Ontsnapte pony's meegenomen in politiebusje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:25

Zouden ze een kadootje achter gelaten hebben in de bus. :=

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:26

Shetti-hooligans!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:31

Hahaha goede start voor de morgen. :')

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:36

Niet elke agent weet hoe die met een paardachtige om moet gaan, laat staan een noodhalster moet maken. Ik vind het al knap dat ze het aandurven om de shetjes zo vast te pakken.

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:42

Pret met de shets :D <3 /3 /3

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:42

Geweldig, goed gedaan om niet allerlei toeters en bellen erbij te halen maar gewoon hup, in de bus. Ipv veel geld te verspillen aan onnodige mankracht door nog meer politie op te roepen. Doen ze het zo is het weer niet goed volgens sommigen. Had het commentaar wel willen zien als er gestaan had: Shetlandpony's verongelukt omdat politietrailer niet op tijd ter plekke was.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:45

Mijn zoontje van 3 jaar zegt net: Wat hebben de pony's gedaan dat ze met de politie mee moeten? Zeg ik: Weg gelopen van huis. Zoontje: Ja, dat mag niet natuurlijk, dan krijgen ze straf.

"lig hier dubbel van het lachen :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:48

Kostolany schreef:
Mijn zoontje van 3 jaar zegt net: Wat hebben de pony's gedaan dat ze met de politie mee moeten? Zeg ik: Weg gelopen van huis. Zoontje: Ja, dat mag niet natuurlijk, dan krijgen ze straf.

"lig hier dubbel van het lachen :D

:D :D :D
Dus je zoontje zal zich wel twee keer bedenken, kijk, het is nog opvoedkundig verantwoord wat de politie deed. _/-\o_

KelseyxJay13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:49

Hahahaha :') :') :') hoe die shet op de eerste foto ook kijkt, echt zo van :o wat ik heb nix gedaan _/-\o_

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:50

Geweldig! Stoeien met de Shets , das nog anders dan met echte boeven! :D :D := _O-

Isapaardje

Re: Ontsnapte pony's meegenomen in politiebusje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:53

Oh zo'n klein ponnieke, die pakken we wel even ... of niet ... of toch ... hahaha.
Lol, vooral dat koppie in dat busje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:54

badass pony's }>

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:54

Ik begrijp de politie in dezen wel. Dit nieuwe, en nog lang niet voltooide park, ligt aan twee drukke verkeerswegen. Eén ervan richting de A9 en de ander is een gewone weg maar daar wordt vaak als bezetenen gereden. Ik begrijp dus dat ze de ponies zo snel mogelijk daar weg wilden hebben.
Wel een heerlijk ondeugend koppie zo in de bus :D

Wat misschien een goed idee is is dat politiewagens standaard minimaal 1 halstertje in de bak hebben liggen. Een maatje wat je voor een hoop dieren kunt gebruiken. Al zou het niet passen kun je het altijd om de nek hangen, dat geeft je altijd nog meer houvast dan een pluk manen. Je ziet de laatste tijd zoveel losgebroken paarden. Een halstertje hoeft niet duur te zijn en kan het een stuk gemakkelijker maken voor paard en agent.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:55

bigone schreef:
Geweldig, goed gedaan om niet allerlei toeters en bellen erbij te halen maar gewoon hup, in de bus. Ipv veel geld te verspillen aan onnodige mankracht door nog meer politie op te roepen. Doen ze het zo is het weer niet goed volgens sommigen. Had het commentaar wel willen zien als er gestaan had: Shetlandpony's verongelukt omdat politietrailer niet op tijd ter plekke was.

Tja, hoe je het doet, er is altijd iemand die er wat op aan te merken heeft. Maar als ik als particulier ga improviseren en ze als particulier in een busje ga vervoeren, en de politie ziet dat, krijg ik wel een bekeuring. En er is geen enkele journalist die dan in de kranten schrijft: Shetlandpony's NIET verongelukt omdat er iemand geimproviseerd heeft.

En over dat verspillen van geld en mankracht kan ik kort zijn: als ik zie wat er ieder weekend aan politie op de been is bij voetbalwedstrijden, kan een auto met trailer er ook nog vanaf.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:57

Gewoon zo'n simpel handelshalster uit 1 touw, altijd passend te krijgen en neemt weinig plaats in.

