Er zijn best goede massage opleidingen, hoor, ook wel gegeven door goede, kundige collega's van me (oa. Gisella Bartels en Guy Blom), en eigenlijk heb ik van de HA juist een paar resultaten van 'behandeling' gezien waar ik niet zo blij van werd. Echt flink hard en diep gemasseerd waar dat nou nét niet handig was. M.i. het missen van een stuk basiskennis en het niet bij-je-leest-blijven van zo'n masseur. Jammer, zowel voor paard, eigenaar als de naam van het vak.
Je werk moet je visitekaartje zijn, en als je zelf geen kwaliteit kunt leveren, om wat voor reden dan ook, kun je beter níet werken dan zo half-half, of dingen onbedoeld erger maken dan ze al waren. Niet iedereen heeft dat inzicht, en dáár gaat het m.i. juist zo vaak mis. Plus dat wettelijke aspect waar legio zicg niet aan houden. Ook jammer. En ergerlijk voor diegenen die dat wel netjes doen.
. Het lijkt momenteel wel of de euro's eerst richting alternatieven moeten vliegen alvorens de paardenarts geconsulteerd wordt. En wie is daar de dupe van? Juist.....