Slagharen heeft weer vakantiehuisjes met pony

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:05

MarlindeRooz schreef:
jumerenik schreef:
let er wel op dat er niet staat dat er op deze pony mag worden gereden, mischien mag dat helemaal niet en worden ze alleen maar gepoets, daarna zullen er echt wel een paar instructie gegeven worden aan de ouders, dat ze niet gevoerd mogen worden e.d.

Ja daar houden die kinderen zich vast aan. :j :roll:

Ik ben zelf ook geen fan van maneges, heb nog geen enkele goede gezien. :n

Ik heb wel een goede manege gezien.
Alleen snap ik het nut van pony's in Slagharen ook niet helemaal... PonyparkCity is er nu toch? :?

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 17:56

En dan ben ik heeel benieuwd hoe die Cowboy Buffalo Joe eruit ziet dan....... :o :o :P :P

Rubio

Re: Slagharen heeft weer vakantiehuisjes met pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:15

Ben ook heel benieuwd. Ben benieuwd hoe dat dan met Ponyparkcity gaat. Maar dit klinkt al beter als hoe het vroeger was.
De tijd zal het leren. Misschien werkt dit wel.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:40

Haha kan me nog herinneren dat mijn nichtje daar toen een keer geweest was. Die pony die ze hadden luisterde niet en ze gaf hem een tik met de zweep. Pony gaf haar een enkeltje ziekenhuis. :')

De manier waarop ze toen gehouden werden ben ik ook geen fan van. Als ze echt samen in een weitje staan en begeleiding krijgen van een ervaren persoon vind ik dat het wel kan. Maar inderdaad, geen pony's meegeven aan mensen die er nul verstand van hebben.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:44

Ik vind het ook een leuk idee, en mensen, het gaat hier om Shetlandpony's, die laten zich niet gebruiken en over zich heel lopen hoor! ;-) Die beesten zijn beresterk en als iets ze niet aanstaat dan heb je eerder huilende kinderen dan zielige pony's.
Er zal echt wel genoeg toezicht zijn, ook voor de veiligheid van de kids.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:48

BillyJean schreef:
Ik vind het ook een leuk idee, en mensen, het gaat hier om Shetlandpony's, die laten zich niet gebruiken en over zich heel lopen hoor! ;-) Die beesten zijn beresterk en als iets ze niet aanstaat dan heb je eerder huilende kinderen dan zielige pony's.
Er zal echt wel genoeg toezicht zijn, ook voor de veiligheid van de kids.

Dat denk je?
Ik verzorg de twee op mijn profiel al 6 jaar, en Xander laat echt over zich heen lopen en staat alles toe. Hij vlucht alleen. :j

Niet alle shets zijn zo.

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:52

Natuurlijk zijn niet alle Shetlanders zo, maar ze zullen gerust wel sterke, zelfstandige pony's uitzoeken lijkt me..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 19:17

Laten we er vanuit gaan dat de begeleider(s) kundig genoeg zijn om deze taak aan te kunnen. We kunnen nu geen oordeel vellen omdat het allemaal nog niet gerealiseerd is

alano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:46

Jeetje wat een gezeur allemaal. Ik ben daar vroeger 3 keer geweest als kind en die pony's hebben het niet slecht hoor. Ze hadden snachts een mega stal en overdag kon je je pony meenemen. Er was ook geen 1 pony bij die gemeen of wat dan ook was, ze hadden het prima naar hun zin ;)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:50

alano schreef:
Jeetje wat een gezeur allemaal. Ik ben daar vroeger 3 keer geweest als kind en die pony's hebben het niet slecht hoor. Ze hadden snachts een mega stal en overdag kon je je pony meenemen. Er was ook geen 1 pony bij die gemeen of wat dan ook was, ze hadden het prima naar hun zin ;)

Daar zal ik dan weer niet zo zeker van zijn. Maar ik ga er van uit dat ze van hun fouten geleerd hebben.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 06:42

Pff bokt is weer aan het moraalridderen

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 07:48

Zo is het iig nooit geweest.. Toen ik daar (lang lang geleden kwam) Kon je s'ochtends je pony ophalen bij het verzamelpunt, en s'avonds werden de pony's terug gebracht en gingen ze met zijn alle de wei op... Ze hadden een halsband om met het nummer van de huisjes en zo wisten ze wie waar hoorde.

