Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:56

lovefi schreef:
heidy_wilco schreef:
Wat weer een reacties :=
Monica heeft een eis gesteld en dat is dat iedereen die mee wil dingen naar de Wereldruiterspelen deel moet nemen aan het Nationaal Kampioenschap. Schockemöhle zegt dat het gewoon nog niet wil om mee te doen met het Nationaal Kampioenschap, waar hij heel eerlijk over is. Er is noch door Schockemöhle, noch door Rath of iemand anders gezegd dat ze voor de Wereldruiter spelen of het Nationaal Kampioenschap gaan en weer krijgen ze shit over zich heen dat ze "natuurlijk" weer een excuus hebben of dat het paard gewoon kapot gereden is... Er word alleen gezegd dat Totilas (en Rath) er niet klaar voor zijn en nu is het duidelijk voor de buitenwereld dat ze niet op hen hoeven te rekenen. Word er een keer niet enkele dagen voor een wedstrijd afgezegd is het nog niet goed!

Ik hoop oprecht dat ze weer terugkomen in de ring en dat ze iedereen even een poepie laten ruiken!

Er is vorig jaar duidelijk gezegd dat ze aan het WK mee gingen doen. Vandaat de ophef.

Dat heb ik dan niet gezien, maar toen was er denk ik nog geen sprake van de eis van Monica om het Nationaal Kampioenschap te moeten rijden. Misschien is dat wat te vroeg en dan is het helaas, maar ik vind de reacties van sommigen zo jammer... Ik heb bij sommigen echt gewoon het idee dat ze het hun gewoon absoluut niet gunnen om ooit nog te starten. Dat ze nog liever hebben dat Totilas een been breekt dan dat Rath ooit nog in de wedstrijdring verschijnt met hem.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:56

Rambobo, voor de een is 15 miljoen meer dan de ander. En zeg zelf, totilaas staat beslist leuk in die stallen daar. Er zal vast meer achter steken maar opzich zou ik het geloven als het een van de redenen was

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 21:59

R12312 schreef:
lovefi schreef:
Er is vorig jaar duidelijk gezegd dat ze aan het WK mee gingen doen. Vandaat de ophef.

Nee er is gezegd dat ze wilden proberen om hem voor het WK klaar te krijgen, dat was het doel. Nu zeggen ze dat ze het niet eerlijk tegen over het paard vinden om nu nog snel 3 proeven te rijden.

Niets mis mee dus.

Come on, dat paard kent niks anders als (kleine) blessures sinds hij verkocht is. En ze blijven maar aankondigen dat de grote rentree eraan komt en dan op het laatste moment is hij er dan toch weer niet helemaal klaar voor. Maar koop vooral uw Rath-Totilas merchandise.

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:01

secricible schreef:
En wat dacht je van een aardig zakcentje aan dekgeld? Of denk je dat totilassperma gratis is? :D

Dat zaakje zal niet lang meer duren als die nooit meer naar buiten komt...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:04

Aranel schreef:
R12312 schreef:

Nee er is gezegd dat ze wilden proberen om hem voor het WK klaar te krijgen, dat was het doel. Nu zeggen ze dat ze het niet eerlijk tegen over het paard vinden om nu nog snel 3 proeven te rijden.

Niets mis mee dus.

Come on, dat paard kent niks anders als (kleine) blessures sinds hij verkocht is. En ze blijven maar aankondigen dat de grote rentree eraan komt en dan op het laatste moment is hij er dan toch weer niet helemaal klaar voor. Maar koop vooral uw Rath-Totilas merchandise.

Wat een rare reactie? Wat heeft dat merchandise gebeuren nou te maken met het op wedstrijd gaan van hun? Omdat je iemand verdedigd hoeft nog niet te betekenen dat je dat ook doet :=
Zijn grote rentree is niet aangekondigd. Ze probeerden hem klaar te krijgen voor de Wereldruiterspelen, en dat gaat niet lukken en ze zijn daar open over en zeggen het niet op hetlaatste moment af.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:07

Ashley5760 schreef:
:= als ze gewoon eens rijden ipv elke zoveel maanden melden dat ze niet op wedstrijd kunnen :+ als ze er weer zijn zullen we dat wel zien/lezen ;)

oh hemel en dank je wel; moet nu mn scherm schoonmaken :o

Maar goed, we zullen het zien

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:09

Orchidee21 schreef:
Als de vermoedens kloppen dan hebben ze hem juist gekocht om hem weg te krijgen bij Edward omdat de combinatie die zij vormden een te grote concurrent was voor Duitsland.

