Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
farahtjuh schreef:Super geschreven en het is zeker waar de frirse merrie van 17 is zeker een mooi verhaal en op wedstrijd mijn ogen uitgekeken.
Wat een talent geweldig.
Ik denk dat er in elk paard wel wat zit.
!
ArmaWhis schreef:Er word steeds gesproken over karakter van het paard, maar het is vooral de samenwerking en combinatie ruiter en paard. Een ander zou waarschijnlijk echt niet Z kunnen starten met de fries.
Je moet elkaar leren opzoeken en begrijpen, alleen dan kan je een combinatie worden en presteren.
En vraagt dus nog meer geduld en doorzettingsvermogen van de ruiter... darkadia schreef:Ben het ermee eens dat het een wisselwerking is, maar als je paard gewoon niet wil werken is het wel heel lastig om hem gemotiveerd te krijgenEn vraagt dus nog meer geduld en doorzettingsvermogen van de ruiter...
sneeuwpop schreef:Waarom zou een paard niet willen werken???
Als ik de verhalen hoor of hier lees, dan denk ik toch altijd aan een medisch probleem of een ruiter met voor dat paard te weinig ervaring....en dan heb je ook nog een heel klein gedeelte met sensibele paarden en slechte ervaringen die daardoor blokkeren.
sneeuwpop schreef:Verschil idd met de sportpaarden en de overige paarden.
Ik bedoel gewoon dat een paard niet in de bak wil rijden. Paarden die echt in verzet gaan bij simpel werk.