Lyon: Overwinning voor Dujardin in Wereldbeker finale

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Lyon: Overwinning voor Dujardin in Wereldbeker finale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:19

Wat is je punt nu eigenlijk Bizzybijtje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:22

Dat het heel opvallend is dat je in ieder Charlotte-topic weer je mening moet komen geven. En ik ben niet de enige die zo reageerde dus je hoeft het niet alleen op mij te betrekken. :) Als je daar werkelijk zo vaak op bezoek gaat kun je het ook gewoon tegen Charlotte zelf zeggen. Misschien leert ze nog wat van je.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:23

Bizzybijtje schreef:
Mening geven is iets anders dan je mening opdringen. :) En ik denk zeker voor mezelf. Daarom ben ik het ook niet met je eens.

Wat een onzin. Gast5428 geeft gewoon haar mening, net als iedereen.
Ik kan wel een stukje meegaan in haar commentaar. Ik vind hem ook zwaar ogen en ik vond zijn stap wat gehaast en daarbij de hals niet op genoeg lengte, vooral tijdens de uitgestrekte stap.
Ik vind Charlotte haar armen altijd vrij recht, maar dat viel mij nu minder op. Al met al, een goede proef natuurlijk, maar de punten lijken me wel erg hoog.
Het lijkt erop of bij iedere belangrijke wedstrijd het record puntentotaal gebroken moet worden. Dat moet niet het doel zijn, lijkt me.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:24

Bizzybijtje schreef:
Dat het heel opvallend is dat je in ieder Charlotte-topic weer je mening moet komen geven. En ik ben niet de enige die zo reageerde dus je hoeft het niet alleen op mij te betrekken. :) Als je daar werkelijk zo vaak op bezoek gaat kun je het ook gewoon tegen Charlotte zelf zeggen. Misschien leert ze nog wat van je.

De pot verwijt de ketel of zoiets ..............

Tiepfoudt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:24

@ Bizzybijtje: Of je nu in ieder topic over Charlotte vertelt hoe goed je haar wel niet vindt of juist hoe beroerd je haar vindt rijden.... In ieder topic mag iedereen gewoon zijn/haar mening komen vertellen ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:25

Bizzybijtje schreef:

Volgens mij is het wel genoeg zo? In ieder Charlotte-topic voel jij je om wat voor reden dan ook weer geroepen de aanval in te zetten, Bizzybijtje (op een persoonlijke manier ook nog). Dat is inmiddels naar mijn mening nog vervelender geworden dan iemand die gewoon netjes haar mening geeft (of mensen het daar nu mee eens zijn of niet).

Laat Gast5428 fijn haar mening hebben, jij hebt de jouwe en laat elkaar lekker met rust. Kan het nu weer on-topic?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 20:26

Bizzybijtje schreef:

En ik kom jou ook iedere keer in hetzelfde topic tegen toch?
Ik wil best met je een discussie voeren hoor maar dan wel een discussie over rijtechnische zaken. Maar om mij belachelijk te maken zul je ergens anders moeten doen want jij gaat daarmee elke keer behoorlijk offtopic.

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:20

Kan deze onzin niet via pb? Pff.. :z

Mooi gereden proef :)

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:24

Er is wel iets duidelijk geworden voor de topruiters. Je telt pas echt mee in het dressuurwereldje als op Bokt pittig over de proeven gediscussieerd/gebekvecht wordt. Bokt zet de standaard!

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:27

Terecht zeg! Charlotte reed echt geweldig!! Zag er erg goed uit.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:32

Ik vind de muziek heel passend: ''simpel'': omdat Charlotte het er ook simpel uit laat zien :) (Wat het dan weer absoluut niet is)

Prachtig, nu al zo mooi, heel benieuwd hoe het zich nog verder ontwikkelt :)

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:34

Ik ben het met Gast5428 eens. Buiten dat lijkt het wel een trend om elke keer maar records uit te delen. Begrijp me niet verkeerd het is een prima proef, maar 92%??

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:38

heidy_wilco schreef:
Goed van Edward!

En Charlotte dan? :(

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:41

Ik het idee heb dat daar alleen over gediscussieerd wordt op het moment dat een ander land wint :+
Daarnaast is 92% voor een kür niet heel ongewoon aan de top dacht ik toch. Het wereldrecord is nog niet verbroken toch? Wat betekend dat er dus ooit hoger is gepunt.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:42

Air schreef:
Ik het idee heb dat daar alleen over gediscussieerd wordt op het moment dat een ander land wint :+
Daarnaast is 92% voor een kür niet heel ongewoon aan de top dacht ik toch. Het wereldrecord is nog niet verbroken toch? Wat betekend dat er dus ooit hoger is gepunt.
De saga Edward gemist :P?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:45

Air schreef:

Ja door Charlotte zelf geloof ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:46

Wat heeft het met het land te maken Air? Ik vind het interessant om over rijtechnische zaken te discussieren maar ik vind het niet relevant voor welk land de ruiter uitkomt.
Elke combinatie heeft verbeterpunten. Ook een Edward Gal, Hans Peter, Danielle of Adelinde.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 21:51

