Nieuwe paardensportopleiding bij Groenhorst Barneveld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:56

Ik hoop dat ze hier dan meer waarmaken..

Ik gaf me in barneveld op voor paard en sport.
Je moest persee een paard hebben wat mee kon..
Wedstrijd ervaring etc etc.

Alles geregeld.
Eigen paard trailer en auto..
Rijbewijs werd gehaald noem maar op..

Ik heb de eerste 2 jaar GEEN paard nodig gehad en het 3e jaar kon je kiezen voor de orun en dan had je idd een paard nodig..
En dat noemen ze paard en sport

Over leeraren de lessen etc zal ik op de praktijk na maar helemaal niks zeggen.

Ik hoop dat ze hier meer waar van maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:01

abbycootje schreef:
Iedereen die zo'n opleiding kiest heeft een eigen motivatie/ doel voor ogen.
is voor iedereen hier allemaal een oordeel over te geven zonder te weten hoe of wat, maargoed.

Ik heb zelf ook paardensport "gestudeerd". Dus ik denk dat ik wel degelijk een oordeel mag geven.

Faelynn

Re: Nieuwe paardensportopleiding bij Groenhorst Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:06

Ik volg heel even, ga namelijk naar Barneveld volgendjaar..

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:09

Dani199764 schreef:

Dan raad ik het je echt af. Niks persoonlijks tegen de school en tegen jou. Maar like I sad. Mensen gaan je uitkotsen omdat je jezelf beter vind dan de rest. En uiteindelijk ben je niks. Ik ken dat. :+

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:14

Hanssen schreef:
Dani199764 schreef:

Dan raad ik het je echt af. Niks persoonlijks tegen de school en tegen jou. Maar like I sad. Mensen gaan je uitkotsen omdat je jezelf beter vind dan de rest. En uiteindelijk ben je niks. Ik ken dat. :+

Dit is wat jij er van maakt... wie zegt dat zij zichzelf beter vindt dan de rest?

daarnaast ben ik benieuwd op welk niveau van het MBO deze opleiding gegeven gaat worden... niveau 3 of 4...

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:15

Hanssen schreef:
Dani199764 schreef:

Hoe bedoel je beter dan de rest?
Ga niet deze opleiding doen maar hippisch ondernemer zonder het "sport" gedeelte, maar toch wel erg vergelijkbaar..
Doe overigens nog wel paraveterinair er na.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:17

Citaat:
daarnaast ben ik benieuwd op welk niveau van het MBO deze opleiding gegeven gaat worden... niveau 3 of 4...

Bij mij is het 4, weet niet of 3 ook mogelijk is

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:19

Ieder zijn keuze toch,
Heb je er iets aan? Nee waarschijnlijk niet, is het weg gegooid geld? Jaa waarschijnlijk wel.
Dit zijn de zo genoemde pret opleidingen, ze zijn leuk, maar kosten veel geld en hebt er niks aan.
Wat erg jammer is, want deurne had een hoge naam tot groenhorst en helicon met gelijke kwamen.
Ik denk dat je er niks aan zal hebben en er is inderdaad geen geld in te verdienen.
Maar als oriëntatie optie is hij prima.

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:26

Dani199764 schreef:

Dan raad ik het je echt af. Niks persoonlijks tegen de school en tegen jou. Maar like I sad. Mensen gaan je uitkotsen omdat je jezelf beter vind dan de rest. En uiteindelijk ben je niks. Ik ken dat. :+[/quote]

Hoe bedoel je beter dan de rest?
Ga niet deze opleiding doen maar hippisch ondernemer zonder het "sport" gedeelte, maar toch wel erg vergelijkbaar..
Doe overigens nog wel paraveterinair er na.[/quote] Met beter zijn dan de rest bedoel ik te zeggen dat je jezelf meer vind dan anderen omdat je sport doet. Hippisch ondernemer wou ik eerst ook gaan maar dat is geen optie voor mij. Ik wil niet zeggen dat dat bij jou zo is dat jij dat wordt, maar het kan wel.

Hanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:32

ynskek schreef:
Dit is wat jij er van maakt... wie zegt dat zij zichzelf beter vindt dan de rest?