En zo zielig waren die pony's niet hoor, als ze geen zin meer hadden gooiden ze het ruitertje op de grond en hop terug naar het verzamelpunt :P Ik heb er heel wat voorbij zien komen in die tijd, vooral richting etenstijd kwam er wel eens eentje ruiterloos voorbij. En die werden echt niet afgerammelt ;)

carr_friesje schreef:
Als het inderdaad in ranchvorm is, dus dat alle pony's op de ranch staan en je een pony toegewezen krijgt bij het huren van een huisje die het kind dan de hele vakantie op de ranch mag komen verzorgen, en evt. op vaste tijdstippen met de cowboy in de bak komen rijden (of een groepsbuitenritje onder begeleiding van cowboy Buffalo Joe) dan vind ik het nog best een leuk plan. :)
Niet zoals vroeger de pony's bij de huisjes zelf compleet zonder toezicht.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:22

MarlindeRooz schreef:

En waar hebben jullie dan allemaal leren rijden ? Of hebben ze je ook als absolute beginner een eigen pony in je handen gestopt ?

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 09:12

Ponys staan idd op een ranch,goede omheining vers drinkwater automatish systeem,hooi en lekker de ruimten om te rennen en rusten,sommige paddocks worden afgesloten zodat de ponys daar rust hebben.

ilona_selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:33

Ik moet eerlijk zeggen ik ben afgelopen jaar geweest, een huisje gehuurd en dan kon je elke dag een pony bij je huisje krijgen. Dit was mijn ee ste x dat.ik daar kwam met mijn.dochter.
Ik had eigenlijk iets slechts verwacht maar niks is minder waar pony's wordt daar echt goed verzorgt. Zal je sterker vertellen je mag ze in de ochtend voor half 11 halen en je moet ze om 5 uur weer terug brengen En in de wintermaanden staan ze niks te toen want dan worden die huisjes niet verhuurd

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:42

ben benieuwd hoe dit allemaal gaat lopen...

Skittlez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 20:40

Vertrouw die beestjes daar totaal niet! Heb al flink enge verhalen gehoord wat daar gebeurd is met al die paarden! Geen denken aan dat in daar met me bibs op ga zitten? :j

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:35

Je hoeft geen huisje te huren met pony je kan er ook gewoon naar toe;) Ieder zijn ding. En als je het zielig vind ga je er gewoon nooit naar toe. Dan help je het ook niet. Maar ik vind dit niet verkeerd.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 06:39

lilskie schreef:
MarlindeRooz schreef:
Mensen krijgen een pony mee zonder enige kennis van paarden, ik vind het gewoon walgelijk. :r
Ik zal hier ook nooit naar toe gaan. :n

En daar sla jij de spijker op zijn kop. Wanneer wij als ruiter onze paarden trainen zal dat inderdaad zwaar zijn. Maar wij trainen met een doel voor ogen en nemen daar (hopelijk) ook begeleiding bij. Ik zorg goed voor mijn paard, ik zou mijn Arabier niet blij maken met 3 uur lang rondjes stappen door een bak met kinderen op haar rug.
Ouders gaan daar met hun kinderen naartoe om een weekje/weekendje weg te gaan en hobbelen lekker rond op een pony. Ziet een leek het wanneer er iets mis is met zo'n beestje?

Ze zullen gaan vervallen in hun oude rituelen waar destijds zoveel kritiek op was. Afgeragde pony's die volgestopt werden met eten dat niet voor de paardenmaag bestemd is.

Ik ben erop tegen.

Ik zie het verschil niet met een manege, hier gebeurt ook zoveel waar menig paard eigenlijk niet voor bestemd is.
Kindjes die leren rijden en maar bonken op die rug (ouderwets trek hem in zijn mond en schop hem in zijn buik, zijn nog dagelijkse praktijken bij veel maneges!)
Geef maar dan maar zo'n shet die dondersgoed weet wat hij wel/niet accepteert van zo'n hummel.

