Verwaarloosde paarden te Schoorl

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:01

Ik vind dat echt zo'n dood doener. Omdat er bij een ander ook geen goeie drenkbakken zijn is het hier ook oké. Of bij mij op het land is ook prut dus ja daar kan je niks aan doen. Of mijne zijn ook weleens wat schraal dus valt wel mee. Enz enz. Je moet gewoon goed voor je beesten zorgen. En men kan ook eens denken: ben ik zelf wel goed bezig als ik het normaal vind en de instanties het bij een ander afkeuren.
Of moeten dieren eerst half dood zijn voordat men ingrijpt. Dat willen we toch ook niet?
Een keer per week de smit op het erf met 112 paarden? Da's toch veel te weinig?

opisop_shop

Re: Verwaarloosde paarden te Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:56

nee hoor, als je nagaat dat paarden vaak 8wekelijks bekapt worden kun je er op een hele dag werken heel wat doen. Dat gaat hier op stal net zo en ze komen met zijn 2en en als het druk is 3en.

Nsky86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 00:21

idd zonde dat de naam niet wordt genoemd want er zitten een paar hele mooie bedrijven in Schoorl.
Snap niet dat de mensen uit het artikel paarden mogen houden ! Bah!

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:46

echt he wat kunnen mensen een paard aandoen bah!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 10:39

opisop_shop schreef:
nee hoor, als je nagaat dat paarden vaak 8wekelijks bekapt worden kun je er op een hele dag werken heel wat doen. Dat gaat hier op stal net zo en ze komen met zijn 2en en als het druk is 3en.

Maar er zijn er meer dan 120 want het is een handelaar dus rouleren daar meer. En als er paarden staan die nodig gedaan moeten worden dan kan de Smit het dus niet aan.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 12:24

Welnee man, zoveel kan ie er daar niet eens kwijt :+. En trouwens, je weet niet eens zeker of het ook daar is. Kijk dat het geen loepzuivere handelaar is prima, die heb je er ook maar heel weinig, maar hij doet ook niet alles alleen maar slecht.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 18:01

Over twee paarden in een box, ik heb op de wei twee buitenboxen (allebei 3x3m), staan altijd open, afgelopen zomer stonden van mijn paarden in een box (merrie met haar toen jarige dochter en paar maanden oude veulen) en daar zijn ze vrijwillig in gegaan en konden er ook zo weer uit als ze dat wilden, maar de paarden vonden het best ;)

Verder ben ik ook benieuwd welke stal dit is, heb daar ook in de buurt gewoond en ken er ook iemand met een stal waarvan ik zeker weet dat zij het niet zijn.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 22:01

Mijn pony's staan ook liever met meer in een box, maar staan de meeste tijd buiten. Ik vind twee in een box juist beter, het blijven kudde dieren en als het maatjes zijn. Maar dan puur om even bij te eten, op te drogen of wat dan ook.

Een waterbak moet gemaakt worden of water uit een emmertje/kuip.

Jonge paarden liggen hier nooit allemaal tegelijk en het meest stomme wat ik hier zie is dat ze gewoon op het beton gaan liggen net naast het stro of het Rubber terwijl ze dus op stro, rubber of zand kunnen liggen. Blij ben ik daar niet mee ivm plekjes die ze kunnen krijgen, probeer daar nog altijd wat op te vinden. Extra veel voeren werkt wel, ze liggen graag in hooi tegen de overkijkt aan.

Over het bedrijf of de omstandigheden doe ik geen uitspraak gezien er niets bekend is, wel wil ik even het volgende opmerken:
Vroeger werd er nauwelijks wat gedaan aan dierenleed, nu worden de regels strenger en is het dus ook weer niet goed. Ik ben dus heel benieuwd wat mensen nou precies verwachten van degene die de wet handhaven. Het lijkt zo wel nooit goed.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 11:54

Jennyj01 schreef:
Ik vind dat echt zo'n dood doener. Omdat er bij een ander ook geen goeie drenkbakken zijn is het hier ook oké. Of bij mij op het land is ook prut dus ja daar kan je niks aan doen. Of mijne zijn ook weleens wat schraal dus valt wel mee. Enz enz. Je moet gewoon goed voor je beesten zorgen. En men kan ook eens denken: ben ik zelf wel goed bezig als ik het normaal vind en de instanties het bij een ander afkeuren.
?
juist!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:05

Er zijn meerdere bedrijven in Schoorl en ook wel meer dan één die zo nu en dan in aanmerking komt voor zo'n melding :7........

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 12:32

Nou, met die fokker van het jaar blijft er weinig te speculeren over :+ das natuurlijk dhr. K.