Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:17

De ontwrichting kan ook een interpretatie van de journalist zijn.
Misschien dat het onderliggend trauma begrijpbaar wordt voor de lezers?
Laatst bijgewerkt door Furrow op 20-03-14 10:18, in het totaal 2 keer bewerkt

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:17

Wie het heeft gedaan, geen idee... en of het waar is, ook geen idee...

Maar als dit paard echt zulke verwondingen heeft hoop ik dat ze degene vinden die het gedaan heeft en diegene flink hard aanpakken en nooit meer in de buurt van een paard laten komen.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:18

Wat een bizar verhaal zeg, ben benieuwd wat er waar is. Op fb staan de dames in kwestie iig nog gezellig op de foto samen haha :Y)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:19

@Cemlys: ik ken een situatie waarbij een redelijk onkundige ruiter die een jonge PRE had meegenomen uit Spanje met "alle toeters en bellen" een buitenritje ging maken. Enfin een en ander leidde tot een nogal gevaarlijke situatie waarbij het paard uiteindelijk met een gebroken kaak terug kwam, omdat er met grote kracht aan de teugels was gehangen.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:20

Mocht er een kern van waarheid zijn dan kan dit misschien als een eyeopener fungeren in de dressuursport en wordt deze er alleen maar vriendelijker van. Ik ben erg benieuwd hoe dit proces zal verlopen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:22

Babootje schreef:
@Cemlys: ik ken een situatie waarbij een redelijk onkundige ruiter die een jonge PRE had meegenomen uit Spanje met "alle toeters en bellen" een buitenritje ging maken. Enfin een en ander leidde tot een nogal gevaarlijke situatie waarbij het paard uiteindelijk met een gebroken kaak terug kwam.

ik heb niet gezegd dat een kaak niet gebroken kan worden, het komt vaker voor dan je denkt, vrij dun bot, en met een stang kun je flinke krachten uitoefenen, want het zijn niet anders als flinke hefbomen, maar een kaakgewricht ontwrichten... dat is heel wat anders.

meabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:24

lrtj_ schreef:
Dit lijkt mij stug,
Ik heb u2 en mischa wel eens aan het werk gezien op youtube en kan alleen beamen dat dit zeer vriendelijk ging.
Zo een beschuldiging is niet niks, ik kan er niet meer van maken dat het mij onmogelijk lijkt. Ze zouden hun goede naam echt niet op het spel zetten.

Wat een raar argument. Ik denk idd ook dat ze een filmpje op youtube gaan zetten waar het niet zo goed in gaat :')

Ik maak uit de reacties wel op dat de meeste mensen echt geen flauw benul hebben wat er gebeurd wanneer de deuren gesloten zijn op sommige stallen >;) Raar dat mensen achter hun computer al kunnen vertellen dat Bartels niks verkeerds heeft gedaan. Het bewijs is er blijkbaar en dus afwachten wat er uit deze zaak komt, daar zou men meer waarde aan moeten hechten.

Babootje schreef:
Stephan Wensing (paardenadvocaat) begint niet aan een kansloze zaak schat ik zo in.

Ook het eerste wat mij te binnen schoot

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:24

mmm, mooi dat er een rechtzaak komt, dan kan Fam. Bartels zich ook verweren. Lijkt mij eerlijk gezegd een beetje stug verhaal. Maar goed dat het onderzocht wordt.
De vrouw van Spielberg heeft toch ook eens een rechtzaak tegen een Nederlandse stal aangespannen, miscchien een Amerikanen trekje :D

Anoniem

Re: Academy Bartels aangeklaagd voor dierenmishandeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:27

Niemand is er bin geweest, niemand kan oordelen...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:27

Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen. De meesten van ons kunnen zich er geen voorstelling van maken dat dit op deze stal zou gebeuren. Maar we hebben een paar weken terug ook een nieuwsbericht gehad van een handelaar waar verwaarloosde paarden waren aangetroffen. Terwijl deze man nog niet zo lang geleden fokker van het jaar was geweest.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:28

Is er kans dat er een ongeluk met het paard is gebeurd, waardoor de verwondingen zijn ontstaan en dat nu wordt geprobeerd dit op anderen te verhalen.