Niet eens een hele gekke redenatie.[/quote]

Mijn idee[/quote]

Zijn ze niet veel mee opgeschoten, aangezien Engeland er met het team goud en indivueel goud er vandoor gingen :+ :D

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:09

Aranel schreef:

Dat soort blessures komen veel voor bij hengsten die op latere leeftijd gaan dekken. Toen hij bij edward ging dekken en dat was maar 1 seizoen, zag je het paard ook regelmatig niet helemaal zuiver door de baan gaan.

Daarnaast geloof ik er nog steeds geen zak van dat de eigenaren hem zouden verkopen als ze zo zeker waren van Olympisch goud.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:10

En ik denk dan alleen maar, die is net op tijd verkocht. Mooi nog even gecasht voor het fout ging....

Ik weet het een beetje extreem geschreven :D

Maar ik twijfel wel echt of hij niet gewoon net op tijd verkocht is en of ze dit niet een beetje aan zagen komen. Hoe lang kan een paardenlijf het volhouden om op zo'n niveau te lopen? Als je heel kritisch keek zag je altijd al een geringe ongelijkheid in de afwikkeling van de passen van de voorbenen.

Ik weet het niet. Ik vind het alleen maar heel jammer... Maar liever zo dan met alle macht proberen er toch een proef uit te persen terwijl het niet gaat. Hoewel ik natuurlijk ook niet weet hoe er thuis gereden wordt...

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:11

R12312 schreef:
[ Toen hij bij edward ging dekken en dat was maar 1 seizoen, zag je het paard ook regelmatig niet helemaal zuiver door de baan gaan.

Je was me net voor :)

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:12

@ heidy_wilco: Mensen balen als een stekker omdat een gave bok dat een legende had kunnen worden deze kans niet meer krijgt. Niet heel erg raar lijkt mij? Of geloof je nog steeds dat Totilas met Rath een gouden combi gaat worden?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:19

Tiepfoudt schreef:
@ heidy_wilco: Mensen balen als een stekker omdat een gave bok dat een legende had kunnen worden deze kans niet meer krijgt. Niet heel erg raar lijkt mij? Of geloof je nog steeds dat Totilas met Rath een gouden combi gaat worden?

Het zal nooit zoals Edward-totilas worden. Maar ik vind het gewoon onterecht hoe er op dit moment over Schockemöhle en vooral Rath gesproken wordt. Ze hebben optijd laten weten dat het NK niets wordt en het gevolg daarvan is dat ze niet naar de Wereldruiterspelen kunnen. Helaas pindakaas, ze hebben niet gezegd dat ze hun Rentree op het NK of op een andere wedstrijd gemaakt wordt, maar het wordt door heel veel wel zo geïnterpeteerd door het nieuwsbericht.

En Totilas is al bijna 4 jaar niet meer in Nederland en hoogstwaarschijnlijk komt hij ook niet meer terug. Leg je er maar bij neer. Iedereen kan wel zeuren dat hij naar Duitsland is vertrokken en dat het de schuld is van die "stomme" Duitser, maar dan had iemand in Nederland hem maar moeten kopen, maar die koper was er niet. En dan kunnen jullie wel als een stekker balen, maar daarmee krijgt Edward Totilas echt niet terug.

En even een vraagje: Wat nou als het een Nederlander was die Totilas kocht en, ik zeg maar wat, Anky erop liet rijden. Als het gebeuren nou precies zo ging als nu bij Totilas-Rath gebeurde, waren jullie dan ook zo aan het reageren?

Zijn sommige reacties alleen zo omdat er nu een Duitser opzit en geen Nederlander?
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 23-04-14 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:20

Zonde,

Was toch weer een hoop geld voor een recreatie paard..

Tot over 4 jaar dan maar?...

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:24

Het is nogsteeds geen voorpagina nieuws.
Maak er maar nieuws van als ze daadwerkelijk starten.

nietactief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:28

Misschien durven ze gewoon niet te zeggen, dat Totilas nooit meer zo goed word als bij Edward. Ze zoeken naar redenen zodat dat Totilas niet in de ring verschijnt, inplaats van gewoon te zeggen dat Totilas en Rath geen combinatie kunnen worden zoals Edward en Totilas.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:31

meiske1577 schreef:
En ik denk dan alleen maar, die is net op tijd verkocht. Mooi nog even gecasht voor het fout ging....

