Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gini schreef:Ach, zoveel jaar geleden was men ook tegen KI. Nieuwe ontwikkelingen lokken altijd een schrikreactie uit. Binnen 50 jaar is klonen zo normaal als wat of juist niet omdat bewezen is dat het toch niet werkt.
Niet altijd bij voorbaat de kont tegen de krib gooien.
Gini schreef:Ow maar KI was gewoon een algemeen bekend fenomeen. Ik kan het ook hebben over het hengstig spuiten, embryotransplantatie en draagmoederschap, hengsten die moeten presteren in een buisje, een tweede eitje af'pitsen', de melkgift op gang spuiten voor weesveulens, pleegmoederschap, allemaal zeer onnatuurlijk, maar het heeft best wel zijn voordelen allemaal.
En natuurlijk, klonen staat in de kinderschoenen, misschien beseft men over een aantal (tientallen) jaren dat het toch niet zo een goed idee is. Dat heb ik al in een eerder bericht hier gezegd. Ok, goed dan, dan zal er wel weer iets anders op de proppen komen. Een methode die niet werkt dooft vanzelf wel uit. Maar om dan nu bij voorbaat al 'nee, niet goed' te roepen, tja, dat gebeurt bij iedere wetenschappelijke vooruitgang. En soms hebben de mensen gelijk, maar dikwijls ook niet. Dus ik ben meer het afwachtende type, ik geef alles eerst het voordeel van de twijfel. Want wie weet ontdekken ze door de techniek van het klonen wel een gen dat kanker de wereld uit helpt, you never know.
Gini schreef:allemaal zeer onnatuurlijk, maar het heeft best wel zijn voordelen allemaal.
BMHP schreef:Wat ik nog wel kwijt wil is dat deze stallen wel de kennis in huis hebben om een sportpaard medisch goed te begeleiden. Ik hoop dat ze deze kennis ook voor de pensionado's gebruiken. Het gaat uiteindelijk allemaal om geld, maar ik zie dan wel een win win situatie
Gini schreef:Ach, zoveel jaar geleden was men ook tegen KI. Nieuwe ontwikkelingen lokken altijd een schrikreactie uit. Binnen 50 jaar is klonen zo normaal als wat of juist niet omdat bewezen is dat het toch niet werkt.
Niet altijd bij voorbaat de kont tegen de krib gooien.
Gini schreef:Ow maar KI was gewoon een algemeen bekend fenomeen. Ik kan het ook hebben over het hengstig spuiten, embryotransplantatie en draagmoederschap, hengsten die moeten presteren in een buisje, een tweede eitje af'pitsen', de melkgift op gang spuiten voor weesveulens, pleegmoederschap, allemaal zeer onnatuurlijk, maar het heeft best wel zijn voordelen allemaal.
En natuurlijk, klonen staat in de kinderschoenen, misschien beseft men over een aantal (tientallen) jaren dat het toch niet zo een goed idee is. Dat heb ik al in een eerder bericht hier gezegd. Ok, goed dan, dan zal er wel weer iets anders op de proppen komen. Een methode die niet werkt dooft vanzelf wel uit. Maar om dan nu bij voorbaat al 'nee, niet goed' te roepen, tja, dat gebeurt bij iedere wetenschappelijke vooruitgang. En soms hebben de mensen gelijk, maar dikwijls ook niet. Dus ik ben meer het afwachtende type, ik geef alles eerst het voordeel van de twijfel. Want wie weet ontdekken ze door de techniek van het klonen wel een gen dat kanker de wereld uit helpt, you never know.
Citaat:ach ik denk net dat heel veel grote sporthelden juist hun paarden waar ze zoveel successen mee hebben behaald hun ex-toppers een heel goed pensioen gunnen ..dus daar ben ik zeker niet bang voor ..in verhouding denk ik nog veel meer dan in de lagere kringen waar ze nog snel verkocht worden als ze nog iets opbrengen ..kijk maar eens hoeveel 18-19-20 jarigen er vaak nog geadverteerd worden met als excuus , leerpaard , kan nog enkele jaren mee etc ..
terwijl bij bekende namen de toppers nog echt hebben nagenoten( Anky , Beerbaum , Simon , Ehning , Dubbeldam , de Schroders en nog veleeeee andere)
manic schreef:Moeten, moeten, moeten. Er zijn genoeg mensen die liever wat ouderwetser bloed zien dan al dat moderne bloed met lange ruggen en spillepootjes hoor. Geef mij maar een scheutje ouderwetse degelijkheid.
JuravelOX schreef:Gini schreef:Ow maar KI was gewoon een algemeen bekend fenomeen. Ik kan het ook hebben over het hengstig spuiten, embryotransplantatie en draagmoederschap, hengsten die moeten presteren in een buisje, een tweede eitje af'pitsen', de melkgift op gang spuiten voor weesveulens, pleegmoederschap, allemaal zeer onnatuurlijk, maar het heeft best wel zijn voordelen allemaal.
Je bovenste alinea vind ik nog niet te vergelijken met klonen.