Amazone uit Almelo wanhopig op zoek naar verduisterd paard

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IrishDraught

Re: Amazone uit Almelo wanhopig op zoek naar verduisterd paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:04

Hoorde vandaag via via dat dit niet de eerste keer is dat deze dame dit gedaan heeft en dat ze bekend is bij de politie via een hoefsmid die dit paard in Mierlo gedaan heeft. Het fijne weet ik er niet van.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:13

Wat fijn dat bokt weer direct zijn conclusies klaar heeft.

Een paard breng je niet zo maar even ergens onder. Daar zal vast een heel verhaal aan vast zitten. Daarbij: als het de eigenaresse geen bal had geinteresseerd hoe het nu met het paard gaat, dan had ze niet zoveel mogelijk berichtjes via internet verspreid.

Ik heb het bericht al tegengekomen op facebook. Ook fijn dat er aandacht aan besteed wordt op de voorpagina van bokt. Top!
Ik hoop dat het paard snel weer teruggevonden wordt!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:48

Ik heb de eigenaresse van 'mijn' paard al maaaanden niet gezien (oké, nu lieg ik, maar ze heeft de afgelopen 4 jaar haar paard maximaal 50 keer gezien, waarvan het grootste deel omdat ik langs haar thuis ging met paard en al). Als ik het paard zou hebben verkocht in de afgelopen 4, 5 maanden had zij hier ook totaal niks van gemerkt. Ze vertrouwd mij, en je moet mensen ook vertrouwen kunnen, als je je paard aan ze toevertrouwd.

Vind het wel triest dat hier direct zulke conclusies getrokken worden, als jij anderen met jou dier of ding vertrouwd, betekend het niet dat je er niks om geeft. 8)7

Ik hoop van harte dat het dier een leuke baas heeft en 'de Amelose' het verkoopbedrag terug kan krijgen want die vrouw die het dier verkocht heeft gun ik het absoluut niet. :r Hoe haal je het in je hoofd om andermans spullen te verkopen?

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:42

Sterkte, hopelijk vind je haar snel terug.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 02:20

Ik hoop ook dat je je paard snel en in goede gezondheid terug vind.

Overigens vind ik het ook echt jammer dat er gelijk conclusies getrokken worden. Ik heb zelf ook al ruim 4jaar een paardje staan 'van iemand anders' en die zijn nog geen enkele keer wezen kijken. Ook niet toen ze een veulen gekregen heeft. Maar dat betekent toch niet dat ik haar zomaar stiekem mag verkopen.

In mijn geval is ze geschonken met afspraak dat ze niet verkocht zou worden.

Maar dit (schenken) is hierbij niet het geval begrijp ik. En iets wat van iemand anders is mag je niet verkopen..

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:21

op een of andere manier zie ik het zinnetje "gratis, voor een goed tehuis" steeds voor me.

daarnaast is er een verloren/vermist pagina toch?

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:36

Ik vraag mij af of je nog het paspoort hebt?

Heel vervelend als mensen niet de voorwaarden na komen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:49

Cayenne schreef:
Radosny schreef:
Alle info staat in m'n topic ;) degenen die meer info willen kunnen me altijd pb'en ;)

Uit je topic word ik niet veel wijs. Heb je het paard aan diegene geschonken? of heeft ze er geld voor betaald?
Welke afspraken zijn er gemaakt wat betreft eigendom? Vind het een rammelend verhaal.

Ben jij van de bokt politie of zo? Ts zoekt het dier. Of ze het nou wel of niet geschonken heeft ze is gewoon belazerd en vraagt niet of het terecht is of niet. Ze wil gewoon weten waar ze is en of ze oké is. En de aangifte is zaak voor de echte politie.

denice1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:57

als je op omroep brabant kijkt zie je staan dat al wel contact hadden maar dat dat steeds minder werd. voor de mensen die denken dat ze nu pas contact op naam ;) dit is niet het gehele nieuwsbericht :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:58

Jenny er zit wel degelijk een groot verschil in, ZEKER juridisch. Als dit meisje het paard weggegeven heeft dan is dit zelfs laster omdat zij een andere partij beticht van verduistering terwijl het hun eigen paard is.

