Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:06

Iris82 schreef:
Heeft zo'n onderlegtrens zoals op de foto ook nog een hefboomeffect?

http://paardenbitten.nl/het-bit/bitringen/

Even Baucher bitring aanklikken, zoals ik het lees heeft het dus geen hefboomwerking maar ontziet het juist de lagen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:07

Ik kan de foto's niet bekijken. Zou iemand ze in het topic kunnen plaatsen, of is dat niet toegestaan :)?

Janine1990

Re: Andreas Helgstrand verliest sponsor na ophef om foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:09

Las nog een reactie in het Deens op de pagina van Epona dat Linsmark zijn sponsoring ook heeft gestopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:10

Hoop dat het is uit principe maar vrees dat het meer zal zijn ivm een slechte naam die het bedrijf ten gevolge van de sponsoring zou kunnen krijgen.... Desondanks, iemand op dit niveau zo zien rijden. :n Je zou een voorbeeldfunctie moeten hebben. Trek niet snel conclusies uit zulke foto's maar dit gaat toch wel een tikkie te ver.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:16

Jeetje... :n Vond hem vroegah..ten tijde van Matinee echt een hele goede en sympathieke ruiter...dit doet mij wel van gedachten veranderen... :oo Dit heeft niks meer met dressuur te maken...en zijn reactie op de foto's getuigt al helemaal niet van enig horsemanship...
Beginners leren ze toch in eerste instantie dat je materiaal in orde moet zijn én passen voor je paard...en dit dan bij zo'n ruiter.. %)
Wijze en juiste beslissing van de sponsor!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:23

Bizzybijtje schreef:
Hoop dat het is uit principe maar vrees dat het meer zal zijn ivm een slechte naam die het bedrijf ten gevolge van de sponsoring zou kunnen krijgen.... Desondanks, iemand op dit niveau zo zien rijden. :n Je zou een voorbeeldfunctie moeten hebben. Trek niet snel conclusies uit zulke foto's maar dit gaat toch wel een tikkie te ver.

Het werkt gewoon twee kanten op.
Je wilt wat goed is voor je bedrijf. Dat is in de eerste instantie een goede naam krijgen door een bekende ruiter te sponsoren. Vervolgens krijgt de bekende ruiter die je sponsort slechte publiciteit, en jij eventueel zwarte gezichten omdat je het toch niet kan maken om deze paardensport te steunen? Dus volgens mij kan je uiteindelijk gewoon geen kant op. Je kan en wil niet iets uitstralen naar de buitenwereld dat ethisch niet verantwoord is.

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:32

Daar word je toch niet goed van. Nu ga ik echt heel penny klinken. Maar ik vind dit zo ontzettend zielig dat het paard dit moet doorstaan en wie hoe lang al en hoe lang nog. Iemand moet hem eens van het paard sleuren en hem laten voelen wat het paard voelt.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:33

Pandora2 schreef:
Jeetje... :n Vond hem vroegah..ten tijde van Matinee echt een hele goede en sympathieke ruiter...dit doet mij wel van gedachten veranderen... :oo
Ik vond Matinee een geweldig paard maar nou niet bepaald een happy athlete.

Ik heb geen illusies dat je deze foto's niet op enig moment op een andere dressuurstal zou kunnen maken maar wat ik echt niet begrijp is dat dit lijken op foto's die bedoeld waren om aan de buitenwereld te laten zien. Dan moet je er zelf toch ook even kritisch naar kijken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:41

Matinee vond ik er nog happy uitzien, maar heb hem in Aken paar jaar later eens gezien met een hengst ( was nieuwe aanwinst, ondertussen ook weer verkocht...kan niet op z'n naam komen, een donkerbruine...) en die vond ik echt niet happy uitzien...combinatie paste ook totaaaaal niet bij elkaar...hij heeft 'm niet lang gereden, gelukkig voor het paard dus achteraf gezien !

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:45

Katja schreef:
Ik heb geen illusies dat je deze foto's niet op enig moment op een andere dressuurstal zou kunnen maken maar wat ik echt niet begrijp is dat dit lijken op foto's die bedoeld waren om aan de buitenwereld te laten zien. Dan moet je er zelf toch ook even kritisch naar kijken.

Ik denk dat de foto's zijn genomen bij het losrijden voor een of andere wedstrijd. Aan zijn kleding te zien.

Persoonlijk vind ik de tong, autsch, maar wat als het net zo'n ongelukkig moment is als destijds bij Patrick Kittel en Scandic? Hoewel dit paard overduidelijk de tong niet tussen de twee bitten door heeft gestoken :+

En de sporenplekken, niet charmant, maar wat als het paard nu eenmaal eenvoudig plekken krijgt van sporen, mede omdat het geschoren is? Tsjah, shit happens... Ik heb een paard ook wel eens wat haren ontnomen, omdat ik zo nodig spoorbeschermers wilde dragen. Paard had nu een keer een gevoelige huid.

Maar dat je meerdere keren verschillende verhalen ophangt over het long/ademhalingsprobleem van je paard:
http://epona.tv/blog/2013/august/flogging-a-sick-horse
Als zoon van de directeur van de Deense paardensportbond...

Dan denk ik niet meer zo onschuldig over die blauwe tong en rare sporenplekken op de buik...

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van Kasprzak!

