigen wel en dan moet je iemand gaan pesten he
chelle_dora schreef:Met de link die ik heb gelezen (inderdaad die met de twee honden die ingeslapen zijn) staat niet dat ze allemaal ondervoed waren. Maar inderdaad, ontstoken ogen, verwaarlozing van de hoeven etc.
Dat valt in Nederland nog gewoon onder verwaarlozing, en terecht. Zo op de foto vond ik het ook wel een hoop paarden op een klein stukje. Ik woon er niet om de hoek dus zou niet weten of de foto ook als waarheid aan te nemen is, maar we zijn allemaal tegen ophokken van paarden, maar veel bewegingsvrijheid hebben ze zo op de foto ook niet.
Ongeacht waarom hij ze koopt (ik begrijp dat hij ze opkoopt om aan te laten komen en dan naar de slager door te verhandelen), daar heeft de dierenbescherming weinig boodschap aan natuurlijk. Er hangt geen bordje om die paarden met 'over 3 weken ben ik een frikandel, dus daarom sta ik er zo bij' en daarbij komt dat ik persoonlijk het ook absoluut geen legitiem excuus vind om dan die dieren maar zo te laten staan. Nog ongeacht waar het probleem vandaan komt (vermeerderen ipv fokken en zulk soort dingen; ben het er mee eens, maar dat is geen reden om het goed te praten), moet je toch voor een dier zorgen als deze ziek is. Ongeacht of dat deze over 3 weken naar de slager gaat of niet. Ik stop toch ook niet met m'n merrie d'r hoeven te verzorgen omdat ze over een maand misschien wel dood zou kúnnen zijn.
Als je wilt handelen in vlees in plaats van paarden (want het gaat de man dan dus om de waarde van het vlees en niet om het levende wezen) moet je bij een slagerij gaan werken of als importeur van voedselwaren. Wel de lusten, niet de zorg.