karijn schreef:Deels eens, grappig om te lezen dat men al snel geneigd is te denken dat weggebruikers anders dan ruiters en menners niet weten hoe om te gaan met een passerend paard. Heb je dat ooit gevraagd aan een passerende automobilist? Ik niet hoor, daarvoor passeren ze mij te snel.
Ja, je hebt er aso's tussen zitten. Die gedragen zich niet omdat ze niet weten dat een paard kan schrikken. Die gedragen zich zo omdat ze dat wel weten en graag willen zieken. Dat gedrag zie ik namelijk wel als ik buiten rijd door het dorp.
Ja, er kan zeker wel wat meer aandacht voor komen. Bijvoorbeeld met borden langs wegen waar veel ruiters komen, tijding de autorijlessen, misschien zelfs als examenvraag bij het CBR. En er ligt natuurlijk ook een verantwoordelijkheid bij ruiters en menners om zich ook aan de verkeersregels te houden want zo heilig zijn ruiters ook weer niet.
Ha leuk dat ze dit doen. Ik ga later volledig reageren maar het eerste waar ik op wil reageren.
Ik heb kort geleden mijn auto rijbewijs behaald.
Tijdens elk theorie oefenexamen dat ik gemaakt heb kwam er minimaal 1 vraag over ruiters voorbij. Volgens mij gingen ze eigenlijk altijd over hoe je een ruiter moet passeren.
Ook tijdens mijn theorie examen heb ik daar een vraag over gehad.
Dit zal dus misschien al wel ingevoerd zijn.
Naar mijn mening zou het tijdens de praktijk lessen wel meer mogen. Maar mijn instructeur wist dat ik paardrij dus misschien heeft hij het daarom dat niet vaak over gehad.