Ik snap ook niet dat bokt dit op de voorpagina plaatst

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:32

Maar dat is nog geen reden om zo onaardig te reageren. Je paard kwijtraken is de nachtmerrie van elke eigenaar lijkt me. En om ts dan aan een soort van kruisverhoor te onderwerpen vind ik niet netjes. Ze heeft aangifte gedaan en ik neem aan dat voor de aangifte is opgenomen de agenten ook wel dit soort vragen hebben gesteld.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:48

Het is maar net op welke toon je het bericht leest.
Cayenne lijkt me niet bepaald een bokker die meteen in de aanval gaat of iemand wel even de les zal lezen. In plaats van dat ze -in tegenstelling tot een groot deel van de bokkers in de topic- meteen haar oordeel klaar heeft staan, stelt ze een aantal vragen die in het bericht van de eigenaresse niet beantwoord staan.
Ik zie niet hoe dit onaardig overkomt. :n

Overigens hoop ik dat het paard snel terechtkomt.
Of het nu om een schenking gaat, of niet, degene die het paard heeft verkocht heeft zich nog altijd niet aan de afspraak gehouden om het paard weer terug te doen naar de oorspronkelijke eigenaresse als ze het paard weer kwijt wilde. En diegene weet zelf ook wel dat ze fout zit, anders had ze er wel een duidelijkere communicatie op nagehouden, in plaats van zo geheimzinnig te doen en informatie achter te houden.
Laatst bijgewerkt door Jolien87 op 26-03-14 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:49

Wat een lompe reacties weer van veel mensen, sta zelf maar eens in zo een situatie.
Vele van jullir zullen eens moeten leren lezen want staat duidelijk in de OP dat ze eerder contact had en fotos etc kreeg, dan heb je toch een beetje vertrouweb erin, jullie doen alsof die eigenaar van het paard de boosdoener is maar wat dacht je van degene die Lysa heeft doorverkocht?

Die vrouw is fout en dit is niet volgens de afspraak, ik hoop dat Lysa snel word terug gevonden!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:50

Dit is geen kruisverhoor, dit is opheldering willen.
Want als het paard weggeschonken is, dan is het officieel het paard van de verzorgster. De afspraak 'maar ik wil het paard wel terug wanneer je haar weg wilt doen' is niet rechtsgeldig. Dus het enige wat je kan zeggen is dat het misschien niet netjes was van de verzorgster om die afspraak te maken en er zich dan toch niet aan te houden.

Maar blijkbaar is het paard dus niet weggeschonken?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:51

De informatie waar naar gevraagd wordt is van essentieel belang voor een mening over deze zaak.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:53

Jolien87 schreef:
Het is maar net op welke toon je het bericht leest.
Cayenne lijkt me niet bepaald een bokker die meteen in de aanval gaat of iemand wel even de les zal lezen. In plaats van dat ze -in tegenstelling tot een groot deel van de bokkers in de topic- meteen haar oordeel klaar heeft staan, stelt ze een aantal vragen die in het bericht van de eigenaresse niet beantwoord staan.
Ik zie niet hoe dit onaardig overkomt. :n

Ik vind: het verhaal rammelt en snap niet waar ze nu zo boos over is (eerdere post) niet echt aardig en toch echt wel gelijk een oordeel klaar hebben. Maar goed laten we on topic blijven en kijken hoe we ts kunnen helpen om de verblijfplaats van haar paard te vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:54

Ik bedoelde het zeker niet onaardig en kan me best voorstellen dat het misschien aanvallend overkomt, maar zoals de TS het in andere topics vertelt lijkt het -zoals Ceriadwen- eerder ook al zei eerder op een "Ik schenk hem aan jou maar jij hebt hem doorverkocht' topic. Om TS te kunnen helpen is er wel meer info nodig. Op deze manier vrees ik dat weinig mensen hier hun handen aan willen branden. Het zou niet de eerste keer zijn dat er een totaal andere kant aan het verhaal zit :) Daarom is het wel belangrijk om duidelijk te zijn met sommige punten.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:59

Het zal niet de eerste en ook zeker niet de laatste keer zijn dat mensen zich niet aan de afspraken houden.
Wat opzich al erg genoeg is.

