Verzet tegen Rabobankveiling; openingsbod van London bekend

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:41

Die 250duizend is toch borg

Sammie

Re: Verzet tegen Rabobankveiling; openingsbod van London bekend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-14 21:45

Dat klopt. Dat geld krijg je terug.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:45

Het zijn hoge bedragen, maar let maar op dat dat er voor neergelegd wordt.. :j

kerelec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:46

pidoro schreef:
Het is te gek voor woorden,kijk maar eens op de site van de bva veilingen.
Als je interesse mocht hebben in bv London dan moet je voor je gaat bieden € 250.000 neertellen om mee te mogen doen.
Dat is veel geld.
Al is dit paard het wel waard. (vind ik persoonlijk).

Precies dat is dus een borg en die krijg je dus na de veilig terug als je hem niet gekocht daarbij moet je je legitimeren, dit om allerlei fantasten geen gelegenheid tot bieden op de duurdere paarden te geven.
Wat mij veel meer verbaasd is dat 2 paarden volgende Visser Jr. bij de aankoopkeuring al afgekeurd zijn, dan koop je ze toch niet lijkt me. Vind de inzet voor veel paarden wel heel erg hoog. Daarbij zelfs al zou New Orleans wel gezond zijn dan is de inzet van 5 ton al waanzin, hij kan hooguit nog 1 of 2 seizoenen mee

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:07

besita schreef:
voor de ene wel , voor de andere niet
Itot liep nog dat niveau als 19 jarige ...

Even off topic, dat is wel heel knap aangezien itot nu 18 is.
Dover liep op 21 nog aan de top.

Wat ik wel raar vind is dat een paard waarvan de nieren mieten worden gespoeld, versleten is in vredesnaam nog zulke parcoursen kan springen.

kerelec

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:13

Het zou me niet verbazen dat alle paarden deze week plotseling nog een keer gekeurd gaan worden.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 22:45

_xManadisx_ schreef:
besita schreef:
voor de ene wel , voor de andere niet
Itot liep nog dat niveau als 19 jarige ...

Even off topic, dat is wel heel knap aangezien itot nu 18 is.
Dover liep op 21 nog aan de top.

excuus voor het jaartje verkeerd !

VinandoW

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:07

KissingSpice? Ik was er altijd van overtuigd dat het Kissing Spines was..

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:16

Geknakte ego's en geld....
*-:)
The soap goes on.

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:45

Tja... ik vind dan de bedragen voor bijv Berlin niet hoog, voor een dekhengst met een internationale springcarriere....

Als je voor elk paard elk gebrekje, mankementje gaat beschrijven kom je bij elke stal een heel eind. Elk kuchje registreren als allergie of elke onregelmatige pas is een rugprobleem .... het is maar wat je wilt zien.

Het zijn stuk voor stuk afgezien van de pensionado's toppaarden op internationaal niveau, ja daar willen mensen wel voor betalen en nee, die komen niet vaak ter veiling.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 23:46

Sammyoo schreef:
Nooit geweten dat stal Eurocommerce een rusthuis was voor versleten en zieke sportpaarden ;)

Geen wonder dat die toko niet rendabel kan draaien ;)

Er komen vast nog wel correcte medische rapporten bij de paarden vermoed ik.
Een keer per kwartaal de nieren spoelen vind ik wel een wonderlijk verhaal ;)

Die oude topsportpaarden daar gaan rijke meisjes vast heel blij van worden, zulke paarden kun je niet vaak kopen :N

Ik ben wel heel benieuwd hoe het met de hengsten gaat aflopen die deels in eigendom zijn van andere hengstenhouders. Dat is nog wel een lastige zaak...

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 00:03

gomir schreef:
[Ik ben wel heel benieuwd hoe het met de hengsten gaat aflopen die deels in eigendom zijn van andere hengstenhouders. Dat is nog wel een lastige zaak...

