Johnson gekocht door Glock's Horse Performance Centre

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kimberley12

Re: Johnson gekocht door Glock's Horse Performance Centre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:35

TN zal staan voor Team Nijhof denk ik?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 22:38

Eigenlijk is het gewoon om te huilen, een Oostenrijker doet meer voor de Nederlandse sport dan de Nederlanders zelf :').

Verder natuurlijk niets dan lof voor Glock zijn inzet _O_.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:03

Ayasha schreef:
Zo, Glock is hele slimme zetten aan het doen. :)
hoe maak je je als wapenfabrikant populair in een land... :+ Deze heeft het begrepen. :j

Ik denk dat als hij dingen goed wil maken, toch een andere richting op moet dan de Nederlandse paardensport.
De gemiddelde Nederlander zal zich echt niet interesseren of er paarden behouden blijven voor de Nederlandse paardensport :+

Die man is 81...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:26

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:
hoe maak je je als wapenfabrikant populair in een land... :+ Deze heeft het begrepen. :j

Ik denk dat als hij dingen goed wil maken, toch een andere richting op moet dan de Nederlandse paardensport.
De gemiddelde Nederlander zal zich echt niet interesseren of er paarden behouden blijven voor de Nederlandse paardensport :+

Die man is 81...

Het paardenvolk is toch om.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:35

Ayasha schreef:

Serieus? Kijk jij hier echt zó zwart wit naar?
Ik zou zeggen, ga eens je best doen om het in een breder perspectief bekijken. Dus buiten de paardensport.

Neem aan dat jij het ook wel een prettig idee vindt dat de Belgische politie een wapen op zak heeft?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:37

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:

Serieus? Kijk jij hier echt zó zwart wit naar?
Ik zou zeggen, ga eens je best doen om het in een breder perspectief bekijken. Dus buiten de paardensport.

Neem aan dat jij het ook wel een prettig idee vindt dat de Belgische politie een wapen op zak heeft?

Nee. Eigenlijk niet.

Opie1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:44

En wat nou als mn. Glock komt de overlijden? Die man is geloof ik 85 ofzo. Zou zeggen zoveel mogelijk aankopen voor de Nederlandse ruiters.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:46

Ayasha schreef:
Nee. Eigenlijk niet.

Waarom niet??

Zolang je niets verkeerd doet, zie ik niet in waarom je je daar onprettig bij zou moeten voelen.
En zolang je niets verkeerd doet, hoef je je ook niet verdacht te gedragen.

Er zijn altijd gekken, en als je een risicovol beroep uitoefend, zoals de meeste mensen met een Glock op zak doen, vind ik dat de overheid er best voor mag zorgen dat die mensen zichzelf kunnen verdedigen tegenover criminelen met weet ik wat voor wapens op zak.

Oh en nog een vraag... Misschien lees ik er overheen met Googlen, ben met school bezig, maar wat voor affaires staat Glock om bekend???

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:47

Opie1991 schreef:
En wat nou als mn. Glock komt de overlijden? Die man is geloof ik 85 ofzo. Zou zeggen zoveel mogelijk aankopen voor de Nederlandse ruiters.

Zal wel op naam van een BV staan hoor :) Reken maar dat het op dat niveau en met dat geld flink in de papieren staat.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:58

Janine1990 schreef:
Ayasha schreef:
Nee. Eigenlijk niet.

Waarom niet??

Zolang je niets verkeerd doet, zie ik niet in waarom je je daar onprettig bij zou moeten voelen.
En zolang je niets verkeerd doet, hoef je je ook niet verdacht te gedragen.

Er zijn altijd gekken, en als je een risicovol beroep uitoefend, zoals de meeste mensen met een Glock op zak doen, vind ik dat de overheid er best voor mag zorgen dat die mensen zichzelf kunnen verdedigen tegenover criminelen met weet ik wat voor wapens op zak.

Oh en nog een vraag... Misschien lees ik er overheen met Googlen, ben met school bezig, maar wat voor affaires staat Glock om bekend???

