Gerco Schröder weg bij stal Eurocommerce

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:30

Nicole schreef:
Cayenne schreef:

kak :')

maar ze zijn zelf schuldeiser beetje water bij de wijn moeten ze maar gewoon doen..

En dan ga ik failliet en moeten ze ook water bij de wijn, en bij de volgende, en de volgende. Dat kan gewoon niet .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:43

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:53

Cayenne schreef:
Nicole schreef:
kak :')

maar ze zijn zelf schuldeiser beetje water bij de wijn moeten ze maar gewoon doen..

Als schuldeiser water bij de wijn doen? Vind je dat realistisch? :+

Veelal moeten schuldeisers al blij zijn dat ze 50% krijgen van hun bedrag wanneer een bedrijf failliet gaat meestal krijgen ze noppes.. Ik heb het vaak genoeg zien gebeuren.. Rabobank is de enige gedupeerde, wel mede eigenaar van die stichting zijn maar zodra ze het in eigen portemonnee gaan voelen hoor je ze niet zo snel meer.. En wat is 10 miljoen op 150 miljoen voor zo bank :Y)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Gerco Schröder weg bij stal Eurocommerce

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:57

Het is niet alleen deze stal die verkocht moet worden en als alles afgewikkeld is blijft er nog steeds een enorm gat wat de Rabobank als verlies weg moet schrijven. Verlies betekent minder belasting betalen dus wij krijgen allemaal de rekening. Gewoon verkopen die handel tegen de hoogst mogelijke prijs.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:59

Zonde dat London niet meer bij Schröder blijft, maar opzich wel te begrijpen met het faillissement.
Hoop voor Schröder dat hij toch een paar mooie paardjes bij zijn eigen bedrijf heeft staan en dat hij daar ver mee mag komen :)

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:13

Mijn god voor dergelijke paarden valt toch wel een nieuwe baas te vinden zonder BVA veiling? Volgens mij gegadigden genoeg voor dergelijke topklasse. Maar idd denk dat de meesten wel naar t buitenland verhuizen... helaas.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:16

ankie2013 schreef:
Mijn god voor dergelijke paarden valt toch wel een nieuwe baas te vinden zonder BVA veiling? Volgens mij gegadigden genoeg voor dergelijke topklasse. Maar idd denk dat de meesten wel naar t buitenland verhuizen... helaas.

Het gaat niet om een "nieuw baasje voor het paard"... Maar om een zakelijke afhandeling van een faillissement!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 16:49

janderegelaa schreef:
Het is niet alleen deze stal die verkocht moet worden en als alles afgewikkeld is blijft er nog steeds een enorm gat wat de Rabobank als verlies weg moet schrijven. Verlies betekent minder belasting betalen dus wij krijgen allemaal de rekening. Gewoon verkopen die handel tegen de hoogst mogelijke prijs.

Volgens mij bedoel je meer belasting betalen? in de vorm van minder rente op je spaarrekening.
Want de spaarders bij de Rabobank, gaan voor de verliezen opdraaien.
Hoe zonde ook dat de paarden zeer waarschijnlijk naar het buitenland vertrekken.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:00

Jeetje wat erg voor Gerco! Wel heel jammer, zeg.
Hoop dat hij gauw genoeg weer nieuwe toppaarden kan rijden, zo'n ruiter verdiend het om goede paarden te kunnen rijden.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:13

ukje schreef:
janderegelaa schreef:

Volgens mij bedoel je meer belasting betalen? in de vorm van minder rente op je spaarrekening.
Want de spaarders bij de Rabobank, gaan voor de verliezen opdraaien.
Hoe zonde ook dat de paarden zeer waarschijnlijk naar het buitenland vertrekken.

Nee, de Rabobank moet ook belasting betalen en als zij minder betalen omdat ze een compensabel verlies hebben dan moet dat geld ergens anders vandaan komen om de begroting van de regering sluitend te maken. Bij de belastingbetaler dus.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:07

Dan gaan wij meer rente betalen op onze leningen bij de Rabo.
Je hoopt zo dat een paard als Londen onder Gerco kan blijven maar business is business.
En De Rabobank is echt niet de enige schuldeiser maar in dit geval wel de eerste...

