Paarden Ger Visser naar de Rabobank

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dafjes

Re: Paarden Ger Visser naar de Rabobank

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:54

Wat Ger Visser heeft gedaan is wat Den Haag ons leert, de zaak bezeiken en beflikkeren, en wie is weer de dupe ervan, de kleine man(Gerco).

Als het om voetbal was gegaan was het al lang de doofpot in gegaan.
Vroeger toen de Rabobank nog Boerenleenbank was waren ze nog voor de sport, nu is het een stinkend financieel instituut.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:24

Jammer voor Gerco, maar heel goed dat geboefte als Visser wordt aangepakt!!
Uiteindelijk zijn het onze belastingcenten die de chaos van Visser moeten oplossen.
En een ruiter als Gerco vindt echt wel een andere stal :j
Dus in de verkoop met die knollen en Visser op water en brood :Y) ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:32

friendly schreef:
Dat de rabobank nu de eigenaar is van de paarden vind ik niet meer dan logisch. Maar wat zou het zonde zijn als ze besluiten de paarden te verkopen ipv bij Gerco te houden... Al zouden ze als ze slim zijn de paarden gewoon bij Gerco kunnen laten, want die brengen samen wel veel geld voor ze binnen dan..

Ik weet bijna 100% zeker dat ze de paarden gewoon verkopen. Dat doet een verstandige financiële instelling.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:43

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:53

dafjes schreef:
Wat Ger Visser heeft gedaan is wat Den Haag ons leert, de zaak bezeiken en beflikkeren, en wie is weer de dupe ervan, de kleine man(Gerco).

Als het om voetbal was gegaan was het al lang de doofpot in gegaan.
Vroeger toen de Rabobank nog Boerenleenbank was waren ze nog voor de sport, nu is het een stinkend financieel instituut.

Gerco heeft meer dan de gemiddelde Bokker, daar hoef je echt geen medelijden mee te hebben.

http://m.quotenet.nl/Nieuws/Wat-heeft-G ... ren-101937

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 19:59

Er heeft een artikel van misschien wel acht pagina's over de handelswijze van Ger Visser in de Quote gestaan, heel erg boeiend. Ik denk dat eenieder die het gedrag van deze man probeert goed te praten dat artikel eens moet lezen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:09

Nu in Nieuwsuur op nederland 1

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:28

Ik denk niet dat het op Ned 1 was (daar had ik hello goodbeye op)

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:33

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:48

Er is een gezegde:
Langs de rand van de afgrond groeien de mooiste bloemen..

En daar hoort janken niet bij..Zeker niet voor die personen die allemaal uit die ruif meegegeten hebben

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:49

zigranta schreef:
Rabobank is zelf ook niet echt schoon!
http://www.nrc.nl/nieuws/2013/10/29/rab ... oraffaire/

Visser heeft gewoon het voorbeeld gevolgd.

Probeer je Visser nu schoon te praten? Is het minder erg wat hij deed omdat een ander het ook deed, bedoel je dat te zeggen?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:53

Wendy schreef:
[
Probeer je Visser nu schoon te praten? Is het minder erg wat hij deed omdat een ander het ook deed, bedoel je dat te zeggen?

Kinderen van die z.g.n. nieuwe rijken, die dagelijks omvallen, krijgen het nog zwaar om te leren hoe je zelf je broek moet ophouden.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:55

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 22:57

_Anneruth schreef:
Voor zover ik het begrijp, blijven de paarden behouden voor de sport: http://destentor.nl/regio/lochem/nieuwe ... -1.4253020

Citaat:
Ger Visser jr. had na de uitspraak van de rechtbank alle voorbereidingen voor concoursen stopgezet.