Die hebben onze sterren advocaat Wensing in de arm genomen om hun belangen te verdedigen. Die man heeft het maar druk (zie topic 'mishandeling' Bartels). Helaas vrees ik dat - behalve dat dhr Wensing er veel centjes aan gaat verdienen voor het behartigen - ze met die man weinig kans van slagen lijken te hebben (blijkt veelal gebakken lucht). Maar goed: daar heb je rechters voor !

kiana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 01:09

het lijkt erop dat de paarden die het meeste geld moeten opbrengen, de meeste problemen hebben.
Dat maakt het verhaal erg ongeloofwaardig.

Die moeilijk verkoopbare paarden zijn allemaal topgezond. ( Tobalio bv)

Grappenmaker die Ger

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 07:42

Zo heftig! Geloof best dat deze paarden gebreken hebben. Als je al niet kijkt hoevaak een paard in de bassisport bijv. Ingespoten moet worden ivm. Slijtage kan het bijna niet anders als dat deze paarden ook slijtage hebben. Ik hoop maar dat ze bij de juiste personen terecht komen. En niet bij een paar rijke verwaande kinderen die geen idee hebben hoe ze voor deze beesten horen te zorgen. ...

kerelec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 07:59

HeroMy schreef:
Tja... ik vind dan de bedragen voor bijv Berlin niet hoog, voor een dekhengst met een internationale springcarriere....

Berlin is al oud, een beetje uitgedekt en sperma is niet super (en dat geloof ik wel bij een oudere hengst)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:02

VinandoW schreef:
KissingSpice? Ik was er altijd van overtuigd dat het Kissing Spines was..

niet goed op de vroege ochtend :+

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:08

Is de heer S. te D. al in aantocht?
Die geeft met gemak miljoenen uit voor paarden waar hij vervolgens weinig mee kan.. :+

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:10

kerelec schreef:
HeroMy schreef:

Berlin is al oud, een beetje uitgedekt en sperma is niet super (en dat geloof ik wel bij een oudere hengst)

Sperma is altijd al slecht geweest. hengsten zijn vaak alleen een dekgeld waard wat ze opleveren.

kerelec

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:18

Jannepauli schreef:
Is de heer S. te D. al in aantocht?
Die geeft met gemak miljoenen uit voor paarden waar hij vervolgens weinig mee kan.. :+

Wie zegt dat hij weinig met de zwarte dressuurhengst kan. Ik denk dat hij de investering al aardig heeft terug verdient. Sportrechten verkocht en daarnaast heeft deze hengst zich het snot voor de ogen gedekt tegen € 8000,00

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:25

wat een gedoe zeg, ben erg benieuwd hoe dit allemaal af gaat lopen

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:41

Iedere idioot krijgt tegenwoordig een podium.
Waar is dit gepubliceerd? (Hoort bovendien in een ander topic thuis)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:44

geschreven door iemand die het allemaal NET niet kon, en daarom maar heel hard schopt tegen een wereld waar hij graag bij had willen horen maar niet in uitgenodigd werd. Arme man!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 08:44

Ik had dat wel gelezen. Vind het kortzichtig om te zeggen dat een paard beter af is bij een amateur dan bij een professional. Ik denk dat de schrijnende gevallen juist plaatsvinden bij mensen die te weinig kunde hebben.
En slechter af dan een plofkip? :(:)

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:00

kerelec schreef:
HeroMy schreef:

Wij hebben onze merrie van de week laten dekken door Berlin er wordt gezegd dat zijn sperma matig is maar de hengstenhouder waar hij nu staat zegt dat het tot nu toe er gewoon heel goed uit ziet.Ik denk eenmaal praatjes in de wereld dan blijft zo'n hengst voor zijn eeuwige leven slecht sperma hebben terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn.Dat wil natuurlijk niet zeggen dat onze merrie nu dragend is maar dat hoop ik natuurlijk wel :D

Whoknows

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:02

Sorry, ik lach me rot, die heer Visser die hangt even de complete "vuile was" van de te veilen paarden buiten. En de veiling moet nog beginnen. Oh wat een circus toch.