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:46

karijn schreef:
Dan gaan wij meer rente betalen op onze leningen bij de Rabo.
Je hoopt zo dat een paard als Londen onder Gerco kan blijven maar business is business.
En De Rabobank is echt niet de enige schuldeiser maar in dit geval wel de eerste...

Natuurlijk ga je niet meer rente betalen, je kunt immers overstappen.

De bank is nooit de eerste, dat is de belastingdienst.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 07:48

Details janderegelaa...
Ik zou het bijzonder jammer vinden als een paard als Londen niet meer door Gerco gereden kan worden maar ja, er moet ook geld terugverdiend worden door de Rabo dus dat de paarden geveild worden. En als Londen dan in Qatar terecht komt....tja...liever daar dan in Griekenland bij Onnassis.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 08:20

het is niet leuk voor de nederlandse springsport maar van Rabobank meer dan begrijpelijk en ook het beste wat ze kunnen doen. Zon veiling als deze is het meest transparant naar alle bieders toe en het levert het meest op. Ik vind het eigenlijk wel goed dat de sponsoring en dit verhaal apart houden. Dit kan je toch ook niet naar je klanten toe verkopen dat je iemand even een paar miljoen kwijtscheld en de ander zijn huis uittrapt voor een paar duizend. Misschien bieden ze zelf wel mee op de veiling.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:08

Het is niet leuk wat er gebeurd maar zakelijk gezien vanuit de Rabobank wel de meest realistische stap. Als je onderscheid gaat maken dan moet je dat voor iedereen doen en waar eindigt het dan? Een bank is een zakelijke partner en geen liefdadigheidsinstelling. Ik vind het in en in triest voor Gerco hij verliest in London een geweldig paard.
Er wordt gesproken over een onderhandse verkoop, dat is leuk maar als zo'n bank dat voor iedere klant moet gaan doen die in een faillissement beland dan mogen ze er wel een nieuwe tak bij gaan bedenken. Zo werkt het nu eenmaal niet.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:30

Los van London...
Ik hoop dat de machtige hengst Berlin behouden blijft voor Europa. Niet zozeer voor de sport maar voor de fokkerij.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:56

echt ?
heb daar nog echt weinig goede paarden van gezien en heeft toch behoorlijk wat en goede merries gekregen ..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:34

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 13:47

oh ja boekjes en journalisten praat :+

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:26

Het keurpredikaat krijgen hengsten niet zomaar, besita.
Dan moeten er wel meerdere mensen overtuigd zijn van de kwaliteiten.

Dat jij er persoonlijk verder niets aan vindt, is niets meer dan een kwestie van (jouw persoonlijke) smaak. Voor wat die waard is... Maar dat maakt het dier in kwestie nog niet tot een slechte hengst waar de fokkerij niets aan heeft.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 15:51

Well spoken Dees.
Maar, ze moeten wel verkocht worden voor de minimale prijs die de Rabo ervoor wil hebben en je hebt maar één gek nodig die het geld ervoor over heeft...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:02

Dees schreef:
Het keurpredikaat krijgen hengsten niet zomaar, besita.
Dan moeten er wel meerdere mensen overtuigd zijn van de kwaliteiten.

Dat jij er persoonlijk verder niets aan vindt, is niets meer dan een kwestie van (jouw persoonlijke) smaak. Voor wat die waard is...

niet zomaar , wel makkelijk
ik vind het geen groot verlies
en nu gaan jammeren dat ie in Nederland moet blijven is achterhaald , heeft kans genoeg gehad lijkt me en toch door Nederlandse fokkers weinig gebruikt, meeste rietjes gingen naar het buitenland ;)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:05

Euh, ze had het over Europa, NL is maar onderdeel daarvan. Ja, het zou inderdaad jammer zijn als ook Berlin naar Qatar of verder zou gaan. In het kader van de fokkerij ja. Machtige hengst.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:09

zou niet weten wat ie in Qatar zou moeten ,hij is al jaren uit de sport
als fokhengst zal ie verkocht worden :j