Ik vind het mooi opgelost zo en de foto's zijn hilarisch.

Heb alleen wel het idee dat het politie busje wel op een eng randje staat, of vertekenen die foto's zo?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:58

Tazzey schreef:
Ik begrijp de politie in dezen wel. Dit nieuwe, en nog lang niet voltooide park, ligt aan twee drukke verkeerswegen. Eén ervan richting de A9 en de ander is een gewone weg maar daar wordt vaak als bezetenen gereden. Ik begrijp dus dat ze de ponies zo snel mogelijk daar weg wilden hebben.
Wel een heerlijk ondeugend koppie zo in de bus :D

Wat misschien een goed idee is is dat politiewagens standaard minimaal 1 halstertje in de bak hebben liggen. Een maatje wat je voor een hoop dieren kunt gebruiken. Al zou het niet passen kun je het altijd om de nek hangen, dat geeft je altijd nog meer houvast dan een pluk manen. Je ziet de laatste tijd zoveel losgebroken paarden. Een halstertje hoeft niet duur te zijn en kan het een stuk gemakkelijker maken voor paard en agent.

Ik zou opteren voor een opleiding van de agenten hoe je met een paard om moet gaan. Verder heeft iedere agent een riem om, die kun je afdoen (zal waarschijnlijk niet mogen), en een afsleepkabel zou ook in de bus moeten liggen. Dan heb je wat meer houvast dan aan een pluk manen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 08:59

Wij mochten in de Dierenambulance ook geen pony's geiten of schapen vervoeren, als er vee losliep schakelden wij de schutstal in die met trailer/veekar kwam, trailer hadden wij zelf niet.
Enige uitzonderingen waren reeën, die mochten we wel vervoeren. Ze hadden de pony's ook over kunnen zetten als de trailer er was geweest, maar goed de politie zal wel een uitzondering op de wet zijn.. Respect voor ze dat ze het goed opgelost hebben maar het vervoer had anders gekund.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:01

Ik zou niet graag een sleepkabel gebruiken om een paard bij me te houden. De meeste van die dingen zijn elastisch en vrij grof. Lijkt me voor het paard niet fijn. Ik heb ooit begrepen van een vriendin die bij de politie zit dat ze die riem inderdaad niet zomaar af mogen doen. Of dat klopt durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:03

_O- _O-

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:04

Hahaha :')

Ook al is het inderdaad heel onverantwoord, geen goed voorbeeld en krijgen wij meteen een prent als we zoiets doen, ik vind het toch wel een grappig gezicht.

Uiteraard kan/wil/durft niet iedere agent met alle soorten dieren om te gaan, daarvoor zijn er andere organisaties DB, bereden politie, die hadden ze in deze situatie beter kunnen bellen. Je kunt denk ik ook niet verwachten dat agenten met allerlei soorten dieren om moeten kunnen gaan. Nu is het cursus paard, volgende week moeten ze slangen leren vangen, dan een stel ganzen en dan.... ?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:06

Een slang is niet zo snel een gevaar voor het verkeer, bij een gans wordt het al een ander verhaal, maar een dier maatje shet of groter wil je niet voor je auto hebben.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:09

_O- Haha geweldige actie!

FromNorway

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:12

In het verkeer is dat inderdaad geen probleem, naast een basisschool of in een woonwijk wel. Ik bedoel te zeggen dat je - wanneer je de politie 'cursussen paard' geeft - je heel veel geld en tijd stopt in een klein onderdeel van alle problemen. Ze hebben het nu even zo opgelost, en ook al is dit niet volgens de regels, het gevaar is geweken. Ik denk niet dat het dan opbrengt om ze een cursus te geven om het beter op te lossen.

Zeg niet dat het zeker beter zou kunnen hoor (minimaal een halster maken of een achter in de bus hebben is al een hele stap), ik denk alleen dat het niet haalbaar is. Een Shetlander vang je vaak met wat eten, maar als er een stel opgefokte warmbloeden rondrennen kom je er niet met een cursus omgang met paarden. Dat moet je dan toch uitbesteden.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:14

Ja, heel handig, je riem afdoen en daaraan je mobilofoon, je holster en meer van dat zulk spul...echt een superoplossing...

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 09:15

Voor zo'n kudde warmbloeden moeten ze gewoon standaard vanghekken mee nemen, kunnen makkelijk op het dak :D