Nee, dat zie je in mijn mening verkeerd: zo lang NIEMAND (dus ook de drager en de mensen rondom je) iets verkeerd doet, moet je je niet onprettig voelen... Zoveel vertrouwen heb ik helaas niet in de mensheid. (tot ze het tegendeel bewijzen toch niet)

Van de afaires heb ik ook geen idé. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:09

Ayasha schreef:
Nee, dat zie je in mijn mening verkeerd: zo lang NIEMAND (dus ook de drager en de mensen rondom je) iets verkeerd doet, moet je je niet onprettig voelen... Zoveel vertrouwen heb ik helaas niet in de mensheid. (tot ze het tegendeel bewijzen toch niet)

Van de afaires heb ik ook geen idé. :)

Ik weet niet of je het hebt meegekregen. Maar volgens mij was het begin maart dat in Nederland en Duitsland gezocht werd naar Bonnie en Clyde. Een man en vrouw die al meerdere mensen op hun pad hadden mishandeld en volgens mij zelfs neer hebben geschoten. Onschuldige mensen in dit geval.
In zo'n geval vind ik het toch wel erg prettig dat de politie zelf ook nog iets te zeggen heeft.
Misschien ben ik nog één van de weinigen die enigszins vertrouwen heeft in de politie, maar ik zou dat vertrouwen verliezen als ze geen wapen bij zich zouden dragen. In het geval van de Nederlandse politie dragen overigens niet alle eenheden Glock. Volgens mij alleen arrestatieteams en enkele militaire eenheden.

Zo ver ik kan zien is Glock alleen maar bedoeld als wapen voor politie en dan in de meeste gevallen speciale eenheden. De wapenproductie is pas gestart in de jaren 70, daarvoor maakte Glock gordijnenrails.

Dus ik zie niet in wat deze man goed te maken heeft... En als hij dat heeft, begrijp ik echt niet waarom hij met aankoop van paarden denkt goed te kunnen maken. Iemand met zo'n imperium, heeft dat te danken aan intelligentie. En die zal vast wel verder reiken dan: Joh, in Nederland doen ze het goed in de paardensport, dus Nederland is een paardensportland.
Dan heeft hij de laatste winterspelen namelijk gemist en had hij beter nieuwe sponsor kunnen worden van het ex-TVM schaatsteam.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:12

Die man is zijn hele leven al gek van paarden en heeft het geld om er wat leuks mee te doen. Laat hem lekker :) Hij geniet ervan nu het nog kan. Die man is hoogbejaard.
Hij hoeft zelf niets goed te maken. Wat een onzinnigheid weer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:13

1 vraagje: waar zeg ik eigenlijk "dat hij wat goed te maken heeft"?
Ik zeg enkel dat ie gesnopen heeft hoe ie zich populair kan maken in een land... Gezien wapenfabrikanten dat nu eenmaal meestal niet zijn. Ik ken de man niet, weet ik veel of ie wat goed te maken heeft. Als niemand ooit begonnen was met wapens maken hadden bonnie and clyde (de echte of de nederlandse) ook niet ontstaan. Ja, als, als... Maar hoe je het ook draait of keert: dat is juist een prachtvoorbeeld waarom ik echt niet "blij" kan zijn met het feit dat mensen ooit bedacht hebben om geweren te maken. Het "feit" dat ze inmiddels "nodig" zijn is een bewijs dat we er niet mee om kunnen. En nee, het zweet breekt me niet uit als ik een agent met een wapen zie omdat ik niets mis doe. Maar me er prettig bij voelen dat ze die dingen op zak hebben is weer het andere extreme. Ik kan het met de beste wil van de wereld niet prettig vinden dat dat "nodig" is.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 13-04-14 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:14

Ik vind het enorm vergezocht :') Je kent die man niet dus waar baseer je op dat hij dit doet om zich populair te maken? Heeft hij dat ergens gezegd? Waar staat dat? Of is dat puur jouw conclusie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:16

Ik zeg ook al nergens dat dat zijn intentie is. Enkel dat ie begrepen heeft hoe het moet. Jezus, hij koopt paarden voor drie nederlandse ruiters en je mag al niks meer zeggen over 'm.... :+
Of het zijn intentie was of niet, hij heeft het knap klaar gespeeld. :D Ik had het in mijn eerste post meer over het bedrijf in het algemeen. Niet over Opa glock persoonlijk... :+

Maar goed, bij deze bied ik paardenminnend Nederland mijn meest nederige excuses aan... _/-\o_ (bij gebrek aan buigsmiley deze maar)
Please don't shoot me....

