Ger Visser jr. spant kortgeding aan tegen Rabobank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:07

agerrits schreef:
Tevens had men niet eerder kunnen verkopen. Gerechtelijk moest de schuldeiser in het gelijk gesteld worden, dat de overheveling naar visser jr. Niet had mogen plaats vinden op deze manier. Zodat dit ongedaan gemaald word, en het dus weer onder het failietement valt van visser sen.

Daar heb je zeker gelijk in. Maar, als Rabobank houdt je dit toch wel enigszins in de gaten of ligt dat aan mij? Het valt toch al eerder op dat rekeningen/hypotheken niet worden betaald? Lijkt me dan niet dat je pas bij de 30 miljoen schuld denkt, hmm.. Laten we deze zaak aan de rechter voorleggen zodat we beslag kunnen leggen en kunnen overgaan op verkoop.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:18

agerrits schreef:
xxCYNNxx schreef:

Met dat lang wachten doelde ik meer op de uitblijvende afbetalingen en de uiteindelijk daaropvolgende inbeslagname. Die leningen zijn niet vorig jaar afgesloten en ook niet in 2012. Rabo heeft hun heel lang de tijd gegeven om tot afbetalingen te komen.
Bank is geen filantropische instelling, maar een bedrijf dat winst moet draaien, dus ja ik vind dat de bank lang gewacht heeft met reageren toen aflossingen uitbleven.

Dat nu relatief snel een veiling volgt is logisch: zoals ik al zei in een eerdere post, het gaat om heel veel geld. Bovendien; als een doorstart of iedere andere oplossing tot redding niet meer mogelijk is volgt altijd redelijk snel een veiling; bank zit niet te wachten om onnodige onroerend goed belastingen te moeten betalen, en zoals dan ook nog eens in dit geval; zorg over heel veel dieren (en aangezien we het hier niet over dwerghamsters hebben, maar een flinke kudde paarden......) en verzekeringen niet te vergeten (ivm met brand etc).

Tuurlijk is het bitter om zo een paar toppaarden te moeten zien vertrekken naar het buitenland, maar dat betekent niet dat de Vissers maar een voorkeursbehandeling moeten gaan krijgen om zo die paarden hier te houden. Want die tendens lijkt er hier wel te ontstaan; mensen wijzen met een boze vinger naar de bank want die is de vreselijke boeman in deze zaak. Terwijl die alleen doet wat die bij ieder ander had gedaan die zn hypotheek/leningen niet afbetaalt.

edit; en met dat hier in mijn laatste alinea bedoel ik dus dat eerdere vn bericht op bokt waarin stond dat er veel protesten zijn geweest op de bank zijn beslissing tot veiling.

De enige echte slachtoffers hier zijn al die werknemers en al die oude gepensioneerde sportpaarden die nu voor een habbekrats geveild worden. Niet de Vissers.

Onzin, het gaat hier niet om een situatie van hypotheek/leningen niet afbetalen. Het gaat hier om een fraude omtrent het failliete bedrijf, en de overheveling etc. Allemaal te lezen. Dus helaas bevat jou stuk vrij veel onzin. :(:) heb ook al vrijveel reacties gelezen, waaruit men de beslissing van uit de Rabobank goed kan begrijpen, maar goed verdeeldheid heb je altijd, dus ook dat blaas je wat op ;)

Wat is waar hierin? Want objectieve info lijkt me nogal lastig te verkrijgen.
En wbt de Rabobank, die is niet zo objectief en 'eerlijk en jarenlang gelegenheid tot terugbetalen' als gesuggereerd wordt. Zodra 't maar even niet goed lijkt te gaan zitten ze bij de Rabobank vast een strop te knopen.
Waarmee ik niets wil zeggen over deze zaak op zich, want ik weet hier weinig van.
Ben daarom wel benieuwd waar objectieve info te vinden is.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:18

agerrits schreef:
xxCYNNxx schreef:

Met dat lang wachten doelde ik meer op de uitblijvende afbetalingen en de uiteindelijk daaropvolgende inbeslagname. Die leningen zijn niet vorig jaar afgesloten en ook niet in 2012. Rabo heeft hun heel lang de tijd gegeven om tot afbetalingen te komen.
Bank is geen filantropische instelling, maar een bedrijf dat winst moet draaien, dus ja ik vind dat de bank lang gewacht heeft met reageren toen aflossingen uitbleven.

