Iris82 schreef:Heeft zo'n onderlegtrens zoals op de foto ook nog een hefboomeffect?
http://paardenbitten.nl/het-bit/bitringen/
Even Baucher bitring aanklikken, zoals ik het lees heeft het dus geen hefboomwerking maar ontziet het juist de lagen.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iris82 schreef:Heeft zo'n onderlegtrens zoals op de foto ook nog een hefboomeffect?
Je zou een voorbeeldfunctie moeten hebben. Trek niet snel conclusies uit zulke foto's maar dit gaat toch wel een tikkie te ver.
Vond hem vroegah..ten tijde van Matinee echt een hele goede en sympathieke ruiter...dit doet mij wel van gedachten veranderen...
Dit heeft niks meer met dressuur te maken...en zijn reactie op de foto's getuigt al helemaal niet van enig horsemanship...
Bizzybijtje schreef:Hoop dat het is uit principe maar vrees dat het meer zal zijn ivm een slechte naam die het bedrijf ten gevolge van de sponsoring zou kunnen krijgen.... Desondanks, iemand op dit niveau zo zien rijden.Je zou een voorbeeldfunctie moeten hebben. Trek niet snel conclusies uit zulke foto's maar dit gaat toch wel een tikkie te ver.
Pandora2 schreef:Ik vond Matinee een geweldig paard maar nou niet bepaald een happy athlete.Jeetje...Vond hem vroegah..ten tijde van Matinee echt een hele goede en sympathieke ruiter...dit doet mij wel van gedachten veranderen...
Katja schreef:Ik heb geen illusies dat je deze foto's niet op enig moment op een andere dressuurstal zou kunnen maken maar wat ik echt niet begrijp is dat dit lijken op foto's die bedoeld waren om aan de buitenwereld te laten zien. Dan moet je er zelf toch ook even kritisch naar kijken.
elainelouise schreef:En het filmpje wat ook bij de omschrijving staat bij een van de foto's... toen was hetzelfde paard ziek en omdat de medicijnen op de dopinglijst stonden had hij het paard de medicijnen onthouden en is toen gaan rijden.. paard liep totaal niet goed en sporen worden er letterlijk in "getrapt".![]()
en dan was het excuus dat het paard allergisch was voor een bepaalde pol. Alleen frappant dat die pollen die tijd van het jaar nooit voorkomen.
Ik ben dus heel happy dat er weer een sponsor afhaakt.
Janine1990 schreef:elainelouise schreef:En het filmpje wat ook bij de omschrijving staat bij een van de foto's... toen was hetzelfde paard ziek en omdat de medicijnen op de dopinglijst stonden had hij het paard de medicijnen onthouden en is toen gaan rijden.. paard liep totaal niet goed en sporen worden er letterlijk in "getrapt".![]()
en dan was het excuus dat het paard allergisch was voor een bepaalde pol. Alleen frappant dat die pollen die tijd van het jaar nooit voorkomen.
Ik ben dus heel happy dat er weer een sponsor afhaakt.
Later was het een ander soort allergie, of pollen, dat in een ander jaargetijde voor komt. Echt te bizar voor woorden...

elainelouise schreef:Dat zei ik
Maar inderdaad echt te bizar...
Janine1990 schreef:elainelouise schreef:Dat zei ik
Maar inderdaad echt te bizar...
Nee, hij had het in twee verschillende gesprekken over twee verschillende soorten pollen.
Eerst over Birch pollen, die in april/mei voorkomen, net in augustus. Vervolgens ging het om mugwart pollen, geen idee wat beide soorten in het Nederlands zei. Die Mugwart pollen waren inderdaad in de lucht in Augustus, maar niet op het moment dat Akeem eerder vorig jaar luchtwegproblemen had.
Dus waar is het arme dier nu echt allergisch voor?
bigone schreef:Kijk even verder op de Epona fb site, daar zie ook hoe het paard met de sporen word geschopt om te gehoorzamen, dressuur gaat toch om onzichtbare hulpen? Nou, hier gaan de benen van de ruiter ver naar voren om dan met flinke kracht te schoppen, iets anders kun je er niet van maken.
Krissis schreef:Citaat:"Akeem krijgt een pauze en wij zullen zijn spullen eens goed na laten kijken. We hebben onder andere met de fabrikant van de bitten gesproken om een bit te vinden dat beter bij Akeem past"
Ik zou niet alleen het materiaal onder de loep nemen maar zeker ook de ruiter en de trainer.
N0a schreef:Als ik dit filmpje ook kijk, ook van de epona facebook. Bah! Verschrikkelijk. Ik snap niet dat hij niet gediskwalificeerd is met losrijden. Filmpje was overigens op een andere wedstrijd.
https://www.youtube.com/watch?v=ZnHh_KfFlsw
Janine1990 schreef:Aan zijn kleding te zien denk ik juist dat het geen wedstrijd is.Katja schreef:Ik heb geen illusies dat je deze foto's niet op enig moment op een andere dressuurstal zou kunnen maken maar wat ik echt niet begrijp is dat dit lijken op foto's die bedoeld waren om aan de buitenwereld te laten zien. Dan moet je er zelf toch ook even kritisch naar kijken.
Ik denk dat de foto's zijn genomen bij het losrijden voor een of andere wedstrijd. Aan zijn kleding te zien.