Anoeska27 schreef:Je kan ook voor de aparte ophaalservice kiezen. Dan komen ze het dezelfde dag nog ophalen, van het erf. In mijn geval zelfs uit de stal. Het kost alleen wat meer. Mijn merrie overleed ook op vrijdag en wij wilden haar dus niet tot maandag aan de weg laten liggen.
Overigens vind ik de plek waar hij ligt wel erg vreemd. Ze hebben hem een heel stuk uit de buurt van de ingang van het erf liggen en ik kan me voorstellen dat er dan vragen van komen.
Cassidy schreef:en een paard kun je niet persoonlijk bij een DA inleveren voor destructie, of bij het crematorium achterlaten zodat hij na een paar dagen in een potje weer bij je wordt teruggebracht.
Uhhhhh, beiden kan dus wel degelijk !
Crematorium haalt het lichaam nog dezelfde dag op (het daar laten inslapen is ook nog een optie) en eventueel en/of indien mogelijk vwb. de 'status' van het dier kun je er ook voor kiezen om het dier in een kliniek in te laten slapen en daar door Rendac op te laten halen ....
Vaak zijn er meer keuzes dan men zo in eerste instantie denkt, maar je moet dan natuurlijk ook wel andere keuzes wìllen maken ..
Ps., wij hebben geen veehouderij of ander (dieren) bedrijf, maar Rendac komt hier (indien gewenst en na overleg) wel op het erf ..