Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mando schreef:Schitterende leeftijd zeg.
Mijn buurman heeft een 32 jarige fjord die nog voor de huifkar loopt hoor.
Zolang ze nog plezier in het werken hebben is het prima
Vaak als je ze geen " doel" meer geef en ze met pensioen stuur is het meestal snel over.
Ik hoop dat de mijne ook zo oud mag worden....
Rust zacht Vosje,... de hemel heeft er weer een mooi sterretje bij.
Mando schreef:Schitterende leeftijd zeg.
Mijn buurman heeft een 32 jarige fjord die nog voor de huifkar loopt hoor.
Zolang ze nog plezier in het werken hebben is het prima
Vaak als je ze geen " doel" meer geef en ze met pensioen stuur is het meestal snel over.
Ik hoop dat de mijne ook zo oud mag worden....
Rust zacht Vosje,... de hemel heeft er weer een mooi sterretje bij.
gaat nog steeds goed met dr.
Rianneke schreef:tassie schreef:Op Facebook word er al allemaal rot naar de manege gegooid omdat het zielig zou zijn
Dat meen je niet?! Rust roest... En idd vaak als je ze stilzet is het snel over met werklustige dieren
LindyH schreef:Ze hebben haar geprobeerd op pensioen te doen, maar dat ging niet goed. Toen verzwakte ze zo erg dat ze snel zou overlijden als ze haar niet weer aan het werk zouden zetten is mij verteld door een begeleider daar...Ik ben het er wel een beetje mee eens dat je zo´n oude pony niet meer voor gehandicapten zou moeten gebruiken. Dat is namelijk veel zwaarder werk voor een pony dan een gewone ruiter, vooral als de motoriek van de gehandicapte slecht is. Bovendien zijn ze vaak aan de zware kant.
Ik wilde ooit mijn 7-jarige superbrave E-pony schenken aan een manege voor gehandicapten, maar die wilden haar niet hebben omdat ze bang waren dat ze het fysiek niet aan zou kunnen.
Dan vind ik het wel raar dat zo'n oude pony die nota bene al met pensioen is dan alsnog wordt ingezet voor gehandicapten. Dat ze hier en daar nog een gewoon kinderlesje meeloopt oke...

LindyH schreef:Ik ben het er wel een beetje mee eens dat je zo´n oude pony niet meer voor gehandicapten zou moeten gebruiken. Dat is namelijk veel zwaarder werk voor een pony dan een gewone ruiter, vooral als de motoriek van de gehandicapte slecht is. Bovendien zijn ze vaak aan de zware kant.
Ik wilde ooit mijn 7-jarige superbrave E-pony schenken aan een manege voor gehandicapten, maar die wilden haar niet hebben omdat ze bang waren dat ze het fysiek niet aan zou kunnen.
Dan vind ik het wel raar dat zo'n oude pony die nota bene al met pensioen is dan alsnog wordt ingezet voor gehandicapten. Dat ze hier en daar nog een gewoon kinderlesje meeloopt oke...
. Rianneke schreef:tassie schreef:Op Facebook word er al allemaal rot naar de manege gegooid omdat het zielig zou zijn
Dat meen je niet?! Rust roest... En idd vaak als je ze stilzet is het snel over met werklustige dieren
Citaat:„Maar ze was ziek. Ze had een gezwel bij haar uier, regelmatig zat de stal onder het bloed."
(...) "Vosje had de laatste tijd ontzettende last van jeuk, vertelt Bogaart.
„En op allerlei plekken was de huid opengescheurd. We hebben nog wel gedokterd, maar het werd niet echt beter. Ze had de laatste jaren veel verzorging nodig, daarom konden we haar niet ergens rustig in een wei zetten.
We hebben toen gezegd: we voorkomen dat we haar straks ergens halfdood in de stal vinden.”"
.
.