Air, ik heb ff de essentie van je bericht gemist. De scores op dit niveau zijn de laatste moment niet-evenredig met de kwaliteit van de proeven en paarden gestegen. In ieder geval in mijn ogen. En daar is ook al heel lang discussie over. Volgens mij is het Anky herself die telkens vooraan staat in die discussie om de becijfering duidelijker te maken, á la gymnastische sporten en dansen. Denk aan commentators bij de NOS die vooraf de punten van Epke Zonderland zeer nauwkeurig kunnen voorspellen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:04

_San87_ schreef:
Air schreef:
De saga Edward gemist :P?

Ik geloof dat de discussie pas echt losbarstte op het moment dat Totilas onder Rath verscheen ;)

Ik denk dat het nogal een vorm van mierenneukerij is als er iedere keer weer over de puntentelling begonnen wordt, terwijl die nu toch al een aantal jaren hetzelfde lijkt te zijn.
Daarnaast onsportief om daar nou net ''toevallig'' over te beginnen als een ander land heeft gewonnen. Dat valt nogal op. Vind ik ook zonde van het topic trouwens. Als men het dermate belangrijk vindt is het handig een topic te openen en handtekeningen te gaan verzamelen om naar de FEI te sturen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:07

Het is inderdaad behoorlijk off topic om nu over de puntentelling te beginnen.
En dan alleen Charlotte als voorbeeld te noemen. Een apart topic waarin diverse combinaties van toen en nu vergeleken worden betreffende kwaliteiten, uitvoering en gegeven punten, heeft meer zin.
Het gebeurt gewoon bij alle combinaties, daarom valt het niet op als er een Nederlander wint :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:12

Janine1990 schreef:
En dan alleen Charlotte als voorbeeld te noemen. Een apart topic waarin diverse combinaties van toen en nu vergeleken worden betreffende kwaliteiten, uitvoering en gegeven punten, heeft meer zin.
Het gebeurt gewoon bij alle combinaties, daarom valt het niet op als er een Nederlander wint :')

Ik heb alleen de proef van Charlotte gezien, de rest niet, dus die kan ik niet beoordelen. ;)
Om echt goed te kunnen bepalen of er hoog of laag gejureerd is, kan pas als je de cijfers op het protocol hebt gezien en dus kan zien hoe de afzonderlijke onderdelen door de verschillende juryleden zijn gepunt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:16

Electra63 schreef:
Janine1990 schreef:

Ik heb alleen de proef van Charlotte gezien, de rest niet, dus die kan ik niet beoordelen. ;)
Om echt goed te kunnen bepalen of er hoog of laag gejureerd is, kan pas als je de cijfers op het protocol hebt gezien en dus kan zien hoe de afzonderlijke onderdelen door de verschillende juryleden zijn gepunt.

Precies...

Maar mijn reactie was meer op of 92% niet wat aan de hoge kant is. En Air gaf aan dat er wel vaker rond die percentages wordt gereden. Dat klopt inderdaad.
Als je het vergelijkt met de resultaten van 20 jaar geleden versus die van nu, kan je daar zonder morren Ja op antwoorden.
En als je dan de kwaliteiten van de paarden van 20 jaar geleden op dat niveau vergelijkt met de kwaliteit van de huidige paarden op dit niveau, dan zul je zeggen dat de kwaliteit van de paarden inderdaad gestegen is, maar niet zoveel dat een kür op muziek inderdaad 92% waard is.
(alles over het geheel genomen natuurlijk)

Dus zou je kunnen concluderen dat er nu makkelijker hoger wordt gejureerd dan 20 jaar geleden.

Is de 92% van Charlotte te hoog ten opzichte van de rest? Waarschijnlijk niet...
Maar nog eens 20 jaar verder zitten we denk ik op scores rond de 105% :P

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:19

Janine1990 schreef:
heidy_wilco schreef:
Goed van Edward!

En Charlotte dan? :(

Hoezo dit gezicht?
Ik wil alleen maar wat over Edward zeggen. Moet ik, omdat Charlotte heeft gewonnen, persé wat over haar zeggen? Dat wordt al genoeg gedaan hier en het enige wat je krijgt is ruzie...

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:29

Lekker moddergooien in dit topic :D

Alweer een top prestatie van Charlotte. Bewijst maar weer dat ze echt de allerbeste is. Petje af voor haar :j en gelukkig zijn onze Bokkers geen juryleden... Wat zou daar terecht van komen zeg! :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 22:52

Ik vind het begin van de proef wat matigjes, maar gaanderweg de proef gaat het steeds lekkerder. Vooral het einde was top! Vanuit de uitgestrekte draf gelijk piafferen. Toch krijg ik nooit echt kippenvel van dit paard, oogt zwaarlijvig en wat gewoontjes (vooral de passage)...maar dat is waarschijnlijk ook hun kracht.