Het viel me gewoon op dat bokkers die voorheen "tegen" wapenindustrie waren nu ineens fan zijn van glock. Niet meer, of minder.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:41

Mwa, wapenindustrie... Laat ik zeggen dat ik ergens blij ben dat deze bestaat en wel om de reden die Janine1990 aanhaalt. Ja, pistolen en geweren kunnen ondingen zijn, maar dat kunnen messen en houten planken ook zijn :+.

Of een paard for that matter :)).

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:05

Ayasha schreef:
1 vraagje: waar zeg ik eigenlijk "dat hij wat goed te maken heeft"?
Ik zeg enkel dat ie gesnopen heeft hoe ie zich populair kan maken in een land... Gezien wapenfabrikanten dat nu eenmaal meestal niet zijn. Ik ken de man niet, weet ik veel of ie wat goed te maken heeft. Als niemand ooit begonnen was met wapens maken hadden bonnie and clyde (de echte of de nederlandse) ook niet ontstaan. Ja, als, als... Maar hoe je het ook draait of keert: dat is juist een prachtvoorbeeld waarom ik echt niet "blij" kan zijn met het feit dat mensen ooit bedacht hebben om geweren te maken. Het "feit" dat ze inmiddels "nodig" zijn is een bewijs dat we er niet mee om kunnen. En nee, het zweet breekt me niet uit als ik een agent met een wapen zie omdat ik niets mis doe. Maar me er prettig bij voelen dat ze die dingen op zak hebben is weer het andere extreme. Ik kan het met de beste wil van de wereld niet prettig vinden dat dat "nodig" is.

Glock heeft niet de intentie om zich populair te maken in een land. Hooguit om zich populair te maken in de Nederlandse paardensport.

Geloof ook niet dat de Glock pistolen hem impopulair hebben gemaakt. Dan zou hij toch meer in opspraak zijn geweest, lijkt me. Dan zou er in ieder geval één smulverhaal op Wikipedia of de eerste pagina van Google staan.

Dus de wapenindustrie is verantwoordelijk voor de daden van mensen? Ik dacht dat mensen nog altijd zelf verantwoordelijk zijn voor hun daden. Ze kiezen er zelf voor om iets of iemand iets aan te doen. En dan maakt de wapenindustrie inderdaad weinig uit, kan je inderdaad ook prima met een plank en spijkers doen.
En waarom zijn die uitgevonden? Volgens mij niet om mensen te doden, maar om te bouwen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:09

Weet je Janine, ik vind het fijn dat je er je missie van maakt om het voor glock op te nemen. Maar vind je het heel erg als ik er een andere mening op na houd betreffende wapens enz? :) Ik begrijp jouw mening en vind die prima. Zou het fijn vinden als dat ook andersom kon. Agree to disagree zeg maar. :)
Ik bedoel, als je dan 's nachts niet meer slaapt wil ik hier voor jouw gezondheid gerust typen dat je gelijk hebt maar als dat niet zo is, dan hoef je me niet perse te proberen te overtuigen. :) Ik meldde slechts iets dat me op viel (en dat bij elk bericht bevestigd wordt tot nu toe. :) )

Ik denk niet dat Glock zich persoonlijk gekrengd voelt of depressief wordt van mijn mening dus ik betwijfel of ik er iemand mee schaad... Tenzij natuurlijk, zoals ik al zei, jij dan niet meer kan slapen en dan ben ik gerust bereid om je het idé te geven dat ik van gedachten veranderd ben. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:14

Ayasha schreef:
Weet je Janine, ik vind het fijn dat je er je missie van maakt om het voor glock op te nemen. Maar vind je het heel erg als ik er een andere mening op na houd betreffende wapens enz? :) Ik begrijp jouw mening en vind die prima. Zou het fijn vinden als dat ook andersom kon. Agree to disagree zeg maar. :)
Ik bedoel, als je dan 's nachts niet meer slaapt wil ik hier voor jouw gezondheid gerust typen dat je gelijk hebt maar als dat niet zo is, dan hoef je me niet perse te proberen te overtuigen. :) Ik meldde slechts iets dat me op viel (en dat bij elk bericht bevestigd wordt tot nu toe. :) )

Ik denk niet dat Glock zich persoonlijk gekrengd voelt of depressief wordt van mijn mening dus ik betwijfel of ik er iemand mee schaad... Tenzij natuurlijk, zoals ik al zei, jij dan niet meer kan slapen en dan ben ik gerust bereid om je het idé te geven dat ik van gedachten veranderd ben. :)

wooow... easy... het is een discussieforum...
En jouw reacties lokken een discussie uit, is dat zo raar?