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 07:16

Slecht plan.
Als kind vond ik het ook geweldig maar dan zie je alleen maar wat je wilt zien, leuke (maar stronteigenwijze) pony's die "de hele dag" "van jou zijn".
Zijn twee jaar geleden met onze dochter en onze jongste daar geweest.
Vreselijk!
Mensen die zonder enig benul van pony's zo'n beestje meekrijgen. Die hem vervolgens uren aan een kort touwtje bij het huisje neerzetten, boterhammen met vlkees/chocoladepasta/spaghetti of wat dan ook voeren, uren staan borstelen en kammen (leuk voor die staarten) en dan vervolgens hun kind, het liefst alleen, laten rondhobbelen.
Daarbij zijn de parkregels dat je niet ouder mag zijn dan 12 jaar en dat je alleen mag stappen, aan beide regels wordt niet gehouden!!!
Met als resultaat dat veel te grote meiden op een shetje langs ukkies van een jaar of 3/4 gegaloppeerd komen waarop de shet van die uk zich lam schrikt.
Kinderen die hun pony afslaan met een zweep of tak. Die hem verrot schoppen. Die je 4x per dag op een andere pony ziet langs komen want de andere was "vervelend" . Nee geweldig park, met geweldig toezicht! Wij hadden zelfs de pech dat onze dochter van een wegrennende en bokkende pony viel (met dank aan die grote meiden die willen galloperen) en dat we zelf maar moesten uitzoeken hoe we bij het ziekenhuis kwamen. 0,0 hulp vanuit het park |( . Nou nee, toen we weggingen kreeg ze een stickervelletje als troost :(:) .
Het toezicht bestaat m.i. alleen uit een karretje wat af en toe poep komt scheppen.
Vindt het voor zowel pony als voor kind niks.

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 07:46

Ik denk dat je ergens anders bent geweest. In het artikel staat dat er al een aantal jaren geen pony's meer zijn.

En je kunt nu niks zeggen over het toezicht want het moet nog ingevoerd worden.

Rubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 07:50

Bmamavan2 schreef:
Slecht plan.
Als kind vond ik het ook geweldig maar dan zie je alleen maar wat je wilt zien, leuke (maar stronteigenwijze) pony's die "de hele dag" "van jou zijn".
Vreselijk!
Mensen die zonder enig benul van pony's zo'n beestje meekrijgen. Die hem vervolgens uren aan een kort touwtje bij het huisje neerzetten, boterhammen met vlkees/chocoladepasta/spaghetti of wat dan ook voeren, uren staan borstelen en kammen (leuk voor die staarten) en dan vervolgens hun kind, het liefst alleen, laten rondhobbelen.
Daarbij zijn de parkregels dat je niet ouder mag zijn dan 12 jaar en dat je alleen mag stappen, aan beide regels wordt niet gehouden!!!
Met als resultaat dat veel te grote meiden op een shetje langs ukkies van een jaar of 3/4 gegaloppeerd komen waarop de shet van die uk zich lam schrikt.
Kinderen die hun pony afslaan met een zweep of tak. Die hem verrot schoppen. Die je 4x per dag op een andere pony ziet langs komen want de andere was "vervelend" . Nee geweldig park, met geweldig toezicht! Wij hadden zelfs de pech dat onze dochter van een wegrennende en bokkende pony viel (met dank aan die grote meiden die willen galloperen) en dat we zelf maar moesten uitzoeken hoe we bij het ziekenhuis kwamen. 0,0 hulp vanuit het park |( . Nou nee, toen we weggingen kreeg ze een stickervelletje als troost :(:) .
Het toezicht bestaat m.i. alleen uit een karretje wat af en toe poep komt scheppen.

Dit is Ponypark City. Dit is niet Slagharen. Ik denk dat Slagharen het heel anders zal gaan aanpakken. Ponypark City is er gekomen toen de ponys uit Slagharen weggingen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:09

sevke schreef:
MarlindeRooz schreef:

En waar hebben jullie dan allemaal leren rijden ? Of hebben ze je ook als absolute beginner een eigen pony in je handen gestopt ?

Helaas op een manege, toen zag ik bepaalde dingen niet die ik nu wel zie.
(Pony's staan de hele dag in stands)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:11

Maar dat wil dan toch niet zeggen dat alle maneges slecht zijn? Ik heb leren rijden op een hele goede manege en heb mijn eigen pony er nu zelfs staan. Beetje raar om te zeggen dat alle maneges slecht zijn.

WithinYuuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 12:23

Bmamavan2 schreef:
Slecht plan.
Vreselijk!

Zo ervaart u het, niet iedereen. En dan daarbij is dit inderdaad PonyparkCity. De pony's in Slagharen zijn tot 30 kg en dat vind ik een veel betere regel dan tot 12 jaar. Ik was met mijn 13 bijvoorbeeld nog 1.50 ongeveer terwijl anderen met 11 jaar al 1.70 zijn! Ik zou er toen ik 13 was nog prima op gepast hebben (op een grote dan) terwijl die 11 jarige ook rijdt maar veel te groot is!