KNHS: "Red de buitenrit, teken de online petitie"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 18:49

_mrie_ schreef:
anhighwood schreef:

ehh oh weet jij wat een boswachter aan salaris heeft?
Geloof mij maar , dat is niet zoveel, dus iemand die 40 uur werkt moet dan maar salaris inleveren, zodat jij in het bos kunt gaan karren (en kapot maken)

Ik neem aan dat ze de lonen in 'Den Haag' bedoelt..

Inderdaad, ik heb het een beetje onduidelijk geschreven maar ik bedoel inderdaad de lonen in Den Haag. Waarom zou iemand die op dit soort dingen, zorg en onderwijs wil bezuinigen rond de 500.000 euro per jaar verdienen? (en nu heb ik het over Rutte :o )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 23:28

nitouche schreef:
anhighwood schreef:
dit is totaal niet aan de orde...bangmakerij...
natuur monumenten en de boswachterij willen alleen maar omdat ze minder geld krijgen van de regering, betaling gaan heffen.
Daar gaat het wezenlijk om!
Heb zelf met hun gemaild, en ze willen in eerste instantie geld gaan vragen aan de ruiters.
Geld vragen vind ik op zich prima, want onderhoud moet er blijven, maar dan voor iedereen die het bos gebruikt, dus ook de mountainbikers en de wandelaars!

Sluiting is totaal NIET aan de orde!!

Helemaal mee eens. Knhs was er min of meer voor voor de buitenrijpas. Wat willen ze hier mee bereiken.ik denk alle gegevens van ruiters en fietsers zodat ze op den duur de nota kunnen toesturen.

Snap zelf niet waar verhaal vandaan komt dat er parken staan op sluiten. Ik heb er nog niemand over gehoord.
Heb zelf idee dat een journalist weer wat bedacht heeft.
Het sluiten van je park/bos kost trouwens inkomsten dus je zal wel gek zijn als je dat doet.

anhighwood

Re: KNHS: "Red de buitenrit, teken de online petitie"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:49

Helemaal mee eens. Knhs was er min of meer voor voor de buitenrijpas. Wat willen ze hier mee bereiken.ik denk alle gegevens van ruiters en fietsers zodat ze op den duur de nota kunnen toesturen.[/quote]

In principe sta je al geregistreerd he...
via het paard zelf en voor veel mensen via hun trailer (kenteken)

Mijn vermoeden is, maar dat is maar een vermoeden, dat iedereen zodirct paardhouders belasting gaat betalen.
Net zoals hondenbelasting (wat gemeenten lekker in hun zak steken en niks voor doen).

dan betaald iedereen, lekker makkelijk!

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 07:58

Getekend! :)

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 08:04

Getekend!

kinel schreef:
Gewoon zoals in Duitsland. Als ik daar wil rijden kost me dat 35 euro per jaar en je moet verplicht een kenteken met jaartal sticker erop dragen.

Dit zou ik prima vinden, mits het ook beschikbaar is voor mensen zonder ruiter/koetsiersbewijs en het geld ook echt voor de ruiterpaden gebruikt word. Meestal is dat laatste niet het geval namelijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 09:51

@anhighwood
In principe staan juist weinig mensen ergens geregistreerd met hun paard.
Mijn bijrijdster rijdt met mijn paard, en staat daar mee ingeschreven op club.
Zo zijn er veel meer mensen.

Mijn paarden staan beide niet op mijn naam, en een rijpas is persoonsgebonden (en niet paard).
Dus ze zullen nooit weten welk paard je in bezit hebt.
De trailer staat toevallig op mijn naam, de vorige niet.
Er zijn ook mensen met een trailer die geen paarden hebben.
Je hoeft er nl geen belasting voor te betalen (als ze dus extra geld willen, kunnen ze beter maar weer wegenbelasting gaan heffen op aanhangwagens..). En veel mensen gebruiken ze als gewone aanhangwagen.

Daarnaast is de hondenbelasting wettelijk geregeld dat de gemeenten die mogen heffen (niet alle gemeenten doen dat).
Als ze paardenbelasting zouden willen heffen, moet dat eerst door de regering worden goedgekeurd, en dat zal niet gebeuren.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:55

Ik heb het niet ondertekend. ik rij in de drunense duinen en daar betaal je al om in het bos te mogen met je paard.