Maar ik twijfel wel echt of hij niet gewoon net op tijd verkocht is en of ze dit niet een beetje aan zagen komen. Hoe lang kan een paardenlijf het volhouden om op zo'n niveau te lopen? Als je heel kritisch keek zag je altijd al een geringe ongelijkheid in de afwikkeling van de passen van de voorbenen.

Ik weet het niet. Ik vind het alleen maar heel jammer... Maar liever zo dan met alle macht proberen er toch een proef uit te persen terwijl het niet gaat. Hoewel ik natuurlijk ook niet weet hoe er thuis gereden wordt...

Ik mag toch ook hopen dat een paard van 15 miljoen euro wel heel goed gekeurd wordt? := Als hij kapot was geweest dan zullen ze het vast niet gedaan hebben...

Ashley5760

Re: Rentree Totilas te laat voor deelname aan Wereldruiterspelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:34

Hij heeft blessure na verkoop opgelopen bij het dekken op de bok, tenminste dat was destijds.

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:38

@ heidy_wilco: Ik volg de hele soap niet op de voet, maar als je de grote lijnen eruit haalt dan blijft het een feit dat er een rentree wordt gepland en die komt er steeds maar niet. Mensen zijn benieuwd of het nu na vier jaar misschien toch al iets verbeterd is (waar ik persoonlijk erg blij om zou zijn, de meeste optredens die we tot nu toe gezien hebben vind ik persoonlijk echt om te huilen). Als er dan steeds afgehaakt wordt, of dat nu een minuut van te voren of maanden van te voren is, ja, dan gaan mensen zich afvragen of er überhaupt nog wel wat is overgebleven van dat paard dat ooit een grote belofte was.

Als je na vier jaar nog geen toonbare combinatie bent geworden, dan krijg ik ook sterk mijn twijfels of die er ooit gaat komen. Dat het niet zo gaat worden zoals met Gal, dat kan mijn oma zelfs nog bedenken. Maar een degelijke combinatie die geolied loopt, kan toch prima in de ring verschijnen? Ik zou het geen schande vinden als de combinatie zou "beginnen" met een score achter in de 70% terwijl iedereen zich nog de 92% score in 2009 in Londen weet te herinneren.

Het zou meneer Schockemöhle en Rath sieren als ze ooit gaan toegeven dat ze hetzelfde kunstje er simpelweg niet uit kunnen krijgen. Dan ga ik ze misschien ooit nog sportief vinden. Tot nu toe hebben ze alleen nog maar een wereldcombinatie uit elkaar gehaald (wat ik ook de voormalige eigenaar niet in dank afneem uiteraard) en dat vind ik alleen maar heel erg jammer voor de sport. En ja, daar kan ik vier jaar later nog steeds heel erg van balen. Hoewel Edward keihard bezig is te bewijzen wat een kundige ruiter hij is en dat hij een paar jaar later wél met een nieuw paard alweer in de top meedoet.

Edit: Het is de combinatie die zo buitengewoon goed presteerde en zo'n aanwinst was voor de sport. Die is uit elkaar gehaald en of er nu een Duitser, een Brit of een andere Nederlander op was gezet waardoor wij Totilas niet meer terug gaan zien, is geloof ik niet zo relevant. In ieder geval voor mij niet. Al was Adelinde erop gekropen waarna zou blijken dat die combinatie ook niet lekker zou gaan lopen..... Voor mij persoonlijk niet van belang. Maar goed ik geloof best dat de eeuwige rivaliteit tussen Nederland en Duitsland best een rol zal spelen bij velen ;)
Laatst bijgewerkt door Tiepfoudt op 23-04-14 22:44, in het totaal 2 keer bewerkt

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:40

liedjuh2 schreef:
Akhal_Teke schreef:
Zonde hoor.
Als eigenaar zou ik toch geprobeerd hebben de eerste ruiter te behouden.

Als de vermoedens kloppen dan hebben ze hem juist gekocht om hem weg te krijgen bij Edward omdat de combinatie die zij vormden een te grote concurrent was voor Duitsland.

Ja inderdaad en dat bleek ook al wel een beetje bij het Ek in Rotterdam. Het Duitse kamp dacht de medailles al te hebben binnen gesleept, maar dat liep even anders.

