Nousa schreef:Goh waar hebben we dit eerder gehoord. Erg toevallig wederom Le Matsjo...
Beetje vreemd is dit wel zeg!
Vertel?? Wie of wat dan nog meer? Ben wel benieuwd
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sky_As schreef:Als ik de eigenaar zou zijn, dan zou ik toch de kosten op de hengstenhouder verhalen....
Met pony's wordt heel vaak natuurlijk gedekt, dus als ik er in dit geval van uit ga dat dat ook gebeurd is, is het niet een foutje bedankt....
Voor dat een dier goedgekeurd is ben je zomaar 1000-1500 euro kwijt (en dan heb ik de stalkosten niet meegerekend).
Tenzij de eigenaar er wel van af wist.....
Fennee schreef:Goh, alweer Le Matsjo. Verbaast me niks om eerlijk te zijn..
Muzefee schreef:Dat zegt toch veel of niet Netje? Een pony is goed of niet, wat voor afstamming die heeft. Maar kennelijk is die afstamming toch wel degelijk zo belangrijk, maar is hij nu door deze afstamming niet goed genoeg meer. Deze pony was op alle punten behalve de afstamming niet goed genoeg voor goedkeuring, dan moet je jezelf toch eens achter de oren krabben wat voor kwaliteit je zoekt.
Nies_ schreef:Ik vind het eigenlijk gewoon vooral dom om zoveel geld in een hengst te stoppen en dat ie dan vervolgens niet meer goedgekeurd is op iets simpels. Snap niet waarom je zoiets niet gewoon direct test voor je überhaupt op een (hengsten)keuring verschijnt. Geloof dat zo'n test nog geen €50 per dier kost dus dat zal de reden zeker niet geweest zijn.
Mij rijst eigenlijk de vraag hoeveel pony's en paarden een foutieve afstamming op papier hebben staan. Mijn paard in ieder geval niet.
Muzefee schreef:Dat zegt toch veel of niet Netje? Een pony is goed of niet, wat voor afstamming die heeft. Maar kennelijk is die afstamming toch wel degelijk zo belangrijk, maar is hij nu door deze afstamming niet goed genoeg meer. Deze pony was op alle punten behalve de afstamming niet goed genoeg voor goedkeuring, dan moet je jezelf toch eens achter de oren krabben wat voor kwaliteit je zoekt.
Muzefee schreef:Dat denk ik inderdaad ook, maar ik kan verder eigenlijk geen reden bedenken waarom een hengst door zijn afstamming ineens niet meer goed genoeg zou zijn.Maar ze zijn tegelijk toch ook nog afhankelijk van de merriehouder en als het even meezit kijkt die wel uit met inteelt. Er zijn zoveel verschillende pony's bij het NRPS, de kans op inteelt (als er tenminste niet gerommeld wordt met de registratie) vele malen kleiner dan bij de echte rasfokkerijen.
Netje schreef:Zoals je in een link ergens eerder kan lezen is dit al de tweede keer een fout door dezelfde hengstenhouder en allebei met Le Matsjo. Ik beschuldig hem niet, maar weet dat dit soort zaken heel precies gedaan moeten worden. Dus denk ik wel dat je als hengstenhouder een soort plicht hebt om te zorgen dat er geen verwisseling van rietjes mógelijk is.