Dat nu relatief snel een veiling volgt is logisch: zoals ik al zei in een eerdere post, het gaat om heel veel geld. Bovendien; als een doorstart of iedere andere oplossing tot redding niet meer mogelijk is volgt altijd redelijk snel een veiling; bank zit niet te wachten om onnodige onroerend goed belastingen te moeten betalen, en zoals dan ook nog eens in dit geval; zorg over heel veel dieren (en aangezien we het hier niet over dwerghamsters hebben, maar een flinke kudde paarden......) en verzekeringen niet te vergeten (ivm met brand etc).

Tuurlijk is het bitter om zo een paar toppaarden te moeten zien vertrekken naar het buitenland, maar dat betekent niet dat de Vissers maar een voorkeursbehandeling moeten gaan krijgen om zo die paarden hier te houden. Want die tendens lijkt er hier wel te ontstaan; mensen wijzen met een boze vinger naar de bank want die is de vreselijke boeman in deze zaak. Terwijl die alleen doet wat die bij ieder ander had gedaan die zn hypotheek/leningen niet afbetaalt.

edit; en met dat hier in mijn laatste alinea bedoel ik dus dat eerdere vn bericht op bokt waarin stond dat er veel protesten zijn geweest op de bank zijn beslissing tot veiling.

De enige echte slachtoffers hier zijn al die werknemers en al die oude gepensioneerde sportpaarden die nu voor een habbekrats geveild worden. Niet de Vissers.

Onzin, het gaat hier niet om een situatie van hypotheek/leningen niet afbetalen. Het gaat hier om een fraude omtrent het failliete bedrijf, en de overheveling etc. Allemaal te lezen. Dus helaas bevat jou stuk vrij veel onzin. :(:) heb ook al vrijveel reacties gelezen, waaruit men de beslissing van uit de Rabobank goed kan begrijpen, maar goed verdeeldheid heb je altijd, dus ook dat blaas je wat op ;)

Die fraude is pas aan het licht gekomen toen terugbetalingen uitbleven, omdat (ja heel dom van de bank) contracten etc niet zijn nagetrokken door de bank op echtheid.
Dus in beginsel ging het wel degelijk om het niet terug betalen van leningen.
Ik zat wel heel erg fout wat betreft de hoogte; gaat om honderden miljoenen ipv tonnen :o . Maar goed heb na het eerste bericht deze hele zaak niet gevolgd; genoeg sores van mezelf om de sores van een ander te volgen (helemaal die van een vreemde).
Maar goed; de schulden zijn zo hoog dat het maar de vraag is of de opbrengst van de veiling genoeg zal zijn.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 31-03-14 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:20

agerrits schreef:
London brengt meer op dan het huis met de stallen en goed omheinde weilanden. Na wat ik kan lezen uit de info, zou het gaan om 40 miljoen, de stand van de schuld bij de Rabobank.
Je kunt je natuurlijk afvragen of ook de Rabobank geen fouten heeft gemaakt ter aanzien van verstrekkingen aan visser, je maakt mij niet wijs dat ze hier en daar nalatig zijn geweest. Fraude komt vaak te laat aan het licht, toch?