Rare insinuaties dat ik niet zou slapen vanwege een discussie... Ik weet niet hoe jij denkt dat ik hier achter de computer zit...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:48

Ayasha schreef:

:= Je begint volgens mij toch echt zelf de discussie. Je moet ook tegen antwoorden kunnen die je niet zinnen.
Zo kom je nu niet over namelijk.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 12:53

Dat vind ik gelukkig niet zo'n ramp.

Ik vind het prima dat iemand er niet zo over denkt maar ik hoef niet overtuigd te worden. :) Er viel me gewoon iets op (zoals ik al zei) niet meer en niet minder. Bovendien ging het me niet over het nut van de wapenindustrie in zijn algemeenheid maar om het feit dat mensen die eerst geheel tegen waren, nu ineens voor glock zijn. (en hiermee doel ik niet op janine maar ook in andere topics over glock..) Dat vind ik een interessant en opmerkelijk iets -wat logisch is gezien dat gewoon binnen mijn interesse gebied valt- . Daarom dat ik ook niet zo goed snap dat de discussie ineens over (het nut van) wapenindustrie gaat. :+ Maar goed, ik geloof dat ik dat óók al zei in mijn vorige bericht...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:02

Ayasha schreef:

Wat dacht je van deze quote Ayasha ;)
Je insinueert dat een wapenfabrikant niet populair is, en dat deze door jou genoemde 'slimme zet' bedoeld is om zichzelf populair te maken in een land.

Waarop ik wellicht niet helemaal juist reageer dat hij dingen goed wil maken. Maargoed, verander mijn reactie in:

Ik denk dat als hij zich populair wil maken in een land, toch een andere richting op moet dan de Nederlandse paardensport. En verder ;)

Waarop jij aangeeft dat het paardenvolk om is. Hetgeen mij het idee geeft dat jij toch enige haat koestert jegens wapenindustrie in het algemeen.

Dus ja, dan krijg je al snel de discussie over het nut van de wapenindustrie ;)

Maargoed, ik ben wel benieuwd welke bokkers volgens jou eerder tegen de wapenindustrie waren en nu voor Glock? En waarom een paardenkopende Glock rijmt op wapenindustrie? Met andere woorden: Waarom, als een bokker aangeeft blij te zijn met de door Glock gedane aankopen, betekent dit automatisch dat deze bokker voor de wapenindustrie is? Zoals ik jouw reactie lees....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:12

Ahum heb het al heel lang niet op met Glock.
En inderdaad gaat mijn neus omhoog als ik van deze investeerder een paard zou aangeboden krijgen.
Wie ben ik om een ander af te vallen als hij of zij blij is met een investeerder als Glock.
Maar om wat olie op het vuur te gooien, enig idee waarin onze Pensioenfondsen beleggen? }>

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:10

Ik denk dat Glock gewoon zijn overschot aan geld aan leuke dingen aan het besteden is omdat die toch 'binnenkort' zal overlijden, en wat is nu leuker dan je buurlanden blij te maken door wat geld te besteden aan je favoriete sport?

Iedereen met geld zou het mogen gebruiken om anderen blij te maken, zonder er aandacht voor terug te moeten willen. Waarom zou Glock het voor de wapenindustrie doen? Glock is onder de 'mensen met wapens' al meer dan gewoon bekend, daar hoeft die echt geen paarden voor te kopen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 15:58

xSlvna schreef:
Ik denk dat Glock gewoon zijn overschot aan geld aan leuke dingen aan het besteden is omdat die toch 'binnenkort' zal overlijden, en wat is nu leuker dan je buurlanden blij te maken door wat geld te besteden aan je favoriete sport?

Iedereen met geld zou het mogen gebruiken om anderen blij te maken, zonder er aandacht voor terug te moeten willen. Waarom zou Glock het voor de wapenindustrie doen? Glock is onder de 'mensen met wapens' al meer dan gewoon bekend, daar hoeft die echt geen paarden voor te kopen.

de meneer Glock heeft toch een jonge vriendin die paarden wel leuk vindt?