Anky steunt familie Bartels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:10

Quellian schreef:
Mensen die niets met paarden hebben zien ook wel dat een gemiddeld bereden paard niet met een gebroken kaak rondloopt.

Dat vraag ik me af, want ik zie ook geen gebroken kaak bij U2 en ik heb wel iets met paarden :+
Als ie dat daadwerkelijk heeft, maak ik me grote zorgen om mijn examen jurycursus vanavond :')

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:15

Bartels is nog steeds onschuldig pas als de rechter heeft beslist dat ze het hebben gedaan dan mag je de stal in het openbaar zwart maken.
Daarvoor is het smaad en dat is echt niet zo onschuldig.
Je kunt mensen erg beschadigen en het doet de sport ook geen goed.
Ik heb een jong paard gehad dat als veulen een gebroken kaak had opgelopen en pas na vier jaar hebben we dat ontdekt.
Zij had er ook met rijden geen last van en bij toeval gezien door de dierenarts.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 08:16

kamsel schreef:
Dit soort dingen zorgen ervoor dat mensen die niks met paarden hebben het zielig vinden dat je op een paard gaat zitten.
Mensen die niks met paarden hebben zien geen verschil tussen bitloos, dressuur en western.. (Om maar even willekeurig wat te noemen, je kan er in principe alles neerzetten.) Die zien gewoon iemand op een paard en dat is allemaal even zielig..
Dus ja, het zorgt wel degelijk voor schade voor de gehele paardensport.
Het maakt daarbij niet uit of je het als sport of als hobby beoefent, het maakt ook niet uit hoe de uitvoering is, het geheel heet gewoon paardensport.

Maar mensen die niks met paarden hebben zijn wel objectief. Die zien iets en denken: vind ik niet oké. Terwijl paardenmensen vaak blind zijn voor dit soort dingen. Vaak wordt het afgedaan als zij hebben veel gewonnen dus zij weten het wel. Of zo deed mijn Opa het al. Bedrijfsblind zeg maar.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:16

Citaat:
Maar mensen die niks met paarden hebben zijn wel objectief. Die zien iets en denken: vind ik niet oké. Terwijl paardenmensen vaak blind zijn voor dit soort dingen. Vaak wordt het afgedaan als zij hebben veel gewonnen dus zij weten het wel. Of zo deed mijn Opa het al. Bedrijfsblind zeg maar.

Nou, dat is nogal een uitspraak... Die mensen die er niets van snappen vinden vaak ook allerlei zaken zielig die juist 100% in het belang van het dier zijn.

Zijn mensen die een paard met een vliegenmasker al dierenbeulerij vinden omdat ze menen dat zon dier geblinddoekt in de wei staat, echt in staat om iets te vinden? Of mensen die onze minis zielig vinden, als ze in de winter niet op de wei mogen maar hooi moeten eten?

(en zulke mensen staan ieder jaar langs ons weiland, en dat zijn dan nog de mensen die de moeite nemen te VRAGEN waarom we zoiets doen. De mensen die het wel denken te weten en dramatisch doen hebben echter ook een mening.)

Dezelfde mensen rijden vrolijk door, als er een paard met koliek of barensnood in de wei ligt. Ze zijn namelijk niet in staat om pijn en ongemak bij een dier te herkennen. ;)

Dat wil niet zeggen dat hard aan bitten rukken of paarden met zwepen afranselen niet direct als mishandeling herkend wordt, ook door een leek... Maar niet alles is wat het lijkt. En dan moet je toch echt een beetje weten hoe en wat voor je oordeel meer waard is dan een krant.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:25

Het gaat mij erom dat wij heel veel dingen normaal vinden. Omdat we het altijd zo doen en de hele stal het zo doet. Maar waarbij je je kunt afvragen of het wel normaal is.

Een voorbeeld van het stuk rijden met sporen. Vind ik een no go. Maar krijg heel bokt over me heel want het kan gebeuren. Ik rij al 35 jaar dagelijks en heb het nog nooit gehad. En ook ik heb paarden met dunne velletjes gereden die niet zo lekker voor het been waren.
Op het moment dat het gebeurt kun je denken: oké dit moet even anders had niet moeten gebeuren. Of je denkt: ja hij heeft ook zulk dun vel wat kan ik daar nou aan doen.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:37

Heel collegiaal van Anky. En beslist niet chique om onenigheid via de media te spelen.
Schijn tegenwoordig normaal te zijn in onze 'SBS6' cultuur. |(

Mousmous

Re: Anky steunt familie Bartels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:41

In het bericht staat dat het paard een ONTWRICHTE kaak had. Ik verbaas me al weer over de reakties op bokt waar het paard nu dus al een gebroken kaak heeft.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:45

Juist het aspect dat dit schadelijk is voor de sport is het allerbelangrijkst. Wij als paardensporter moeten het van het imago hebben, zodra dat teveel geschaad wordt kunnen wij het met zijn allen wel vergeten, paardensporter of recreatieruiter, dat maakt in dat geval niet uit.
Als de paardensport/paardrijden in het algemeen een negatief imago krijgt (en dat krijgt het door dit soort negatieve berichten in de media e.d.) dan zijn de gevolgen die ons worden opgelegd door de leken in de maatschappij vast niet te minnetjes. (wie weet mogen we over 25 jaar helemaal niet meer op een paard klimmen?)

