Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Ayasha schreef:Zo, Glock is hele slimme zetten aan het doen.![]()
hoe maak je je als wapenfabrikant populair in een land...Deze heeft het begrepen.
Janine1990 schreef:Ayasha schreef:Zo, Glock is hele slimme zetten aan het doen.![]()
hoe maak je je als wapenfabrikant populair in een land...Deze heeft het begrepen.
Ik denk dat als hij dingen goed wil maken, toch een andere richting op moet dan de Nederlandse paardensport.
De gemiddelde Nederlander zal zich echt niet interesseren of er paarden behouden blijven voor de Nederlandse paardensport![]()
Die man is 81...
Janine1990 schreef:Ayasha schreef:Het paardenvolk is toch om.
Serieus? Kijk jij hier echt zó zwart wit naar?
Ik zou zeggen, ga eens je best doen om het in een breder perspectief bekijken. Dus buiten de paardensport.
Neem aan dat jij het ook wel een prettig idee vindt dat de Belgische politie een wapen op zak heeft?
Ayasha schreef:Nee. Eigenlijk niet.
Janine1990 schreef:Ayasha schreef:Nee. Eigenlijk niet.
Waarom niet??
Zolang je niets verkeerd doet, zie ik niet in waarom je je daar onprettig bij zou moeten voelen.
En zolang je niets verkeerd doet, hoef je je ook niet verdacht te gedragen.
Er zijn altijd gekken, en als je een risicovol beroep uitoefend, zoals de meeste mensen met een Glock op zak doen, vind ik dat de overheid er best voor mag zorgen dat die mensen zichzelf kunnen verdedigen tegenover criminelen met weet ik wat voor wapens op zak.
Oh en nog een vraag... Misschien lees ik er overheen met Googlen, ben met school bezig, maar wat voor affaires staat Glock om bekend???
Ayasha schreef:Nee, dat zie je in mijn mening verkeerd: zo lang NIEMAND (dus ook de drager en de mensen rondom je) iets verkeerd doet, moet je je niet onprettig voelen... Zoveel vertrouwen heb ik helaas niet in de mensheid. (tot ze het tegendeel bewijzen toch niet)
Van de afaires heb ik ook geen idé.
Hij geniet ervan nu het nog kan. Die man is hoogbejaard.
Je kent die man niet dus waar baseer je op dat hij dit doet om zich populair te maken? Heeft hij dat ergens gezegd? Waar staat dat? Of is dat puur jouw conclusie? 
Ik had het in mijn eerste post meer over het bedrijf in het algemeen. Niet over Opa glock persoonlijk... 
(bij gebrek aan buigsmiley deze maar)
.
. Ayasha schreef:1 vraagje: waar zeg ik eigenlijk "dat hij wat goed te maken heeft"?
Ik zeg enkel dat ie gesnopen heeft hoe ie zich populair kan maken in een land... Gezien wapenfabrikanten dat nu eenmaal meestal niet zijn. Ik ken de man niet, weet ik veel of ie wat goed te maken heeft. Als niemand ooit begonnen was met wapens maken hadden bonnie and clyde (de echte of de nederlandse) ook niet ontstaan. Ja, als, als... Maar hoe je het ook draait of keert: dat is juist een prachtvoorbeeld waarom ik echt niet "blij" kan zijn met het feit dat mensen ooit bedacht hebben om geweren te maken. Het "feit" dat ze inmiddels "nodig" zijn is een bewijs dat we er niet mee om kunnen. En nee, het zweet breekt me niet uit als ik een agent met een wapen zie omdat ik niets mis doe. Maar me er prettig bij voelen dat ze die dingen op zak hebben is weer het andere extreme. Ik kan het met de beste wil van de wereld niet prettig vinden dat dat "nodig" is.
Ik begrijp jouw mening en vind die prima. Zou het fijn vinden als dat ook andersom kon. Agree to disagree zeg maar. 
Ik meldde slechts iets dat me op viel (en dat bij elk bericht bevestigd wordt tot nu toe.
)
Ayasha schreef:Weet je Janine, ik vind het fijn dat je er je missie van maakt om het voor glock op te nemen. Maar vind je het heel erg als ik er een andere mening op na houd betreffende wapens enz?Ik begrijp jouw mening en vind die prima. Zou het fijn vinden als dat ook andersom kon. Agree to disagree zeg maar.
Ik bedoel, als je dan 's nachts niet meer slaapt wil ik hier voor jouw gezondheid gerust typen dat je gelijk hebt maar als dat niet zo is, dan hoef je me niet perse te proberen te overtuigen.Ik meldde slechts iets dat me op viel (en dat bij elk bericht bevestigd wordt tot nu toe.
)
Ik denk niet dat Glock zich persoonlijk gekrengd voelt of depressief wordt van mijn mening dus ik betwijfel of ik er iemand mee schaad... Tenzij natuurlijk, zoals ik al zei, jij dan niet meer kan slapen en dan ben ik gerust bereid om je het idé te geven dat ik van gedachten veranderd ben.
Ayasha schreef:Weet je Janine, ik vind het fijn dat je er je missie van maakt om het voor glock op te nemen. Maar vind je het heel erg als ik er een andere mening op na houd betreffende wapens enz?Ik begrijp jouw mening en vind die prima. Zou het fijn vinden als dat ook andersom kon. Agree to disagree zeg maar.
Ik bedoel, als je dan 's nachts niet meer slaapt wil ik hier voor jouw gezondheid gerust typen dat je gelijk hebt maar als dat niet zo is, dan hoef je me niet perse te proberen te overtuigen.Ik meldde slechts iets dat me op viel (en dat bij elk bericht bevestigd wordt tot nu toe.
)
Ik denk niet dat Glock zich persoonlijk gekrengd voelt of depressief wordt van mijn mening dus ik betwijfel of ik er iemand mee schaad... Tenzij natuurlijk, zoals ik al zei, jij dan niet meer kan slapen en dan ben ik gerust bereid om je het idé te geven dat ik van gedachten veranderd ben.
Je begint volgens mij toch echt zelf de discussie. Je moet ook tegen antwoorden kunnen die je niet zinnen.
Er viel me gewoon iets op (zoals ik al zei) niet meer en niet minder. Bovendien ging het me niet over het nut van de wapenindustrie in zijn algemeenheid maar om het feit dat mensen die eerst geheel tegen waren, nu ineens voor glock zijn. (en hiermee doel ik niet op janine maar ook in andere topics over glock..) Dat vind ik een interessant en opmerkelijk iets -wat logisch is gezien dat gewoon binnen mijn interesse gebied valt- . Daarom dat ik ook niet zo goed snap dat de discussie ineens over (het nut van) wapenindustrie gaat.
Maar goed, ik geloof dat ik dat óók al zei in mijn vorige bericht... Ayasha schreef:Zo, Glock is hele slimme zetten aan het doen.![]()

xSlvna schreef:Ik denk dat Glock gewoon zijn overschot aan geld aan leuke dingen aan het besteden is omdat die toch 'binnenkort' zal overlijden, en wat is nu leuker dan je buurlanden blij te maken door wat geld te besteden aan je favoriete sport?
Iedereen met geld zou het mogen gebruiken om anderen blij te maken, zonder er aandacht voor terug te moeten willen. Waarom zou Glock het voor de wapenindustrie doen? Glock is onder de 'mensen met wapens' al meer dan gewoon bekend, daar hoeft die echt geen paarden voor te kopen.