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:56

En het filmpje wat ook bij de omschrijving staat bij een van de foto's... toen was hetzelfde paard ziek en omdat de medicijnen op de dopinglijst stonden had hij het paard de medicijnen onthouden en is toen gaan rijden.. paard liep totaal niet goed en sporen worden er letterlijk in "getrapt". :n
en dan was het excuus dat het paard allergisch was voor een bepaalde pol. Alleen frappant dat die pollen die tijd van het jaar nooit voorkomen.
Ik ben dus heel happy dat er weer een sponsor afhaakt. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:58

elainelouise schreef:
En het filmpje wat ook bij de omschrijving staat bij een van de foto's... toen was hetzelfde paard ziek en omdat de medicijnen op de dopinglijst stonden had hij het paard de medicijnen onthouden en is toen gaan rijden.. paard liep totaal niet goed en sporen worden er letterlijk in "getrapt". :n
en dan was het excuus dat het paard allergisch was voor een bepaalde pol. Alleen frappant dat die pollen die tijd van het jaar nooit voorkomen.

Later was het een ander soort allergie, of pollen, dat in een ander jaargetijde voor komt. Echt te bizar voor woorden...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 14:59

Doordat het paard geschoren is is juist de beurse plek van de sporen goed te zien. Jammer dat dit door Facebook aangehaald moet worden. Dit had op de wedstrijden toch gezien moeten worden. Of heb ik wat gemist?

elainelouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:01

Janine1990 schreef:
elainelouise schreef:

Later was het een ander soort allergie, of pollen, dat in een ander jaargetijde voor komt. Echt te bizar voor woorden...

Dat zei ik :')
Maar inderdaad echt te bizar... :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:07

elainelouise schreef:

Nee, hij had het in twee verschillende gesprekken over twee verschillende soorten pollen.
Eerst over Birch pollen, die in april/mei voorkomen, net in augustus. Vervolgens ging het om mugwart pollen, geen idee wat beide soorten in het Nederlands zei. Die Mugwart pollen waren inderdaad in de lucht in Augustus, maar niet op het moment dat Akeem eerder vorig jaar luchtwegproblemen had.
Dus waar is het arme dier nu echt allergisch voor? :+

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:10

Janine1990 schreef:
elainelouise schreef:

Nee, hij had het in twee verschillende gesprekken over twee verschillende soorten pollen.
Eerst over Birch pollen, die in april/mei voorkomen, net in augustus. Vervolgens ging het om mugwart pollen, geen idee wat beide soorten in het Nederlands zei. Die Mugwart pollen waren inderdaad in de lucht in Augustus, maar niet op het moment dat Akeem eerder vorig jaar luchtwegproblemen had.

Zijn ruiter |(

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:11

Janine1990 schreef:

Voor deze rijstijl :)*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:24

Als ik dit filmpje ook kijk, ook van de epona facebook. Bah! Verschrikkelijk. Ik snap niet dat hij niet gediskwalificeerd is met losrijden. Filmpje was overigens op een andere wedstrijd.

https://www.youtube.com/watch?v=ZnHh_KfFlsw

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:27

bigone schreef:
Kijk even verder op de Epona fb site, daar zie ook hoe het paard met de sporen word geschopt om te gehoorzamen, dressuur gaat toch om onzichtbare hulpen? Nou, hier gaan de benen van de ruiter ver naar voren om dan met flinke kracht te schoppen, iets anders kun je er niet van maken.

Oeh.. Is dat dezelfde ruiter op het filmpje? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:31

Krissis schreef:
Citaat:
"Akeem krijgt een pauze en wij zullen zijn spullen eens goed na laten kijken. We hebben onder andere met de fabrikant van de bitten gesproken om een bit te vinden dat beter bij Akeem past"

Ik zou niet alleen het materiaal onder de loep nemen maar zeker ook de ruiter en de trainer.

_/-\o_ _/-\o_

Mar_jolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:33

N0a schreef:
Als ik dit filmpje ook kijk, ook van de epona facebook. Bah! Verschrikkelijk. Ik snap niet dat hij niet gediskwalificeerd is met losrijden. Filmpje was overigens op een andere wedstrijd.

https://www.youtube.com/watch?v=ZnHh_KfFlsw

Ik snap de beurse plekken, sporenwondjes wel als ik het filmpje bekijk, dit valt niet goed te praten.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:34

Ik heb al eerder ergere foto's en video's voorbij zien komen van Andreas z'n huidige rijstijl en dat was ook geen pretje om naar te kijken. Kin op de borst...hyperflexie hoewel dat verboden is? dus dat die tong blauw is verbaasd me niets maar ik vindt het wel heel erg voor het paard. De spoorplekken vindt ik dan nog meevallen maar dat getrek aan die voorkant..afschuwelijk. Heeft inderdaad niets met dressuur te maken en ik vind het heel goed dat de sponsor zich terug trekt!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:40

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:44

Janine1990 schreef:
Katja schreef:

Ik denk dat de foto's zijn genomen bij het losrijden voor een of andere wedstrijd. Aan zijn kleding te zien.
Aan zijn kleding te zien denk ik juist dat het geen wedstrijd is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 15:45

Katja schreef:
Aan zijn kleding te zien denk ik juist dat het geen wedstrijd is.

Omdat hij zijn slipjas nog niet aan heeft??