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 09:49

Idd InekeN, zeker niet chique nee.

Op deze manier beinvloed je behoorlijk de publieke opinie. Mocht er bewezen worden dat het paard niet mishandeld is bij Stal Bartels kunnen ze zich er in ieder geval over verkneukelen dat ze de stal wel schade toegebracht hebben. Want dat gebeurt als je het op deze manier speelt. Ook al ben je onschuldig, de naam heb je al wel gekregen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:40

Jennyj01 schreef:
Het gaat mij erom dat wij heel veel dingen normaal vinden. Omdat we het altijd zo doen en de hele stal het zo doet. Maar waarbij je je kunt afvragen of het wel normaal is.

Een voorbeeld van het stuk rijden met sporen. Vind ik een no go. Maar krijg heel bokt over me heel want het kan gebeuren. Ik rij al 35 jaar dagelijks en heb het nog nooit gehad. En ook ik heb paarden met dunne velletjes gereden die niet zo lekker voor het been waren.
Op het moment dat het gebeurt kun je denken: oké dit moet even anders had niet moeten gebeuren. Of je denkt: ja hij heeft ook zulk dun vel wat kan ik daar nou aan doen.

Wie zegt dat 'wij' heel heel veel normaal vinden en wie zegt wat 'wij' normaal vinden?

Ik vind het in ieder geval niet normaal om een bewezen sensatie advocaat die op dit moment geen greintje bewijs heeft getoond te geloven en al het andere af te doen als bedrijfsblindheid.

Precies Jaime

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:47

Zo jij voelt je wel heel erg aangevallen zeg. :=

De advocaat hoeft ook nog helemaal niet zijn bewijs te tonen. Dat hoeft pas in de rechtbank. En wie zegt dat de advocaat gelooft wordt?

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:55

Wat ik niet snap is dat heel veel mensen kennelijk denken dat je een paard op lichte tour niveau en hoger kan rijden door hem hard in zijn mond te trekken. Mijn (zij het relatief beperkte) ervaring is toch echt dat je niets meer voor elkaar krijgt op het moment dat je gaat trekken aan het bit. De impuls is weg, de rug er niet meer bij, ontspanning weg etc. Dat zie je dan toch?

Chippewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:25

Waar rook is is vuur...

Hayley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:59

@ Chippewa: En hoge bomen vangen veel wind...

Wil nog niet zeggen dat de beschuldigingen waar zijn dacht ik zo. Eerst de uitspraak van de rechter maar eens afwachten.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:01

Natuurlijk steunt Anky familie Bartels :roll:
Ze zullen vast niet al die commotie schoppen als er niets aan de hand was. Onacceptabele praktijken moeten in het daglicht gezet worden, dat gebeurt in alle sectoren. Zorg maar dat de paardenwereld wat transparanter wordt, want wat er gebeurt kan zeker niet allemaal door de beugel en kunnen we niet in de doofpot stoppen. Een gewaarschuwd mens telt voor 2 :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:30

Uiteraard steunt Anky familie Bartels.
En ook Anky heeft te maken gehad met Wensing in de zaak Idool. Paard viel kort na de aankoop (400.000) dood neer in de wei. Acute hartstilstand. Wensing probeerde aantoonbaar te maken dat het paard bij Anky aan langdurige stress onderhevig is geweest. Als gevolg van de gebruikte Rollkur methode. Indertijd heb ik ook een filmpje gezien, waarin een paard (of dat ook Idool was weet ik niet zeker) door Sjef Jansen werd getraind, met het hoofd tussen de knieen gebonden. Dat filmpje moet zijn verstrekt door iemand uit de "inner circle" van Anky/Sjef. Want transparant of de trainingsmethoden zijn ze daar itt Bartels nooit geweest.
Ik kan me voorstellen dat Anky/Sjef op zn minst not amused waren dat dit filmpje in de openbaarheid kwam.
De zaak is uiteindelijk geschikt. Hoeveel geld daarmee is gemoeid is niet bekend.

Chippewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:34

Hayley schreef:
@ Chippewa: En hoge bomen vangen veel wind...

Wil nog niet zeggen dat de beschuldigingen waar zijn dacht ik zo. Eerst de uitspraak van de rechter maar eens afwachten.