En wat dan nog als ik dat vind? Ik vind dat mensen de waarheid moeten weten. Ze denken dat het allemaal leuk en aardig is. maar dat valt mee. En geloof mij, ik ben vast niet de enige die dat vind. :+

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:35

lrtj_ schreef:
Ieder zijn keuze toch,
Heb je er iets aan? Nee waarschijnlijk niet, is het weg gegooid geld? Jaa waarschijnlijk wel.
Dit zijn de zo genoemde pret opleidingen, ze zijn leuk, maar kosten veel geld en hebt er niks aan.
Wat erg jammer is, want deurne had een hoge naam tot groenhorst en helicon met gelijke kwamen.
Ik denk dat je er niks aan zal hebben en er is inderdaad geen geld in te verdienen.
Maar als oriëntatie optie is hij prima.

Bij mij is deze keuze eigenlijk gemaakt omdat ik ook paraveterinair wil doen, maar als ik dat wil moet ik of eerst 2 jaar dierenverzorging daar voor of 2 jaar in de paarden (alleen havisten mogen hem verkort doen) Nu is de opleiding die ik ga doen dus hippisch ondernemer zonder het sportgedeelte 3 jaar. Als ik dus dit doe, heb ik met 1 jaar extra een volledige opleiding/diploma extra.
Als ik zou kiezen voor de 2 jaar dierverzorging of 2 jaar paardenhouderij er voor krijg ik er niks voor geen diploma of certificaat. Helemaal niks, met die 3 jaar hippisch ondernemer wel..
Beetje ingewikkeld uit te leggen, maar hoop dat je het zo snapt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:38

Ik snap hem,
Maar je krijgt echt wel een papiertje voor dierverzorging, dan kan je doorstromen naar paravetinair.

abbycootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:46

Ik zeg niks over dat ik het een goede school vind, heb er zelf ook totaal niks mee . en ben zelf blij dat ik daar niet voor heb gekozen.
maar waar ik hier moeite mee heb is dat iedereen zijn oordeel klaar heeft over de opleiding en commentaar geven op de gene die er wel in verder willen. Ieder zo zijn eigen ding, tuurlijk hoeft niet iedereen hetzelfde te vinden. maar om nou te gaan roepen je hebt er niks aan en er is niks aan te verdienen vind ik onzin.
Dat is wel degelijk zo, ookal is het zeker niet voor iedereen weg gelegd. Maar daar zul je niet achter komen als je het niet probeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:51

abbycootje schreef:
Ik zeg niks over dat ik het een goede school vind, heb er zelf ook totaal niks mee . en ben zelf blij dat ik daar niet voor heb gekozen.
maar waar ik hier moeite mee heb is dat iedereen zijn oordeel klaar heeft over de opleiding en commentaar geven op de gene die er wel in verder willen. Ieder zo zijn eigen ding, tuurlijk hoeft niet iedereen hetzelfde te vinden. maar om nou te gaan roepen je hebt er niks aan en er is niks aan te verdienen vind ik onzin.
Dat is wel degelijk zo, ookal is het zeker niet voor iedereen weg gelegd. Maar daar zul je niet achter komen als je het niet probeerd.

Maar om succesvol te zijn in de paardensport heb je meer dan een opleiding nodig; namelijk ook bakken met geld. En die krijg je er helaas niet bij.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 05:49

Hier iemand die van 2006 tot en met 2010 een paardenopleiding heeft gevolgd aan een poepschool :+ Daarna een jaar gewerkt in de paarden en van 2011 tot en met 2013 de opleiding Paraveterinair heeft gedaan.

Heel eerlijk? Ik heb spijt. Maar dan ook echt spijt van beide opleidingen. Van de paardenhouderij omdat er bijna geen werk in te vinden is, ( ik zit al bijna een half jaar werkloos thuis ) daarnaast heeft mijn opleiding niet veel nuttigs toegevoegd. Van de Paraveterinair opleiding heb ik spijt omdat het toch niet mijn ding was.

Nu inmiddels 24, werkloos en met de handen in het haar over wat nu. Weer naar school? Ander werk doen? Dus ik zeg, denk goed na voordat je aan de opleiding begint, want ik had nu achteraf graag een andere opleiding gedaan.