Hij kan nog altijd de "vluchtroute" naar Engeland nemen.. :D

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 23:16

Ik vind het toch erg interessante materie :j
Lekker veel geschuif in de boekhouding en wat opwaarderen her en der etc. Maar medelijden heb ik met geen van de partijen.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:50

Ik vraag me af of die nieuwe directeur Ruud Bouwman dezelfde is als de Ruud Bouwman van VDL groep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 08:53

manie schreef:
Jammer voor Gerco, maar heel goed dat geboefte als Visser wordt aangepakt!!
Uiteindelijk zijn het onze belastingcenten die de chaos van Visser moeten oplossen.
En een ruiter als Gerco vindt echt wel een andere stal :j
Dus in de verkoop met die knollen en Visser op water en brood :Y) ;)

Sterker nog, die heeft al een andere stal op achterhand ;)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 15:06

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:20

celano schreef:
joepluffer schreef:
Het blijft altijd moeilijk. Ger Visser Jr. heeft idd de stal overgekocht, maar de Rabobank vindt het bedrag wat hiervoor is betaald niet reëel, maar zegt ook niet wat ze wel een goed bedrag hadden gevonden. Waardoor het voor Jr erg moeilijk is om hier tegen in te gaan. Het is zowiezo moeilijk om in te schatten wat de stal waard was toen Ger Visser Jr. het over kocht. Op dat moment had London nog niet de OS gelopen en was daardoor toen nog veel minder waard. Door de OS werd de stal met paarden ineens veel meer waard.

Toch blijft het erg dat de Ger Visser bij zo veel bedrijven/banken zulke hoge schulden heeft kunnen opbouwen en er onder uit zou kunnen komen door zichzelf persoonlijk failliet te verklaren en de stal+paarden aan zijn zoon te verkopen.... En het zal me niks verbazen als hij ergens nog geld heeft staan... Maar toch verbaasd het me dat de Rabobank het überhaupt zo ver heeft laten komen...

Jr heeft NIKS betaald (is via een sponsorcontract geregeld), terwijl Eurocommerce Holding toen al in zwaar weer verkeerde en een faillissement niet ondenkbaar was. Dat is gewoon fraude.

En paarden taxeren is inderdaad 'moeilijk', maar het onroerend goed en de grond vertegenwoordigen gewoon een reële waarde.

Hoe kom jij er bij dat de Rabobank niet heeft gezegd voor wel bedrag hij het had moeten kopen? En het is inderdaad voor Visser jr. moeilijk om hier tegen in te gaan omdat het fraude is.

Ik weet wat Ger Visser Jr. mij zelf heeft verteld. Ik ken hem vaag via via en heb een tijd terug hier kort met hem over gesproken. Hij zei dat hij WEL iets heeft betaald voor de stal (hoe dit is geregeld, dus met een lening of wat ook, weet ik niet). Hij zei toen ook dat de Rabobank niet had aangegeven wat ze op het moment dat Ger de stal over kocht een reëel waarde vonden voor de stal. Waardoor hij het moeilijk in te schatten vond wat de uitkomst zou zijn. En nu blijkt dus dat de Rabobank in het gelijk gesteld is.

joepluffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 20:23

Maar hoe dan ook, ik vind het volkomen terecht dat de paarden en de stal door de Rabobank worden ingenomen. Het spelletje wat ze jaren lang hebben gespeeld is gewoon fraude. Wel hoop ik dat de paarden op een of andere manier voor de Nederlandse sport behouden kunnen worden.

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:36

Jr. visser kan misschien prima aan zijn betalingsverplichting voldoen. De 7 miljoen is opzich een redelijke waarde van overname op dat moment. Allen de wijze van lening, is soort van doorschuiven, of weg geef constructie van vader op zoon. Waarom niet doorzetten van de stal door jr. Visser, met gewoon een hypotheek van 7 miljoen aan de kloten. En dan netjes aan de rente en aflossing voldoen, brengt ook geld terug na de bank. Toch? Ben benieuwd na het hoger beroep, mis alleen de eurcommerse hengsten show wel, eten drinken, alles gratis ;)

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-14 21:58

Maar goed wat zeg ik natuurlijk wil de schuldeiser de Rabobank dit niet. Want ze weten wat de waarde daarvan nu is. Dusss.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 20:06

maarjoleinxx schreef:
Terecht, best schokkend dat zoiets dicht in de buurt zich afkan spelen zeg

nou zo schokkend is het niet.
het is gewoon eigen domme schuld.
Zou het wel jammer vinden als het zo is dat de paarden straks naar het buitenland verkocht worden.