Wetsvoorstellen tegen mishandeling Tennessee Walking horses

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: Wetsvoorstellen tegen mishandeling Tennessee Walking horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:31

zijn dat niet van die dikke plastic schoenen die ze moeten dragen op de wedstrijden?

Is het niet bij de TWH zo dat ze die peesjes naast de staart doorsnijden en de staart in ene koker plaatsen zodat ze hem altijd dragen?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:06

Ik wens ze veel succes...

Aangezien we in dit land(je) nog niet eens geregeld krijgen dat het couperen van trekpaarden stopt...

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:01

Amaris schreef:

Aangezien we in dit land(je) nog niet eens geregeld krijgen dat het couperen van trekpaarden stopt...

Dit topic gaat over de wetsvoorstellen in Amerika als ik het goed begrijp en niet hier in Nederland

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 00:02

Denk dat ze meer bedoelt dat als we het hier niet eens voor elkaar krijgen (in een klein, redelijk ruimdenkend en dierlievend land, in een sector waar niet het grote geld zit), dat het dan is de US helemaal niet gaat lukken (groot, log, narrowminded en in een sector waar nogal wat miljoenen in omgaan).

Het blijft iets barbaars en afschuwelijks om te zien :r. Kwam dit filmpje ook nog tegen, wordt in belicht hoe ze de paarden conditioneren om dus niet te reageren op de testen die afgenomen worden door de inspecteurs..

Walkin On Broken Glass part2: http://youtu.be/nATtKk4ZnRg

CChanell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 07:57

hyppolyte schreef:
Denk dat ze meer bedoelt dat als we het hier niet eens voor elkaar krijgen (in een klein, redelijk ruimdenkend en dierlievend land, in een sector waar niet het grote geld zit), dat het dan is de US helemaal niet gaat lukken (groot, log, narrowminded en in een sector waar nogal wat miljoenen in omgaan).

Het blijft iets barbaars en afschuwelijks om te zien :r. Kwam dit filmpje ook nog tegen, wordt in belicht hoe ze de paarden conditioneren om dus niet te reageren op de testen die afgenomen worden door de inspecteurs..

Ja als je het op die manier bekijkt wel, maar dat kon ik niet uit haar bericht opmaken, het komt erop neer dat de US net zo slecht is....
Filmpje is trouwens echt ziekelijk, die arme arme arme dieren die ooit geboren moesten worden daar...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:10

Amaris schreef:

Ho het is niet dat we het niet kunnen regelen. We willen het niet regelen. Anders was er gewoon een duidelijke wet gekomen dat je in dit land geen paarden geboren na een bepaalde datum zonder staart mag bezitten. Den haag heeft maar een halve regeling afgegeven ipv even goed door te pakken.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:25

even ter zijde vind ik couperen zo enorm gedateerd. mocht er nog hier of daar ene verdwaalde voor de ploeg lopen geen probleem, veiligheid voor het dier. Maar verder is het toch niet nodig meer?

Meh, stuk van het filmpje gezien, word daar zeker niet blij van...arme dieren

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:36

CChanell schreef:
hyppolyte schreef:

Ja als je het op die manier bekijkt wel, maar dat kon ik niet uit haar bericht opmaken, het komt erop neer dat de US net zo slecht is....
Filmpje is trouwens echt ziekelijk, die arme arme arme dieren die ooit geboren moesten worden daar...

Misschien is HL iets beter in begrijpend lezen :Y)
Want inderdaad, zoals zij het omschrijft bedoel ik het precies.

Ik denk dat de ellende daar in Amerika voor die arme dieren nog laaaaaannnggg niet voorbij is.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 09:39

Jennyj01 schreef:
Amaris schreef:

Ho het is niet dat we het niet kunnen regelen. We willen het niet regelen. Anders was er gewoon een duidelijke wet gekomen dat je in dit land geen paarden geboren na een bepaalde datum zonder staart mag bezitten. Den haag heeft maar een halve regeling afgegeven ipv even goed door te pakken.

Hoeveel duidelijker dan: "couperen is verboden" wil je het hebben dan?
Je kunt Den Haag niet overal de schuld van geven, in dit geval is het stamboek gewoon schuld. Klip en klaar.

Hoeveel gecoupeerde honden (puppies) zie je nog lopen? Hoeveel gecoupeerde honden zie je op hondenshows?

En afgelopen zaterdag, de paardenmarkt in Weert: welgeteld één belg met staart!

Maar goed... dit is gewoon iets waar ik me heel erg over kan opwinden en feitelijk is dit natuurlijk vreselijk offtopic.

Maar nogmaals: als je zoiets in NL al niet geregeld krijgt.... dan wens ik de dierenorganisaties daar in het stugge, logge, ouderwetse Amerika véél succes.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:27

Maar de wet is niet duidelijk. Couperen mag niet hier maar in Frankrijk wel. Als het in het bezit hebben van een gecoupeerd dier strafbaar is was het probleem al opgelost geweest.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 13:37

Ik snap niet dat het zo moeilijk is om dit te stoppen, die idiote schoenen verbieden, boetes uitdelen. Juryleden die zulke paarden hoog plaatsen er uit gooien en het zou goed moeten komen toch... :+ was het maar zo makkelijk.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 23:30

Thesserd schreef:
Ik snap niet dat het zo moeilijk is om dit te stoppen, die idiote schoenen verbieden, boetes uitdelen. Juryleden die zulke paarden hoog plaatsen er uit gooien en het zou goed moeten komen toch... :+ was het maar zo makkelijk.

Ja, maar dan wel het in het bezit hebben van een gecoupeerd dier vanaf een bepaalde leeftijd. Anders zou je strafbaar zijn terwijl je je paard gecoupeerd hebt gekocht toen dat nog mocht.
Ook dan komen de mensen er nog onderuit door een veeartsenverklaring te hebben, dieren die zogenaamd tussen de deur hebben gezeten met de staart....

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 06:06

Maar dan ben je er toch zo achter waar je rotte appel zit. Als hij nou de enige Da is waar dat gebeurt is in de hele provincie. Een keer kan gebeuren in de zoveel jaar. Maar meerdere keren en altijd bij een trekpaard niet. Ik heb nog nooit een paard/pony gezien met een geamputeerde staart door een ongeval. En loop toch al wat jaartjes mee.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 07:38

Heb toen filmpjes zien voorbij komen.
Echt te gek voor woorden!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 09:49

Thesserd schreef:

Omdat er ontzettend veel geld in omgaat.
Bij de 'World Championship' dit jaar in Shelbyille , Tennessee is er oer 11 dagen een prijzenpot te verdienen van 650.000 dollar.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 16:20

een sport veranderen is niet zo makkelijk helaas. Zeker niet omdat er dus een berg trainers en eigenaars in zitten die echt niet zomaar hun opvattingen gaat veranderen.

Sprak een meid die IJslanders fokt in Denemarken. Hun vereniging was aangeklaagd voor dierenmishandeling omdat een aantal dieren met springschoenen, hoefbalbeschermers en kootringen werden getraind. Dit werd door de dierenrechtenactivisten daar gezien als overbodig gewicht om onnatuurlijke actie te verkrijgen. Toen dit allemaal uitgelegd werd als zijnde bescherming van de hele vlugge tölters is dat allemaal van de baan geschoven...
Wellicht is dat dan ook de reden dat deze sport buiten Amerika niet leeft.

Mikkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 18:59

Woogy schreef:
Wellicht is dat dan ook de reden dat deze sport buiten Amerika niet leeft.

Wel hoor ;) Weliswaar op kleine schaal en hier in Europa gelukkig ook zonder die verfoeide blokken....