Schade aan een paard is vrij makkelijk vast te stellen, waar het gebeurd is, is lastiger.

nummer13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:30

GevlektBont

Ik moet zeggen dat die Imke écht niet vriendelijk was voor haar paard bij losrijden van o.a. Jumping Amsterdam :')

MarjanB

Ik ben heel benieuwd naar de uitkomst van dit verhaal. Ik weet uit ervaring dat er echt wel dingen gebeuren op diverse grote dressuurstallen waar menigeen hier van zou verbleken. Dat soort dingen gebeuren vaak als er geen klanten aanwezig zijn.

Maar goed wat er is gebeurd in dit geval kan ik van achter mn PC ook niet zien maar ik denk niet dat iemand zo'n zaak zo groot in het nieuws brengt zonder goed bewijs te hebben. (het staat nl ook op rtl nieuws)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:31

iedereen is onschuldig tot het tegendeel is bewezen.
Ik geef ze het voordeel van de twijfel en eigenlijk geloof ik er niets van.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:32

meabe schreef:
Ik maak uit de reacties wel op dat de meeste mensen echt geen flauw benul hebben wat er gebeurd wanneer de deuren gesloten zijn op sommige stallen >;) Raar dat mensen achter hun computer al kunnen vertellen dat Bartels niks verkeerds heeft gedaan. Het bewijs is er blijkbaar en dus afwachten wat er uit deze zaak komt, daar zou men meer waarde aan moeten hechten.

Wat ik al schreef Academy Bartels is juist heel transparant hierin, je mag als cursist hier een kijkje achter de schermen nemen en toen ik er was mochten we alle trainingen bijwonen.
Zoveel gebeurd daar niet achter gesloten deuren.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:33

Ik hoop dat de waarheid boven tafel komt. Als dit paard echt deze verwondingen heeft moet er toch iets gebeurt zijn, vraag is dan alleen bij wie. Open sporenplekken krijgen ze niet van een ongeluk...

Dat het niet altijd rozengeur een manenschijn is, ook op de beter bekende stallen, dat weet ik wel...

Des te interessanter om dit te volgen....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:34

hahaha geweldig! en dan zijn er ook nog mensen die zo een verhaal geloven.

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:36

Ik geloof er echt helemaal niks van

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:38

Ceriadwen schreef:
hahaha geweldig! en dan zijn er ook nog mensen die zo een verhaal geloven.

En waarom zou het niet waar kunnen zijn dan?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:39

nummer13 schreef:
reactie van Academy Bartels op hun website:

http://academydressage.com/smaad.html

Citaat:
Imke en Tineke Bartels zijn erg upset over deze gang van zaken.

Hier moest ik wel even over lachen :+

Maar zo een beschuldiging komt niet uit het niets.. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat verlopen!

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:39

Ik geloof hier dus geen moer van ...

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:42

Nou ja wel weer een wijze les voor een ieder die ooit een paard van een ander te rijden krijgt:
Maak foto's of filmpjes van de toestand waarin het paard je erf verlaat. Kan er ook geen twijfel over bestaan....

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:43

Als dat paard nooit gereden is door de familie Bartels lijkt het mij niet dat zij hier iets mee te maken hebben...
Dan zouden de bijrijdster en de tijdelijke ruiter eerder aangesproken moeten worden. Dat zou logischer zijn...

Daarnaast is het paard op 15 januari vertrokken naar een andere stal... Dat is 2 maanden geleden... In 2 maanden kun je een paard volledig open rijden...

Ik ken Jarco persoonlijk en ik geloof hem als hij zegt dat het paard beter en gezonder was dan hij ooit heeft gezien... Jarco is heel eerlijk en als het dier niet goed was geweest had hij het ook aangegeven...

Ik denk dat dit gewoon op de andere stal is gebeurd, maar omdat er bij de familie Bartels meer geld te halen valt kiezen ze voor het aanklagen van de familie Bartels...

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:43

Beide personen in kwestie hebben een goede reputatie. Ik neem aan dat geen van beide hun reputatie op het spel wil zetten, maar als het paard er inderdaad zo slecht aan toe was.. Lijkt mij niet dat een gerenommeerde kliniek dat zomaar zegt.