Hoogstraten:26 paarden en pony's in beslag genomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:57

Denk eerder dat ze een hoarder is en flinke psychische problemen heeft.

samborella04

Re: Hoogstraten:26 paarden en pony's in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:03

Idd Percy dat is wat er aan de hand is en zij denkt ook de enige te zijn die goed voor de paarden kan zorgen dat is vaak het trieste uit zo'n verhaal, triester is vaak dat de beestjes er niets aan kunnen doen en dan ook het slachtoffer worden. Gelukkig heeft de dierenpolitie er snel werk van kunnen maken en zo erger voorkomen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:08

Er staat een tweet op Twitter van de dierenpolitie dat de schuld (mbt inbeslagname) die ze had in NL niet voldaan is.
Ze heeft in NL echter wel een verbod op het houden van dieren.
Voor de twitteraars onder ons, zie account van oa @POL_Lieder

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:16

Ik lees dit weer en 1 gedachte komt bij me op.. En uit de reactie's blijkt dat ik gelijk heb verdorie dat .... Mens. Waarom toch he pffff pak er nou eens hard aan, dit kan toch niet

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:31

Foss schreef:
Wat ik niet begrijp ze krijgt de paarden terug maar is er dan geen controle?
Deze vrouw mag naar mijn mening geen dieren meer houden.

dat is nu toch gebeurd.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:52

Arme paardjes, en dan te bedenken dat het meerendeel daar voor een goede oude dag staat.. Hoop dat ze dit keer niet meer terug mogen, want we weten denk ik allemaal wel dat het dan ergens anders weer van vooraf aan begint..

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 09:19

pfff ik ben van Minderhout maar heb geen idee waar het is.

Wel erg dat zo iemand dan de grens maar oversteekt en gewoon herbegint.
Gelukkig maar dat ze actie ondernomen hebben.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 10:00

Ik had echt gehoopt dat ze na de eerste inbeslagname veel had geleerd en met een schone lei weer verder ging, maar nee...

Ik hoop nu echt dat de Belgische instantie wat strenger is qua aanpak om herhaling in de toekomst te voorkomen.
Het kan toch niet zo zijn dat de paarden/pony's steeds maar weer opgeladen moeten worden om aan te sterken en dat zij ze daarna weer terug kan krijgen?!?

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 11:36

MarvanTom schreef:
Ik had echt gehoopt dat ze na de eerste inbeslagname veel had geleerd en met een schone lei weer verder ging, maar nee...

Ik hoop nu echt dat de Belgische instantie wat strenger is qua aanpak om herhaling in de toekomst te voorkomen.
Het kan toch niet zo zijn dat de paarden/pony's steeds maar weer opgeladen moeten worden om aan te sterken en dat zij ze daarna weer terug kan krijgen?!?

Laten we hopen van niet het gaat tenslotte al jaren zo. Hopelijk wordt er nu goed doorgepakt en krijgt ze ze niet meer terug.

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:42

Misschien ben ik weer blond hoor haha, maar kan iemand mij dan uitleggen hoe ze én haar paarden terug kan krijgen, én een verbod heeft op het houden van dieren?? Ik snap het niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 13:45

Is dit die dame die een ex is van een bekende advocaat?? Dan heb je meteen je antwoord over hoe het kan dat ze de beesten terug krijgt.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 14:05

3timesmom schreef:
pfff ik ben van Minderhout maar heb geen idee waar het is.

Wel erg dat zo iemand dan de grens maar oversteekt en gewoon herbegint.
Gelukkig maar dat ze actie ondernomen hebben.

Ze zit een beetje tussen Minderhout en Meer, in het buitengebied achter de Aveve. Eigenlijk is het dezelfde straat als waar Karin de eventingamazone haar stal heeft maar die straat is wel heel erg lang en bochtig.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:05

Ze heeft geen dieren verbod gekregen!
Ze hebben de paarden in beslag genomen en zij heeft ze terug gekregen en zou onder toezicht gesteld worden.
Maar of Nederlandse instantie's dat ook in belgie gaan controleren weet ik natuurlijk niet.

Ik heb uit betrouwbare bron dat ze nu een boerderij zoekt in Nederland of Duitsland.
Dus door gaat ze zeker daar kunnen we vanuit gaan!

Ik weet dit omdat de vrouw in kwestie geen internet heeft en bij andere mensen aan de deur gaat staat ( die ik toevallig ken) om hun computer en internet te gebruiken om boerderijen te zoeken waar ze het zooitje weer voort kan zetten!

Zwartje07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 11:57

felineepino schreef:
Arme paardjes, en dan te bedenken dat het meerendeel daar voor een goede oude dag staat.. Hoop dat ze dit keer niet meer terug mogen, want we weten denk ik allemaal wel dat het dan ergens anders weer van vooraf aan begint..

