Ongeluk op de renbaan: paard rent omheining in [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:40

Net zoals ook niet iedere autobotsing in de krant komt, niet iedere verkrachting, niet iedere ....

Ayasha
Blogger

Re: Ongeluk op de renbaan: paard rent omheining in [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:09

ja maar dode paarden of eentje die het hek in gelopen is en niets heeft...
tsja, prioriteiten zijn niet voor iedereen hetzelfde.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:11

op de gigantische hoeveelheid paarden die er die week zijn gestart 4 die het leven laten...Zet zoveel rijpaarden in een evenement en kijk hoeveel er nog staan...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:12

Daar gaat het niet om Woogy, het gaat er om dat dit dan "voorpagina nieuws is" maar die doden blijkbaar niet. :)
Elke sport heeft risico's, alles wat je doet is gevaarlijk.. :) Maar een dode in het verkeer heeft ook meer nieuwswaarde dan iemand die een paaltje om ver gereden heeft met parkeren he.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:14

haha klopt ook, maar denk als mensen hier een filmpje van vinden dat ze dat boeiend vinden. Als er films van de dode dieren zijn is dat weer sensatie. Vind het zo naar dat dit soort berichten wel op de VP komen, terwijl ik vaak zat berichten heb doorgestuurd van koerspaarden die afscheid nemen na een leven lang koersen, paarden die de gigantische koersen winnen en prestaties plaatsen en dan krijg ik een pb terug met 'ik ga het overleggen of dit op de voorpagina moet'...en dan staat het er niet...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:25

Dat is inderdaad zonde. :) "leuk" nieuws (paarden die na succesvol geweest zijn en dan gezond afscheid nemen is imo leuk.) mag ook op de voorpagina.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:28

Een gewonde mens is in nieuwswereld inderdaad belangrijker dan dode dieren.
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar zo werkt het.
Verder kan je nieuwsberichten ook altijd zelf doorsturen naar een redactielid.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:31

dat dat ik erg vaak Gini...van wereld prestaties, paarden die op top leeftijd afscheid nemen van de baan en zelden tot nooit worden dergelijke berichten overgenomen.

Zo was er een draver die een koers won die hij eigenlijk nooit had kunnen winnen en zichzelf daarmee in the hall of fame plaatste...niet boeiend genoeg denk ik dan

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:34

Gini schreef:
Een gewonde mens is in nieuwswereld inderdaad belangrijker dan dode dieren.
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar zo werkt het.
Verder kan je nieuwsberichten ook altijd zelf doorsturen naar een redactielid.

nieuwswereld... Het is een paardenforum, de mensen die daar zitten zijn over het algemeen mensen die graag willen weten wat er met de paarden gebeurt... Dus ook gewonde/dode paarden zijn belangrijk.

Totilas zijn "good and bad" zijn uitgebreid tentoon gespreid. Maar een draver is dan niet belangrijk genoeg?
Het is toch ook een tak van de sport?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:36

Dat heb ik ook al met andere nieuwsberichten die ik heb doorgestuurd. Heb het onlangs nog eens geprobeerd, maar ook dat bericht heeft het niet gehaald.
Ik dacht dat het aan mij lag. :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:37

Ayasha schreef:
Totilas zijn "good and bad" zijn uitgebreid tentoon gespreid. Maar een draver is dan niet belangrijk genoeg?
Het is toch ook een tak van de sport?

Blijkbaar niet. Dressuur en springen voeren het bevel.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:39

nee ligt niet aan jou hoor, als ik een mooi artikel tref stuur ik het door, of als één van de klassiekers is geweest hetzij rennen hetzij dravers, en ik krijg te vaak het bericht terug : ga het overleggen met het team'...om niks ervan terug te zien of horen...

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 10:43

Woogy schreef:
dat dat ik erg vaak Gini...van wereld prestaties, paarden die op top leeftijd afscheid nemen van de baan en zelden tot nooit worden dergelijke berichten overgenomen.

Zo was er een draver die een koers won die hij eigenlijk nooit had kunnen winnen en zichzelf daarmee in the hall of fame plaatste...niet boeiend genoeg denk ik dan

Maar die rare psycho berichten uit Engeland elke week dan weer wel. Of de open deur onderzoekjes die altijd worden geplaatst.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:26

En zoals verwacht de dode halen het wel al de andere niet hoe geweldig ook.
Dat blijf je toch houden hier op bokt hoe idioot ook.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:33

Ik was er bij.

Het was een flink bizar ongeval vlak voor de start van de derde race. De paarden komen dan uit de parade-ring en galopperen de baan op naar de start. De derde race startte vanaf een andere plek, de paarden moesten de baan oversteken en vervolgens een relatief krappe doorgang in (zand) richting de start. De zon scheen direct op dat punt.
Het vermoeden van ons was dat het paard gewoon niet zag waar hij heen moest. Het paard week uit naar rechts, de jockey probeerde nog een soort volte te rijden, maar het paard had een dusdanige snelheid dat hij de railing in rende. Niks blinde paniek, verblind door de zon zou een betere omschrijving zijn.

De jockey had overigens ook een rare dag. Race nummer 1 zat hij op een favoriet en werd hij vierde omdat zijn stijgbeugelriem brak. Race 2 heeft hij gewonnen en voor de start van race 3 belandde hij op het beton in het hek.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:35

Overigens was de Gold Cup ook een geweldige race om te zien. Lord Windemere, de uiteindelijke winnaar, heeft gedurende driekwart van de race schijnbaar kansloos achteraan gereden op enkele lengtes afstand van het veld om uiteindelijk toch te winnen :D