Koetsier overleden na ongeval met koets in Grijpskerke

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:07

Heel veel sterkte voor de nabestaanden en ook de hulpverleners.

Complimenten voor de hulpverleners trouwens, ik vind het op het filmpje overkomen als zeer ervaren mensen met ook verstand van paarden. Regelmatig zie ik een aai voorbijkomen, maar ook het aanmoedigen van de fjord om hem de kant op te krijgen. Chapeau! _/-\o_
Fijn dat er zulke mensen zijn, al hoop je het natuurlijk nooit nodig te hebben!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:16

Wat een klasse actie van de hulpverleners, mooi rustig met de paarden bezig. geen getouwtrek zoals je vaker ziet.
Heel veel sterkte voor de nabestaanden van dit ongeval.

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:46

Echt verschrikkelijk.. heb hem vaak genoeg voor bij zien rijden....
Heel veel sterkte voor de nabestaanden

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:59

Voor zover ik heb begrepen zijn de fjorden er heelhuids vanaf gekomen. Verder ben ik er stil van... verschrikkelijk.

Nevadaboy

Re: Koetsier overleden na ongeval met koets in Grijpskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:03

Wat vreselijk .. Y;(

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:14

Nondeknetter zeg, wat een sloot, ik ben al voorzichtig bij een greppeltje. Vreselijk, jakkie bah. Neem mij niet kwalijk, maar ik lees en zie helemaal niets over een groom of passagier op de kar... Klopt dat?

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 19:34

Ik krijg gewoon koude rillingen van dit soort berichten. En erg dichtbij gebeurd! Ik ben momenteel bezig met mijn menbewijs, maar ik stap nu weer even anders op de bok dan vorige week.
En die reacties op HVzeeland zijn misselijkmakend (zoals gewoonlijk.), je kan ze beter niet lezen.
Sterkte voor de nabestaanden.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 20:39

Vraag me af wat er is gebeurd, waardoor ze aan de hol gingen. Wat verdrietig voor de nabestaanden. Neem ook een paar petjes af voor de hulpverleners, zo zie je het lang niet altijd.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:21

Wat een rot ongeluk.
Wat een prachtig ritje had moeten worden op een zonnige winterdag, eindigt wel heel naar....
Dit soort slootkanten vind ik ook altijd doodeng.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden, wat een tragisch ongeluk.

beaversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:38

Sterkte.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:41

mrie schreef:
Nondeknetter zeg, wat een sloot, ik ben al voorzichtig bij een greppeltje. Vreselijk, jakkie bah. Neem mij niet kwalijk, maar ik lees en zie helemaal niets over een groom of passagier op de kar... Klopt dat?

Deze man reed doorgaans alleen, tenminste de keren dat ik hem heb gezien.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden, vreselijk ongeval dit.

En de hulpverleners, ze zijn echt super! Heb ook al een aantal keer een beroep moeten doen op ze en altijd waren ze uiterst behulpzaam, lief, diervriendelijk, doortastend en zorgzaam. Subliem.

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 07:09

Dit is echt verschrikkelijk.
Heel veel sterkte voor de nabestaanden.

Wij spannen ook onze paarden in maar ik lees regelmatig over ongelukken met een koets, ik weet niet of ik nog wel durf,als ik denk wat er allemaal kan gebeuren brr nee dank je, ik stop ermee.

maarjoleinxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 10:56

schokkend.. veel sterkte voor de achtergeblevenen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 12:00

Gatver wat een naar ongeluk! Geel erg veel sterkste voor de nabestaanden en inderdaad een dikke pluim voor de hulpverleners! Dit wil je toch echt niet meemaken, wat tragisch.. :(

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 13:46

Gecondoleerd aan de nabestaanden.
Hoe moeilijk de foto's voor hen ook zullen zijn ze tonen echt aan dat er met man en macht gewerkt is aan een veilig afloop voor meneer en zijn paarden.

