Auto schampt paard in Idskenhuizen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:10

snorkel1986 schreef:
Is indd aso maar zie mijn vorige post soms moet je ook uit veiligheid wat doen

Je kan er ook juist de verkeerde reactie mee uitlokken. Je krijgt wat je geeft, als jij aso midden op de weg rijdt. Is diezelfde bestuurder de volgende keer bij een ruiter/menner wellicht ook aso omdat die van mening is dat ruiters/menners zich aso gedragen. Zo krijg je een cirkeltje waar je niet uitkomt. Uit veiligheid ga je gewoon aan de kant en zorg je dat je je paard goed onder controle hebt. Door zulk gedrag gaan andere bestuurders echt niet bewuster om met "ons" je krijgt juist het tegenovergestelde en dus uiteindelijk wordt het helemaal niet veiliger.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 13:18

kinel schreef:
Daarom draag uk sinds kort veiligheidsvestje met tekst . Pas op paard op de weg houdt afstand. En dit werkt in de meeste gevallen. Te verkrijgen bij knhs.

Die heb ik ooit gekregen. :') Lag een stapel op de manege te koop, maar de dingen verkochten niet, persoon in kwestie vond dat hesje veiliger dan mijn hesje zonder tekst. Het ding is werkelijk waar belachelijk, wil je die tekst van afstand houden kunnen lezen, dan moet je zo'n beetje in de kont van het paard rijden.

Kabayo, ik vind het nogal wat wat je zegt, er staat geen type auto bij, alleen merk en kleur, daar zijn er heel wat van. Natuurlijk is het mogelijk dat het die persoon is geweest, maar als het de persoon niet was dan maak je een behoorlijke valse beschuldiging die iemand hard kan beschadigen.

Heel wat gekken op de weg, zowel te paard als in de auto, dus om een schuldige aan te wijzen is gewoon heel moeilijk als je alleen de OP leest. Ik vind dat zowel ruiters als automobilisten meer training zouden moeten krijgen wat betreft paarden in het verkeer. Niet alleen de onbenullen, want ik heb ook vaak genoeg gehad dat mensen zodanig voorzichtig waren met het naderen/inhalen, waardoor ze eigenlijk nog gevaarlijker zijn voor de weg

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:17

Zwartje07 schreef:
snorkel1986 schreef:
Is indd aso maar zie mijn vorige post soms moet je ook uit veiligheid wat doen

Je kan er ook juist de verkeerde reactie mee uitlokken. Je krijgt wat je geeft, als jij aso midden op de weg rijdt. Is diezelfde bestuurder de volgende keer bij een ruiter/menner wellicht ook aso omdat die van mening is dat ruiters/menners zich aso gedragen. Zo krijg je een cirkeltje waar je niet uitkomt. Uit veiligheid ga je gewoon aan de kant en zorg je dat je je paard goed onder controle hebt. Door zulk gedrag gaan andere bestuurders echt niet bewuster om met "ons" je krijgt juist het tegenovergestelde en dus uiteindelijk wordt het helemaal niet veiliger.

even van mijn situatie uitgaand..

rij elke week om zelfde tijd (wel int donker) normaal gewoon netjes aan de kant van de weg maar sommige blijven hard rijden (zelfde auto's 100 %) dus dan vind ik dat dat wel de manier is als ze tekenen van afremmen vertonen ga ikl ook gelijk weer netjes na de kant