Ik lees 695 miljoen waarvan 300 miljoen naar de Rabobank moet gaan.
Het lijken absurde bedragen maar in een groot en goedlopend bedrijf is het niet zo raar.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 16:00

Ben er een keertje geweest. Alles is daar tot in de puntjes verzorgd. De omheining is ook super geweldig voor de paddocks en weilanden ;-)

tagger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 14:36

Toen Eurocommerce nog jaarlijks een hengstenshow hield, kon je over de koppen van de "fokkers" lopen.
Ik ben er zelf nooit geweest, maar het schijnt altijd een drukke bedoening te zijn geweest, met eten en drinken voor iedereen die kwam.
De huisbankier stelde zich op als partner en sloeg Visser op de schouder. Zolang alles goed ging.
Toen bleek dat de markt voor zakelijk onroerend goed op z'n kont kwam te liggen heeft de bank zich teruggetrokken en met de vinger naar Visser gewezen.
Nu verkleinen ze hun verlies. Fijne partner.

Ik denk dat we rustig kunnen stellen, dat Eurocommerce / Visser voor de springsport van groot belang is geweest. Je moet toch wel een groot hart voor de sport hebben, als je zoveel investeert in paarden, ruiters en verzorgers.
Het is voor onze tak van sport van levensbelang dat vermogende mensen willen investeren.
Het leedvermaak dat ik zo hier en daar bespeur is alleen al om die reden dom.
Het moet voor de familie Visser een zeer zware tijd zijn. Een levenswerk naar de knoppen.

Ceriadwen

Re: Ger Visser jr. spant kortgeding aan tegen Rabobank

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 15:27

Ik mag hopen dat de Familie Visser er weer bovenop komt, en sterker terugkomt als ooit tevoren. Dat de Rabobank gaat smeken of hij zijn vermogen bij hun wil parkeren.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 16:14

@Tagger: Daar maak je een correct punt! Hoeveel hebben er wel niet meegelift in de paardensport van Eurocommerce van de kledingfabrikant tot aan de voerleverancier [mens en dier].

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 17:30

tagger schreef:
Toen Eurocommerce nog jaarlijks een hengstenshow hield, kon je over de koppen van de "fokkers" lopen.
Ik ben er zelf nooit geweest, maar het schijnt altijd een drukke bedoening te zijn geweest, met eten en drinken voor iedereen die kwam.
De huisbankier stelde zich op als partner en sloeg Visser op de schouder. Zolang alles goed ging.
Toen bleek dat de markt voor zakelijk onroerend goed op z'n kont kwam te liggen heeft de bank zich teruggetrokken en met de vinger naar Visser gewezen.

Ik denk dat we rustig kunnen stellen, dat Eurocommerce / Visser voor de springsport van groot belang is geweest. Je moet toch wel een groot hart voor de sport hebben, als je zoveel investeert in paarden, ruiters en verzorgers.
Het is voor onze tak van sport van levensbelang dat vermogende mensen willen investeren.
Het moet voor de familie Visser een zeer zware tijd zijn. Een levenswerk naar de knoppen.

Helemaal mee eens.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 19:47

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 11:30

tagger schreef:

Ik zou het met je tweede alinea helemaal eens zijn geweest, als dat geinvesteerde geld op een eerlijke manier was verkregen ipv voor een groot deel dmv fraude/ valse contracten. Zo'n investeerder is op de lange duur alleen maar een schande voor je sport.
Kijk heel eerlijk; in eerste instantie vond ik het ook erg en vreselijk sneu voor de familie. Er is toch een groot begrip in de sport verloren gegaan. Maar toen al heel snel duidelijk werd dat het bedrijf onder valse voorwendselen honderden miljoenen heeft kunnen lenen, was ik er al snel klaar mee met dat medelijden. Hun criminele gedrag (want simpel weg is het crimineel gedrag) is uitgekomen, mede door de crisis ja (want daarvoor betaalde het bedrijf netjes) en ze slepen nu heel veel onschuldige mensen mee in hun val. En dat laatste vind ik vele malen erger dan dat er nu een aantal hele goede paarden voor Nederland gaan verdwijnen naar het buitenland (althans; hoogst waarschijnlijk).