Er zal toch echt wel iets aan de hand zijn, misschien dat het overdreven is...dat kan.....maar waar rook is is vuur

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:37

Moet zeggen dat ik niet echt het idee krijg dat Wensing een advocaat van redelijk niveau is. Als je echt een zaak wilt maken, dan neem je een redelijke advocaat en niet eentje die met modder in de media gooit. Anky heeft het niet over schuldig-onschuldig, maar over deze advocaat de media opzoekt, voordat er een rechtzaak is geweest. Verder vind ik de uitspraak waar rook is, is vuur beetje jammer. Als je volgens dit principe denkt, dan zit er waarheid in elke klacht (in welke sector dan ook). En lang niet elke klacht is gegrond.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:45

Dribbel schreef:
Moet zeggen dat ik niet echt het idee krijg dat Wensing een advocaat van redelijk niveau is. Als je echt een zaak wilt maken, dan neem je een redelijke advocaat en niet eentje die met modder in de media gooit. Anky heeft het niet over schuldig-onschuldig, maar over deze advocaat de media opzoekt, voordat er een rechtzaak is geweest. Verder vind ik de uitspraak waar rook is, is vuur beetje jammer. Als je volgens dit principe denkt, dan zit er waarheid in elke klacht (in welke sector dan ook). En lang niet elke klacht is gegrond.

Ik heb twee maal persoonlijk met Wensing te maken gehad in een miskoop zaak en ik moet zeggen dat mijn ervaringen goed waren. Ter zake kundig en ik heb er veel van geleerd. Maar dat terzijde.

Als het gaat om grote namen, dan ontkom je bijna niet aan media aandacht. Of ze het zelf in de media hebben gebracht weet ik niet, maar media aandacht kan in sommige gevallen wel helpen.
Ik denk dat de media aandacht in de zaak Idool er wel aan heeft bijgedragen dat de zaak is geschikt.
Op het moment dat aandacht in de media kan helpen om de zaak voor jouw client te winnen dan wel voor jouw client voordeel te behalen valt, dan zou je geen goede advocaat zijn als je daar geen gebruik van maakt.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:43

Hayley schreef:
Hier twijfel ik niet aan en staat ook niet ter discussie. Jij weet het alleen op het specifieke geval Anky-Upido te betrekken. Dat blijft speculatie en neigt naar stemmingmakerij en daar heb ik moeite mee.

Daarmee benadruk ik, dat ik niet zoveel waarde hecht aan een steunbetuiging van Anky.
Ze maakt zich er zelf ook schuldig aan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:46

nombrado schreef:
Wel een vraag aan Anky
Wat er met dit paard gebeurd is die ze 4 jaar geleden gekocht heeft van een spaanse klassiek dressuur ruiter?
https://www.youtube.com/watch?v=T1wRoozTn5A
Gek genoeg, daar hoor je niets meer over...
geblesseerd, al 4 jaar? hoe, wat waarom? Ik wordt er een beetje moedeloos van, dat heel veel toppers via de achterdeur verdwijnen en we vervolgens nooit meer wat van horen.
Ik denk dat het juist eens goed is, dat er openheid ontstaat en we ons realiseren dat er veelal op een "verkeerde" manier getraind wordt.

Verwacht jij echt persoonlijk een antwoord? :D

Sinds wanneer moet Anky of iedere ruiter in het algemeen dan ook, uitleggen waar een paard is, wat voor blessure hij heeft, hoe dat komt en hoe deze behandeld is? Misschien staat hij lekker in de wei ;). :D.

Wat Idool betreft, was die niet van de ex van Lange Frans? Ik zie wel overeenkomsten in deze zaak. ;)

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:53

Ik ben heel benieuwd wat voor bewijsmateriaal er op tafel gaat komen. Indien er aangetoond kan worden dat het insnoeren en zwaar op stang rijden blijvende schade heeft toegebracht aan de mond van U2 dan lijkt een compensatie me wel op zijn plaats.

Wat Nombrado volgens mij bedoelt te zeggen is dat het niet zo erg is dat er zo nu en dan eens tegen een heilig huisje wordt aangeschopt. Als het om paarden gaat vinden we zaken opeens minder erg omdat we daar nu eenmaal aan gewend zijn. (ophokken, op hoog niveau sport bedrijven met middelen die in verkeerde handen best hard aankomen etc)
Het zou wel eens een flinke doorbraak kunnen opleveren!

MeesG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:02

Ik snap wel dat Anky wil dat het niet in de media komt, en alles achter gesloten deuren wordt gedaan. Als Anky en Academy Bartels zelf iets hebben wat nieuwswaardig is, zoeken ze zelf ook de media op. Alleen omdat het hen nu niet schikt maken ze er een probleem van.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:05

MeesG schreef:
Ik snap wel dat Anky wil dat het niet in de media komt, en alles achter gesloten deuren wordt gedaan. Als Anky en Academy Bartels zelf iets hebben wat nieuwswaardig is, zoeken ze zelf ook de media op. Alleen omdat het hen nu niet schikt maken ze er een probleem van.

Jij verwoord het precies zoals ik het ingedachten had.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:09

Anky adviseert om het op een normale manier op te lossen, zoals iedereen doet als er een geschil is. Bewijs overleggen, onderhandelen en eventueel dan naar de rechtbank.
Een stal zwartmaken, waar het paard in pension stond, lijkt mij niet de juiste weg.