Lijkt mij het beste dat ze dat gewoon overal doen. Ik bedoel, iedereen moet inleveren. En als je al een paard kan betalen kunnen die paar tientjes per jaar er ook wel bij. Het komt hopelijk de ruiterpaden alleen maar ten goede.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 12:03

Ik onderteken dit niet. Er zijn hier (= noord oost Twente) niet eens ruiterpaden, dus ik rijd op de openbare weg (zandpaden). Verder mag je namelijk met je paard nergens komen. En dat gaat vast niet veranderen op het moment dat er betaald gaat worden, ze gaan er immers geen nieuwe paden mee aanleggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:01

Waarom niet houden zo als het is en dan maar de belasting een euro omhoog? Lijk mij Goedkopere oplossingen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:12

35 euro per jaar betalen voor de bossen heb ik geen probleem mee. Rijdt je niet in het bos hoeft je niet te betalen. Prima systeem.

Lijkt mij alleen wel handiger per paard ipv per ruiter. Hoe moet je dat anders doen op een manege bijvoorbeeld.
Of als je een keer aan zee wilt rijden en daar door zo'n gebied naar toe wilt met een gehuurd paard.
Per paard lijkt mij daarom veel praktischer.

Hmm en nu bedenkt ik mij net dat ik er ook wandelend en met de mountainbike kom, dan zou een persoonlijke pas wel handig zijn als ze dat voor iedereen zouden doorvoeren.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:20

anhighwood schreef:
Helemaal mee eens. Knhs was er min of meer voor voor de buitenrijpas. Wat willen ze hier mee bereiken.ik denk alle gegevens van ruiters en fietsers zodat ze op den duur de nota kunnen toesturen.

In principe sta je al geregistreerd he...
via het paard zelf en voor veel mensen via hun trailer (kenteken)

Mijn vermoeden is, maar dat is maar een vermoeden, dat iedereen zodirct paardhouders belasting gaat betalen.
Net zoals hondenbelasting (wat gemeenten lekker in hun zak steken en niks voor doen).

dan betaald iedereen, lekker makkelijk![/quote]

Ik heb geen trailer en mijn paard staat niet op mijn naam.
Ik deel jouw mening jammer genoeg.

Maar hoe willen ze dat doen dan, krijgen ze geld van de paardensporters en lopen lekker van die gezinnen met hun kinderen en kinderwagen over het ruiterpad. Gaan hun straks ook betalen?
Denk het niet.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:51

totaal geen idee hoe ze het willen gaan doen...
maar dat de paarden moeten gaan betalen, dat staat al vast, maar in welke opzet, dat weten ze nog niet.

betalen voor iets wat je gebruikt, prima, heb ik totaal geen problemen mee!
maar gelijke monniken, gelijke kappen, dus iedereen die iets gebruikt moet gaan betalen!
(lijkt mij!)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:52

anhighwood schreef:
totaal geen idee hoe ze het willen gaan doen...
maar dat de paarden moeten gaan betalen, dat staat al vast, maar in welke opzet, dat weten ze nog niet.

betalen voor iets wat je gebruikt, prima, heb ik totaal geen problemen mee!
maar gelijke monniken, gelijke kappen, dus iedereen die iets gebruikt moet gaan betalen!
(lijkt mij!)

Dus straks ook wegenbelasting voor de brommers en fietsers?

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:56

Ik vind dat Duitse systeem ook best praktisch. Meest optimaal zou dan zijn wanneer je kan kiezen tussen paard of ruiter registratie. Dat zou overigens niet iets moeten zijn dat de KNHS regelt, maar de overheid. Het geld dat dit opbrengt kan dan gestoken worden in het onderhoud van ruiterpaden (die hier in Zuid-Limburg op het moment echt heel slecht zijn)

Een andere mogelijkheid is het Belgische systeem, je betaalt daar per paard een bepaald bedrag (tenminste in de gemeente waar ik mijn paar gestald had) Ook hier zou het geld dat dit opbrengt gestoken moeten worden in het onderhoud van ruiterpaden.

Hoe dan ook ben ik bereid om te betalen voor verzorgde ruiterpaden. Ik denk overigens ook dat, wanneer ruiters niet buiten de ruiterpaden mogen, er ook geen voetgangers of mountainbikers over de ruiterpaden mogen.

Waarom sta ik geregistreerd wanneer ik een paard heb? Ik als recreatie-ruiter heb niks te maken met de KNHS of Nederlandse overheid toch?