Dan heeft ze een soort van opvang? Mag hopen dat ze geen stichting is waarbij mensen geld doneren.
Wel erg dat ze het zelf niet inziet/wil inzien. Je zou toch denken dat er een kern van waarheid inzit als instanties voor de 2de keer je paarden in beslag nemen en dat in 2 verschillende landen.

nurlaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:01

Tuurlijk wil mevrouw dat niet zien. Hoarders zien dat absoluut niet. Maar is er een paard doodgegaan bij het vervoeren? Las ik dat goed? En om welk paard gaat dit dan? Ik weet wel dat er een paard is gestorven toen ze nog in Barendrecht stond maar dat was niet met het vervoeren.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 23:52

Deze mevrouw heeft psychische hulp nodig anders blijft dit doorgaan. Ze kan niet anders en wat degene met de lastige ;) naam zegt: zij denkt dat zij de enige is die goed voor de paarden kan zorgen.

Kwam er vandaag langs tijdens mijn therapeutische rondje fietsen (moet van de orthopeed) en mevrouw heeft een hele dikke mercedes op de oprit staan. Het slechte zorgen voor de paarden heeft denk ik niet met veel geldgebrek te maken maar omdat zij denkt dat wat zij doet juist goed is.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:41

Ze is juist wel een stichting!
Stichting navajo ranch heet het, ze had toen ze in barendrecht stond wel donateurs.
Maar dat waren mensen op afstand die geen idee hebben hoe het er werkelijk aan toe gaat en hoe het land eruit ziet!

Ze liet namelijk een site zien met
Mooie weilanden ze had niet eens een weiland!maar of er nu nog donateurs zijn weet ik verder niet...

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:21

Ik denk dat deze vrouw het goed bedoelt, maar de realiteit van de staat van de dieren niet meer ziet.
26 paarden (of 29 zoals ze beschrijven in de krant) zijn er nogal wat!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:25

Hoarders zijn ziek. Ik ben geen psychiater maar het gedrag van mevrouw komt wel in de buurt van verzamelwoede. Hopelijk krijgt zij -maar vooral de paarden en pony's- de nodige juiste hulp.

samborella04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 20:27

wenny schreef:
Ze heeft geen dieren verbod gekregen!
Ze hebben de paarden in beslag genomen en zij heeft ze terug gekregen en zou onder toezicht gesteld worden.
Maar of Nederlandse instantie's dat ook in belgie gaan controleren weet ik natuurlijk niet.

Ik heb uit betrouwbare bron dat ze nu een boerderij zoekt in Nederland of Duitsland.
Dus door gaat ze zeker daar kunnen we vanuit gaan!

Ik weet dit omdat de vrouw in kwestie geen internet heeft en bij andere mensen aan de deur gaat staat ( die ik toevallig ken) om hun computer en internet te gebruiken om boerderijen te zoeken waar ze het zooitje weer voort kan zetten!

Woont ze nog wel op hetzelfde huisadres in nl dan???

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:45

Volgens mij woont ze idd nog op haar adres in nl, ik zag haar daar vorig weekend per toeval nog ronddwalen op verschillende plaatsen...

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:45

Weet iemand hier al meer over? Ik hoop echt dat ze de paarden nu niet meer terug krijgt .

Friescentrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 18:45

Hallo Pien,

Maak je geen zorgen ze krijgt de dieren nu echt niet meer terug.
Ik zit zelf in België en wat jullie waarschijnlijk niet weten is dat een maand eerder bij deze dame al 10 paarden/pony's in beslag waren genomen.
Bij het niet nakomen van afspraken zijn de overgebleven 26 ook opgehaald.
Het waren er dit keer geen 26 maar 36, die zeker niet terug komen in haar handen.
Ze heeft gezegd hier dat ze bezig was om de dieren weer goed te voeden alleen daar is fourqge voor nodig en dat ontbreekt.

Pien_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:38

Friescentrum schreef:
Hallo Pien,

Ik zit zelf in België en wat jullie waarschijnlijk niet weten is dat een maand eerder bij deze dame al 10 paarden/pony's in beslag waren genomen.
Het waren er dit keer geen 26 maar 36, die zeker niet terug komen in haar handen.
Ze heeft gezegd hier dat ze bezig was om de dieren weer goed te voeden alleen daar is fourqge voor nodig en dat ontbreekt.

Ik hoop het.......

felineepino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 22:55

Friescentrum schreef:
Hallo Pien,

Dat meen je niet.. 36? Ben echt benieuwd hoe dit af gaat lopen, en wat er met de paardjes gebeurd.