Moet er niet aan denken dat het mij gebeurd.
En ik heb via Facebook het bericht gedeeld!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:01

ThreeFingers schreef:
Moet er niet aan denken dat het mij gebeurd.
En ik heb via Facebook het bericht gedeeld!

Dan moet jij zorgen dat jij de verantwoording neemt over je oude/kapotte paard of paard dat je gewoonweg niet meer wil of kan betalen.

Zodra het paard met iemand anders meegaat, onder welke condities ook, is het paard van die ander en mag die ander ermee doen wat die wil. Zo zit dat nou eenmaal.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:05

Hoe hard het ook is, ik ben het met Ceriadwen eens... ik hoop dat heel veel paardeneigenaren hun les hieruit trekken en de verantwoordelijkheid nemen voor hun oudere dier. Dit zijn inmiddels vrij bekende praktijken.

Ik hoop dat je je paard terug vindt en alsnog zelf de verantwoordelijkheid voor haar op je kunt nemen. Sterkte!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:06

Ceriadwen schreef:
Zodra het paard met iemand anders meegaat, onder welke condities ook, is het paard van die ander en mag die ander ermee doen wat die wil. Zo zit dat nou eenmaal.

Niet als er geen schenking of koop geweest is.
Ik mag mijn paard aan iedereen meegeven die langskomt, beest mag met die personen de halve wereld rondreizen, zolang er geen schenking of koop geweest is, blijft dat paard van mij.

Een paard in opfok zetten aan de andere kant van het land (of zelfs in de Eifel) is geen probleem, maar datzelfde paard 20 jaar later op een pensioenadresje zetten is not done en onverantwoordelijk.
I don't get it?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:08

Gini, dan is het wel zaak om dat allemaal goed vast te leggen op papier. En dan heb ik het niet over een simpel votje, maar echt een officieel contract dat rechtsgeldig is verklaard.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:09

Gini schreef:
Ceriadwen schreef:

Niet als er geen schenking of koop geweest is.
Ik mag mijn paard aan iedereen meegeven die langskomt, beest mag met die personen de halve wereld rondreizen, zolang er geen schenking of koop geweest is, blijft dat paard van mij.

Een paard in opfok zetten aan de andere kant van het land (of zelfs in de Eifel) is geen probleem, maar datzelfde paard 20 jaar later op een pensioenadresje zetten is not done en onverantwoordelijk.
I don't get it?

Helemaal als er een schenking of een koop geweest is.

Zolang je blijft betalen voor het paard blijf je eigenaar. Dus als jij het paard meegeeft aan weet ik veel wie, en je betaald braaf elke maand je centjes is het nog steeds jouw paard.

Op het moment dat jij je paard meegeeft en zegt "alsjeblieft, hier kan jij voor gaan betalen" is het paard niet meer van jou en is diegene aan wie je hem meegeeft eigenaar.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:10

volgens mij is het grote verschil dat wanneer je niets op schrift stelt, en je niet kan bewijzen dat je nog steeds financiele verantwoordelijkheid draagt, het niet te bewijzen is wie werkelijk eigenaar is. Ik heb geen recht gestudeerd, maar het onderwerp is hier op bokt vaker besproken.
Wanneer je hem in een ouden van dagen pension onderbrengt en je betaalt daar maandelijks voor dan neem je een dienst af en blijft het dier van jou. Wanneer je hem naar een particulier brengt en die betaalt vervolgens stalling, enting, hoefsmid, voer etc, en je hebt niets op schrift gesteld dan heb je nog best wel kans dat bepaald wordt dat diegene die de zorg en verantwoordelijkheid draagt eigenaar is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:12

Ceriadwen, dan zeggen we toch eigenlijk gewoon hetzelfde. :+

Maar we weten in dit verhaal niet wie er voor het paard betaalde. Radosny?