Mijn 'leedvermaak' zoals jij het noemt is dan ook gericht naar de mensen die zelf deze val in werking hebben gezet door fraude te plegen, aangezien ik geen verschil zie tussen hun crimineel gedrag of dat van een tasjesdief die door de politie in de kraag wordt gevat (tot op zekere hoogte dan natuurlijk; het een heeft meer slachtoffers bv dan het andere)

Wat beteft je eerste alinea; dat is helaas niks nieuws en overkomt iedereen die een lening of hypotheek bij een bank heeft en die door omstandigheden niet meer kan afbetalen. Er zijn mensen hun huis kwijtgeraakt na 20 jaar trouw afbetalen, maar door omstandigheden niet meer konden opbrengen en de bank rucksichtslos zo'n huis in beslag hebben genomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:43

anneliesdj schreef:
agerrits schreef:
London brengt meer op dan het huis met de stallen en goed omheinde weilanden. Na wat ik kan lezen uit de info, zou het gaan om 40 miljoen, de stand van de schuld bij de Rabobank.
Je kunt je natuurlijk afvragen of ook de Rabobank geen fouten heeft gemaakt ter aanzien van verstrekkingen aan visser, je maakt mij niet wijs dat ze hier en daar nalatig zijn geweest. Fraude komt vaak te laat aan het licht, toch?

Ik lees 695 miljoen waarvan 300 miljoen naar de Rabobank moet gaan.
Het lijken absurde bedragen maar in een groot en goedlopend bedrijf is het niet zo raar.

Dan is de verkoop van de paarden maar een druppel op de gloeiende plaat, ook zonde...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:45

tagger schreef:

+:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:48

Veel geld verdienen op hoog nivo gaat nooit eerlijk en banken zelf kunnen er ook wat van....

rabobank is ook niet zonder smet!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:03

Wat Visser heeft gedaan mag gewoon niet. En daarvoor moet hij nu op de blaren zitten. Eigen schuld, dikke bult.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 14:25

Ceriadwen schreef:
Ik mag hopen dat de Familie Visser er weer bovenop komt, en sterker terugkomt als ooit tevoren. Dat de Rabobank gaat smeken of hij zijn vermogen bij hun wil parkeren.

Met een schuld van 650milj (waar overigens wel een deel van is terug betaald dmv oa de veilingen)... Weet ik niet of je daar weer voor moet staan springen.. :+

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:45

Bij bva op de site, en het helle verhaal word toch echt over 40 miljoen gesproken. op londen is nu 8.6 miljoen geboden. Het ontroerend goed is nog niet op geboden.
Denk dat de teller straks blijft staan op zeker 15 miljoen / 20 miljoen, dus de helft. toch?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 14:01

agerrits schreef:
Bij bva op de site, en het helle verhaal word toch echt over 40 miljoen gesproken. op londen is nu 8.6 miljoen geboden. Het ontroerend goed is nog niet op geboden.
Denk dat de teller straks blijft staan op zeker 15 miljoen / 20 miljoen, dus de helft. toch?

Dat kan omdat groot deel al is betaald door faillisement verkoop vd kantoren/ferrari's/eigen rekening als kk het goed gelezen heb. De bank zal er natuurlijk zoveel mogelijk uit willen slepen, en eigenlijk ook wel terecht vind ik.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 16:27

OOja zeker, natuurlijk. Dan zijn Visser praktisch schulden vrij ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 17:20

Haha wie weet. Ik denk dat er wel een miljoentje of wat schuld blijft, maargoed wie weet wat de toekomst ze brengt :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:33

Doorstart?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:50

russel schreef:
Doorstart?

Met wat? Alles is toch verkocht... Bedrijf zelf is ook al tijd geleden geveild geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:51

Ergens op nieuw beginnen? De juiste sponsors en met zakelijk inzicht en paardenkennis kom je een eind..juiste netwerk om je heen...

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:53

Natuurlijk maar dat is opnieuw beginnen ;). En dat kan zo maar, bedoel netwerken heeft hij wel denk ik. Alleen zal het jaren gaan duren voordat er (denk ik) vervolgens op paardengebied weer wat opgezet kan gaan worden.
Maar wie weet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:58

Ik hoop het niet voor hem, toch een levenswerk...