Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Amaris schreef:Grappig dat een gemiddelde bokker het weer beter meent te weten dan iemand die er waarschijnlijk al haar hele leven woont en precies weet hoe het werkt met tornado(waarschuwingen).
Vanuit heel VS interesse...
Maar nee... volgens de bokkers werkt dit vast niet
ik dacht het, jij schreef het
Qua huizen is o.a. met aardbevingen hout volgens de richtlijnen veiliger. Met name door de flexibiliteit. Kan me dat met tornado's ook voorstellen. Mythbusters heeft het getest met bouwsels en bevingen. En eerlijk, ik heb liever hout op mijn nek als beton qua muren. Beton groot genoeg waait ook kapot. De saferoom is niet voor niets zo smal gebouwd.
moonfish13 schreef:Eindelijk! Het zou meer zo moeten zijn. En voor grote stallen een goed evacuatieplan en bij tornadogevaar voldoende personeel aanwezig.Qua huizen is o.a. met aardbevingen hout volgens de richtlijnen veiliger. Met name door de flexibiliteit. Kan me dat met tornado's ook voorstellen. Mythbusters heeft het getest met bouwsels en bevingen. En eerlijk, ik heb liever hout op mijn nek als beton qua muren. Beton groot genoeg waait ook kapot. De saferoom is niet voor niets zo smal gebouwd.

moonfish13 schreef:Luckyluna, als je goed leest kan dat dus niet.
De saferoom mag niet breder als ca drie meter zijn, maar wel langer.
Dan kan je dus niet stallen als saferoom gebruiken tevens heb je dan ook geen ramen en staan ze dus altijd donker.