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:34

Al ontzettend veel paarden meisjes afgeraden om een opleiding te doen in de paarden. Ik heb paardehouderij en paardensport gedaan in Zwolle, leuke opleiding maar nu werk ik 16 uur als instructeur op een manege en daarnaast geen werk te vinden in de paarden. Ga een opleiding doen waar je later wat aan hebt, ga eventueel je orun doen omdat eventueel naast je huidige werk te doen maar ga er niet vanuit dat je gemakkelijk fulltime in de paarden kunt werken of dat je er veel geld mee verdient. Ik heb nog elke dag spijt dat ik de opleiding heb gedaan.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:36

Snipsnap schreef:
Al ontzettend veel paarden meisjes afgeraden om een opleiding te doen in de paarden. Ik heb paardehouderij en paardensport gedaan in Zwolle, leuke opleiding maar nu werk ik 16 uur als instructeur op een manege en daarnaast geen werk te vinden in de paarden. Ga een opleiding doen waar je later wat aan hebt, ga eventueel je orun doen omdat eventueel naast je huidige werk te doen maar ga er niet vanuit dat je gemakkelijk fulltime in de paarden kunt werken of dat je er veel geld mee verdient. Ik heb nog elke dag spijt dat ik de opleiding heb gedaan.

Ik dus ook. Baal er echt van dat ik toen geen verstandigere keuze heb gemaakt.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:15

Ik heb geen spijt van mijn poepschep opleiding in Deurne.
De theorie was niet zo heel spannend, hier was ik ook niet vaak bij bij de vakken die ik niet interessant of geen toegevoegde waarde vond hebben.
Ik ging dan liever mee menles geven bijvoorbeeld dan dat ik in een lokaal wiskunde ging doen.

Maar ik heb er heel veel buitenom gedaan, iets dat me zonder de opleiding niet, of veel moeilijker gegaan zou zijn.
Heb heel veel met wedstrijden en evenementen gedaan, iets dat ik altijd erg leuk vond en heel veel mensen heb leren kennen, iets dat ik nu ook nog voordeel van heb.

Verder heb ik bijna 10 jaar in de paarden gewerkt, dus dat er geen werk is is een beetje onzin, dat er niet voor betaald wordt is idd een ander verhaal.

En nu, woon ik lekker in Frankrijk, heb m'n paarden aan huis, doe alles lekker zelf, houd alles zelf in de gaten (hoeven, tanden etc) want dat heb ik gehad bij m'n opleiding ;)

Snipsnap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:34

Als ik kijk naar mijn klas van het MBO en dat van mijn vriend die dezelfde opleiding heeft gedaan alleen wat eerder zijn er weinig mensen die nog in paarden werken. Deze hebben wel hun opleiding afgemaakt maar later niks mee gedaan. Veel gesproken dat zij niks konden vinden in de paarden. Opleiding was ook echt leuk en veel dingen gedaan die anders niet zou hebben gedaan maar als je nu kijkt naar alle banen die beschikbaar zijn, dat zijn er niet zo veel.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:25

palousha_boy, wat voor werk doe je nu dan? :)
Net even in je profiel gekeken; wel leuk, wonen in Frankrijk! :D

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:47

Lante schreef:
palousha_boy, wat voor werk doe je nu dan? :)
Net even in je profiel gekeken; wel leuk, wonen in Frankrijk! :D

Nu doe ik alles dat maar geld binnen brengt ;) ene keer sta ik hout te hakken, andere keer voor iemand een hek plaatsen.

Met het geld dat binnenkomt knappen we ons huis op.

Als alles een beetje verder gevorderd is gaan we wat met toerisme doen, ik zal dan hoofdzakelijk de sportieve kant mee pakken. (mountainbiken, paardrijden, kanoën)

Niet 100% paard gericht dus maar dat is puur zakelijk. Alleen van de paarden zullen we niet kunnen leven.

Verder zullen we wel actief blijven met de paarden. Kleinschalig fokken bijvoorbeeld.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:11

Klinkt als een heerlijk vrij leven, al zou het voor mij persoonlijk niet iets zijn om niet te weten hoeveel er wanneer aan geld binnen komt, maar okay; dit is ietwat offtopic. :D

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:53

Zeg stelletje zeurpieten... Paardenmeisjes blijven ook gewoon nodig hoor :) :p

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:21

*knip*

Beschrijft ook wel mijn 2 jaar op deze school, niveau van lesgeven is laag en zonder structuur(bbl was erger dan bol). Op stage hele bedrijf schilderen en niks met paarden doen(euh ja daar doen ze niks aan kom op zeg :roll: )

Was verspilling van tijd en geld en je hebt er niks aan. Want je verdiend geen cent meer als je papiertje van groenhorst hebt. Kan je beter op wat anders richten.
Laatst bijgewerkt door RoWi op 29-04-14 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 14:24

Mooi dat ze gaan samen werken met de knhs. Hopelijk doet dit wat goeds want het niveau wasom te huilen!