Partij voor de Dieren maakt zich zorgen om behoud buitenrit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Radionx

Re: Partij voor de Dieren maakt zich zorgen om behoud buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:10

Zelf zou ik er niet op tegen zijn om een bijdrage te leveren, mits de paden goed onderhouden worden. Hier in lage Vuursche e.o. moet je al diverse vergunningen hebben met allemaal zo hun eigen regels en eigenaardigheden. Ik ben daardoor een grote voorstander van 1 landelijke vergunning.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:17

Kitty1985 schreef:
Voor ruiters en fietsers zijn er aparte paden nodig, die onderhouden moeten worden.

Nee hoor, die aparte paden zijn niet nodig, die hebben we hier ook niet :')
En ik ga niet betalen voor iets wat er niet is (oh ja, ik kan prima buitenrijden zonder ruiterpad hoor).

blue_sky

Re: Partij voor de Dieren maakt zich zorgen om behoud buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:20

Is iedereen dan vergeten dat we via de belastingen toch allemaal al lang betalen voor het onderhoud van natuurgebieden in ons land? Ik vind het ook totaal not done om er weer 1 groep recreanten uit te pikken en die extra te laten betalen.

Josephine63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:03

Kitty1985 schreef:
Als je iets wil gebruiken moet je ervoor betalen.

Voor ruiters en fietsers zijn er aparte paden nodig, die onderhouden moeten worden.

Als er in de gemeentepot geen geld meer is, maar de ruiters/fietsers willen de paden open houden.
Nou dan moeten ze er maar voor betalen.

Ik ga er niet nog meer voor betalen als niet gebruiker

Ik snap ook wel dat men ervoor moet betalen, maar laten we dan ook álle gebruikers over één kam scheren en ze allemaal laten betalen, en niet alleen de ruiters en fietsers. En het is dan ook fijn dat het geld dat binnenkomt ook een beetje naar de ruiterpaden gaat. Wat als ik kijk naar het Hollands Duingebied in Zuid-Holland, dan is het enige dat daar wordt onderhouden volgens mij toch echt de wandelpaden.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:17

Nee, ik ga nu niet opeens PVVD stemmen, maar wel goed dat een politieke partij wel wat van zich last horen( hopelijk dan niet allen mbt Zuid Holland maar voor heel Nederland) . Als voor het buitenrijden betaald moet gaan worden, dan hoop ik wel dat er ook gezorgd wordt voor onderhouden paden en paden die vrij blijven van motorcrossers ed. Bij ons achterom liggen 2 heide gebieden. Een ligt op Nederlands grondgebied en daar is het sinds jaren gratis rijden (sinds het van Natuurmonumenten is) het andere heide gebied ligt in Duitsland en daar moet je al jaar en dag jaarlijks een reiterplakette kopen voor ca 32 euro . Dan krijg je jaarlijks een zegeltje om op die gele plastic plaatjes te plakken die je aan het harnachement vast moet maken. Met die plaatjes mag je dan in verschillende natuurgebieden in de ruime omgeving rijden.

BillieJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 14:51

Oh dat is wel balen dat het voor dat geld niet zo goede ruiterpaden zijn. Dat vind ik zeker wel een voorwaarde!
Bij ons moest je inderdaad ook betalen als je in de Amsterdamse Waterleidingduinen wilde rijden, 40 euro per jaar. Maar dat is wel heerlijk rijden en wordt verder goed onderhouden. En daar is het wel zo eerlijk, want iedere bezoeker moet daar betalen, ook wandelaars.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 17:27

eindelijk iets wat ze goed doen, echter dat ze nou weer met zulke verhalen moeten komen...oh well, het doel heiligt de middelen zal ik maar zeggen :)