Zeker nu Charlotte zo hoog scoort en Helen ook in de buurt komt, blijf ik toch wel eens denken hoor hoe het zou zijn geweest als Edward hem nog reed. Hoe ver ze gekomen waren. Ik mis Totilas ontzettend in de wedstrijd ring.. Het is ook niet meer 'de ster/koning' van de dressuur en dat vind ik zo jammer.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:40

Kaitlyn schreef:
meiske1577 schreef:

Ik mag toch ook hopen dat een paard van 15 miljoen euro wel heel goed gekeurd wordt? := Als hij kapot was geweest dan zullen ze het vast niet gedaan hebben...

Dat lijkt mij ook maar het blijft altijd een momentopname zo'n keuring. Er kunnen best al wat dingetjes aan de hand geweest zijn. En als je dan kijkt naar bv London, het springpaard dat voor ongeveer 10 miljoen geloof ik geveild is, en wat die zogezegd allemaal mankeerde...

Maar goed ik weet het niet maar het is wel een gedachte die bij mij op komt...

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:46

Tiepfoudt schreef:

Dat is precies wat mij zo pijn doet. Het zou mij een worst wezen wie Totilas zou rijden, al was het iemand uit Qatar. Ik vind het sneu dat zo'n paard zo ten onder moet gaan. Het was een held en nu?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:49

@Tiepfoudt: Maar Totilas werd door Edward ook absoluut niet correct gereden. Als hij niet die voorbeen-actie had, dan was er waarschijnlijk niet zoveel van die punten overgebleven, want het achterbeen was niet altijd goed.

En ik ben het met je eens dat het in het begin veel voorkwam met dat afzeggen en dat ik ook zoiets had van: Ja hoor, zal ook wel weer niet. Maar de laatste tijd hebben ze zich stil gehouden en een verwachting gedaan en gehoopt dat ze met de Wereldruiterspelen konden meedoen. Ze weten nu dat het niet gaat lukken omdat het NK gewoon te vroeg komt en door dat te verkondigen weet de rest van de wereld ook dat ze niet zullen starten.

Ik weet ook niet of het ooit een combinatie gaat worden, maar ik hoop het van harte en ze hoeven inderdaad geen 90% te rijden maar zoals je zegt: iets van 70% moet wel te halen zijn.

En over de voormalige eigenaar heb ik niets te zeggen, ik snap heel goed dat hij hem verkocht heeft.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 22:57

Kaitlyn schreef:

Ik denk dat jij raar staat te kijken hoe paarden op dat nivo op foto's zijn. En dat het op dat nivo ook niet meer zoveel uitmaakt. Ze lopen ermee en verder is het managen om zo'n dier goed te krijgen en houden.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:05

Sababber schreef:
Zonde,

Was toch weer een hoop geld voor een recreatie paard..

Tot over 4 jaar dan maar?...

Mijn idee, duurste recreatiepaardje ooit :+

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 23:07

@ heidy_wilco: Correct rijden is een moeilijk begrip. Wie kan er correct rijden? Ik geloof nog steeds helemaal niemand. Feit is dat Edward Totilas beter reed dan Rath. En met beter bedoel ik eigenlijk 'heel veel beter'.

Plus ik vind dat je redenering niet helemaal klopt door te beweren dat er zonder het voorbeengezwaai van Totilas waarschijnlijk niet veel van die punten over zou zijn gebleven. Zo kun je bij iedere combinatie wel een onderdeel waarop zij flinke punten scoren doorstrepen, ja, dan worden de punten vanzelf minder :P
Ook de pirouettes van Totilas waren erg sterk, terwijl bij deze niet het voorbeenspektakel zo duidelijk naar voren komt als tijdens de uitgestrekte draf.

Dat ben ik helemaal met je eens, ook ik hoop dat ze ooit in de ring gaan verschijnen als een combinatie. Er rijden combinaties rond die al langer rond de 78% blijven hangen waarvan ik meer gecharmeerd ben dan sommige 'toppers' die dikke tachtigers rijden. Hoewel ik het dan nog steeds jammer zou vinden omdat het talent van Totilas beter benut had kunnen worden, zal ik Rath in ieder geval meer gaan respecteren.
Maar dat is wat ik me zo afvraag: Gaat het nu nog steeds zo beroerd dat er geen dikke zeventiger uit te halen is óf durven ze zich echt pas te vertonen als ze een dikke 80% kunnen rijden? Dat laatste kan ik me persoonlijk zo slecht voorstellen omdat ik het zelf gewoon absoluut geen schande zou vinden en ik mag toch hopen dat het merendeel van de sportliefhebbers daar ongeveer hetzelfde over denkt. Als ze al eens als een team door de ring kunnen paraderen, dan kan mij die score eerlijk gezegd gestolen worden :)