Al 7500 handtekeningen om buitenrit te redden [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

drenterxx

Re: Al 7500 handtekeningen om buitenrit te redden [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 17:53

Hoe durven ze! Buitenritten afschaffen.. Pffff...

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 19:16

Ik hoop dat het gaat werken :)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-14 22:38

ik heb ook net getekend :)

annetjee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 00:06

Nou ik wil best een kleine bijdrage leveren.. Maar dan mogen ze de paden van en naar katwijk, wassenaar en scheveningen wel even een heel stuk minder mul maken. Pfoe wat zijn die paden zwaar, en wat een stenen liggen er vaak!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 08:00

Ik teken niks. Vroeger waren er bij ons geen ruiterpaden en toen kon je ook overal rijden met je pony in de bossen. Het gros van de mensen in het bos zijn niet ruiters maar wandelaars. Ik vind het een beetje scheef als die niks hoeven te betalen.

Ruiterbewijs of buitenrijpas zijn gewoon nieuwe manieren van geld incasseren. Het ledenaantal bij de KNHS loopt terug en zo hebben ze weer een nieuwe bron van inkomsten.

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 18:34

Ik heb net ook getekend :)

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:18

hafjelinger schreef:
Ik blijf het toch vreemd vinden dat de KNHS met deze petitie komt, terwijl zij het eerst had over het invoeren van de buitenrijpas.. (en dus een inkomstenbron)

Ja, ik meen mij ook te herinneren dat de KNHS de initiatiefnemer was van die buitenrijpas.
Het ergste is echter dat niet alléén SBB en de KNHS een pas willen. Andere gebiedseigenaren
eisen ook al "tol" aan ruiters en menners.
Dit komt erop neer dat je met een ketting aan pasjes het bos in moet. Want waar ik rij kom ik
tijdens een rit door gebieden van SBB, Brabants Landschap, en Natuurmonumenten. En ja ook nog een
stukje door particulier bos. Grappig, die laatste is gratis.

Dat die kosten zijn voor onderhoud, is volgens mij in veel gevallen onzin. Er zijn tal van rijverenigingen die
1 of 2 keer per jaar de handen uit de mouwen steken en de boswachters helpen met onderhoud.
Tal van boswachters die dat zelf ook beamen.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 08:46

13621 ofzo staat ie inmiddels op

Sascho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:04

Scum schreef:
Ik teken niks. Vroeger waren er bij ons geen ruiterpaden en toen kon je ook overal rijden met je pony in de bossen. Het gros van de mensen in het bos zijn niet ruiters maar wandelaars. Ik vind het een beetje scheef als die niks hoeven te betalen.

Ruiterbewijs of buitenrijpas zijn gewoon nieuwe manieren van geld incasseren. Het ledenaantal bij de KNHS loopt terug en zo hebben ze weer een nieuwe bron van inkomsten.
waarom teken je dan niet?

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 14:34

AcrylicMess

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 10:37

Ik heb ook de petitie getekend en meteen de link gedeeld op facebook.

ManonOlsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 10:50

Ik vraag mij heel hard af, wat gebeurt er als de KNHS de buitenrit red? Ik weet dat in de natuurgebieden om mij heen vele vrijwilligers keihard werken om dit goed begaanbaar te krijgen en houden voor de paardensport. Persoonlijk zit ik er dan ook niet op te wachten dat ik een pas moet gaan kopen bij de KNHS.

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 11:42

ManonOlsen schreef:
Ik vraag mij heel hard af, wat gebeurt er als de KNHS de buitenrit red? Ik weet dat in de natuurgebieden om mij heen vele vrijwilligers keihard werken om dit goed begaanbaar te krijgen en houden voor de paardensport. Persoonlijk zit ik er dan ook niet op te wachten dat ik een pas moet gaan kopen bij de KNHS.

Helemaal met je eens.
Een paard is toch géén melkkoe? Maar waarom moet ik dan als recreatieruiter iedere 2 jaar betalen voor mijn ruiterbewijs en weer apart voor mijn koetsiersbewijs en ook nog verplicht lid zijn van de KNHS?
Ik hoef toch ook niet om de paar jaar te betalen voor mijn rijbewijs B en apart weer voor E.
Een paard is géén melkkoe, maar de ruiter-of koetsier wordt wel flink gemolken door de KNHS.
Maar ja, het geld om de Topsporters te faciliteren moet toch ergens vandaan komen.

Maar natuurlijk dienen we wel massaal kenbaar te maken aan SBB en de overige natuurbeheerders, dat
we niet als groep apart behandeld willen worden. Daar is de petitie wel goed voor denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:22

Wanneer is het 1 april?
Dat gevoel krijg ik een beetje...