Vrouw overleden na val van paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Re: Vrouw overleden na val van paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:53

Afschuwelijk... Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:56

Heel veel sterkte voor alle nabestaanden, maar ook voor de mensen van de vereniging en alle overige aanwezigen.

Helaas heb ik al meerdere ongelukken zien gebeuren, waardonder ook ernstige door het voeren van de paarden die gestald staan naast de losrijbak of de wedstrijdbaan. Meestal veroorzaakt dit toch grote onrust en de paarden van buiten zijn dit niet gewend en worden er onrustig van.
Als tip wil ik dan ook echt de rijverenigingen meegeven. Las tijdens voertijd een pauze in en zorg dat er geen paarden in de baan zijn.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 08:57

Heel veel sterkte voor alle nabestaande en mensen die haar kende.
Ook heel veel sterkte voor iedereen die getuige waren van dit noodlottige ongeval.

irisje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:01

Verschrikkelijk, had het vanochtend al op het nieuws gelezen...Heel veel sterkte aan alle nabestaande

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:16

Pfffff wat heftig zeg! Wat zit een ongeluk toch in een klein hoekje :'(. Sterkte voor de nabestaande!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:18

Sterkte voor alle nabestaande en getuigen

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:22

bah wat naar, veel sterkte voor de nabestaanden en iedereen die het heeft zien gebueren of haar kende.

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:25

Ik hoorde het van een stalgenootje die die dag zou starten.
Heel erg veel sterkte voor alle nabestaanden.

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:27

Ik reed er gisteren langs en toen zag ik een traumahelikopter staan en twee ambulances waarvan een wegreed met lichten. Toen liepen de rillingen me al over het lijf..
Heel veel sterkte voor de familie!!

Mikkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:30

Brrr krijg er de rillingen van, iets wat zo dichtbij is gebeurd op de manege waar ik in mijn beginjaren heb gereden.
Veel sterkte voor de nabestaanden!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:32

Wat een nachtmerrie. Sterkte voor de nabestaanden!

En de tip die Cupido1996 geeft kan ik me alleen maar bij aansluiten.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:34

Jeetje wat heftig zeg! Zo kan het leven ineens voorbij zijn... Op de start lijsten zie ik dat om die tijd proefjes van f1 en f2 aan de gang waren. Sterkte voor de nabestaande

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:34

Bah wat een naar ongeval sterkte voor de nabestaanden en getuigen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:42

Oef hier krijg ik toch rillingen van zeg ;( !Wat erg en wat heb ik te doen met alle mensen die het gezien hebben en de familie.Vreselijk!!! Y;( :(:)

Wat ik niet begrijp is waarom maneges gaan voeren tijdens het rijden |o ?Op onze manege word dat ook gedaan,staan de kids op te zadelen komen ze dan met de voerkar langs gereden en flikkeren er een volle beker voer in die bak. :\ >;)
Gevolg een heleboel onrust,kinderen die de pony's niet meer onder controle hebben TIJDENS het opzadelen/poetsen enz.
Dat slaat werkelijk nergens op!Dieren stouwen zich dat snelsnel naar binnen en moeten dan een vol uur lopen. %)

Yvettesnippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:44

Dit komt zeker niet door het voeren ik en mijn klasgenoten organiseerde de wedstrijd er was een pauze ingelast voor het voeren maar dan blijven altijd mensen komen met inrijden. En tevens als een paard schrikt gaat het niet steigeren maar zou het eerder gaan rennen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:45

pfff verschrikkelijk voor iedereen :(

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:48

Heel veel sterkte voor de nabestaanden en vrienden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 09:50

Yvettesnippe schreef:
Dit komt zeker niet door het voeren ik en mijn klasgenoten organiseerde de wedstrijd er was een pauze ingelast voor het voeren maar dan blijven altijd mensen komen met inrijden. En tevens als een paard schrikt gaat het niet steigeren maar zou het eerder gaan rennen.

Dat is natuurlijk onzin dat een paard die schrikt altijd gaat rennen.. Ik ken er zoveel die uit angst omhoog komen...

Desondanks denk ik niet dat het voeren de schuld is... Het is vaak een samenloop van omstandigheden.

Wens alle nabestaanden heel veel sterkte...

sietske83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:12

Sterkte voor de nabestaanden en vrienden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:20

Yvank_ schreef:
Yvettesnippe schreef:

Dat is natuurlijk onzin dat een paard die schrikt altijd gaat rennen.. Ik ken er zoveel die uit angst omhoog komen...

Desondanks denk ik niet dat het voeren de schuld is... Het is vaak een samenloop van omstandigheden.

Wens alle nabestaanden heel veel sterkte...

Yvette, ga je aub hier niet verdedigen. Ik zie dat dit F proeven waren dus paarden van de manege en die schrikken niet tijdens het voeren, die worden vervelend omdat ze ook willen eten. Jullie hebben dit georganiseerd, ik neem aan onder toezicht van de manege houder. Jullie hadden een pauze ingelast dan had ook iedereen zich daar aan moeten houden indien dit duidelijk op de lijst stond. Doet niets af aan het tragische feit dat iemand komt te overlijden, sterkte.

miepje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:24

Het waren geen F proeven, maar gewoon reguliere wedstrijd als ik het goed gehoord heb Z1

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:24

Het is nog niet eens het schrikken inderdaad... paarden horen echt wel dat er gevoerd wordt.... die denken dat ze hun eigen maaltje mislopen, worden onrustig en sommigen gaan zich verzetten omdat ze ook naar het voer willen of gewoon sterk reageren op het ongeduld en de onrust van de paarden die gevoerd worden.
Die van mij zou mij echt wel laten weten dat hij het er niet mee eens is dat hij braaf door moet rijden terwijl de paarden om hem heen zo onrustig zijn, al komt hij gelukkig niet omhoog (dat stadium hebben we gelukkig al gepasseerd).

Echt vervelend is dit wel voor iedereen die erbij was... of het nu de schuld was van het voeren of niet... iedereen zal zich wel schuldig voelen en zich afvragen of ze iets anders hadden kunnen doen om dit ongeluk te voorkomen (van degenen die toe stonden te kijken tot en met degenen die aan het voeren waren) en zie daar maar eens overheen te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:26

Zover ik weet was het inderdaad ook gewoon officieele wedstrijd (zie startlijsten)

Maar dat doet niets af aan het feit dat het gewoon een ongeluk was... dat is niemands schuld! En ik hoop dat het jullie er niet van weerhoud om nog eens iets weer te organiseren..

xHippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:26

Wat verschrikkelijk, sterkte voor alle betrokkenen!

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 10:27

Jeetje wat vreselijk... Sterkte aan de nabestaanden.. :(:)