Persoonlijk vind ik dat er NU echt wel meer aandacht moet worden besteed door de KNHS aan paarden/pony's in het verkeer. Let wel dit ongeluk is misschien ook gebeurd dat er een kat onverwachts overstak. Daar weet ik het fijne niet van.
Wanneer je de simpel geredeneerde reacties leest van "mensen" ontbreekt er echt wat aan hun inlevingsvermogen en rekening houden met een ander levend wezen: http://www.hvzeeland.nl/nieuws/23897-er ... foto=50575

Dus KNHS doe een actie onder niet paarden-mensen; Weet als paarden-leek wat je moet doen met een paard in het verkeer/ openbare weg. Creëer draagvlak en begrip dan kan er voor iedereen veel ellende en verdriet worden bespaard.

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:20

PaysBas schreef:
Hoe moeilijk de foto's voor hen ook zullen zijn ze tonen echt aan dat er met man en macht gewerkt is aan een veilig afloop voor meneer en zijn paarden.

Persoonlijk vind ik dat er NU echt wel meer aandacht moet worden besteed door de KNHS aan paarden/pony's in het verkeer. Let wel dit ongeluk is misschien ook gebeurd dat er een kat onverwachts overstak. Daar weet ik het fijne niet van.
Wanneer je de simpel geredeneerde reacties leest van "mensen" ontbreekt er echt wat aan hun inlevingsvermogen en rekening houden met een ander levend wezen: http://www.hvzeeland.nl/nieuws/23897-er ... foto=50575

Dus KNHS doe een actie onder niet paarden-mensen; Weet als paarden-leek wat je moet doen met een paard in het verkeer/ openbare weg. Creëer draagvlak en begrip dan kan er voor iedereen veel ellende en verdriet worden bespaard.

_/-\o_ sluit me er helemaal bij aan!

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:56

PaysBas schreef:

Mischien een mailtje eraan wagen ?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:59

PaysBas schreef:

Ik ben 100% voor!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 12:32

Deze koetsier is onwel geworden zeer waarschijnlijk.
De hulpverleners en de dierenartsen hebben super gehandeld.
Paarden zijn ongedeerd.
Heel veel sterkte voor de nabestaande.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:44

Er staat ook nergens dat de paarden op hol zijn geslagen toch? Of dat een auto verkeerd gehandeld heeft? Dus wat hierboven gezegd wordt kan ook het geval zijn. Meneer is onwel geworden, hield een teugel nog vast en is daardoor zo de sloot in gereden.. Het kan van alles zijn..

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:48

Het is een bekende van ons.
Het is bij mij voor de deur gebeurd, heb het niet gezien.
Maar dat de koetsier onwel is geworden is zo goed als zeker.
Het is een hele trieste gebeurtenis.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 14:51

Als hij echt onwel geworden is en hij ze de sloot "ingestuurd" heeft is het wel duidelijk dat het zeer goed opgeleidde dieren waren. Mijn pony loopt echt de sloot niet in als ik hem daar in stuur.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:49

Vandaar dat ik dit ook bij had getypt: Let wel dit ongeluk is misschien ook gebeurd dat er een kat onverwachts overstak. Daar weet ik het fijne niet van.
Kortom ik trek zeker geen conclusie feit is dat er door paard onwetenden vreemd gereageerd wordt op een paard in het verkeer.

Zie de reacties van onbekenden met paarden in het verkeer op de eerder vermeldde link. Vandaar mijn reactie dat de KNHS hierover een actie kan doen.
Dank je wel voor het lezen @Caesar

Hoe dan ook is het afschuwelijk voor de nabestaanden!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:21

_Patrick_ schreef:
Het is een bekende van ons.
Het is bij mij voor de deur gebeurd, heb het niet gezien.
Maar dat de koetsier onwel is geworden is zo goed als zeker.
Het is een hele trieste gebeurtenis.

Sterkte, echt heel triest ongeluk.

De opmerkingen onder het persbericht heb ik niet gelezen, dat soort ondoordachte opmerkingen staat doorgaans onder alle ongelukken met dieren, of het nou hond of kat of paard is.
Ik hoop dat de nabestaanden zich van die opmerkingen niet al te veel aantrekken.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:28

Ik wil de nabestaanden heel veel sterkte wensen. Heel indrukwekkend filmpje, fijn dat de paarden ongedeerd zijn, en ik hoop dat ze ooit weer in te spannen zijn. Wat een ontzettend enge en diepe sloot waar ze in zijn beland....