Shetlanders Hengelo weggehaald

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:03

Ze zijn wat mager, dat klopt, maar de wei is niet moddervet (wat normaal voor deze tijd van het jaar) en 1 het hooi ziet er vers uit en 2 als de eigenaar niet telkens opnieuw hooi bijvoerde, dan zagen deze pony's er 10 keer erger uit. Het ergst is het hele 'weiland is te blubberig' verhaal, want dat is pas echt klare onzin. De boer mag van geluk spreken, dat zijn weiland er zo goed uitziet :)

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:04

Jeee...nou dan laat ze maar bij mij thuis komen waar ik een echt verwaarloosde shet heb opgevangen....die past wel 2x in deze shets qua gewicht.

apart dat de politie dit soort gevallen in beslag neemt, maar als je belt voor een extreem bevangen shet, ze dr niets aan doen..krom (eigen ervaring)

myk_en_shant

Re: Shetlanders Hengelo weggehaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 10:19

Ik zie ook geen verwaarloosde of mishandelde pony's.
Ze lijken mij juist jonge pony's die nog moeten uitzwaren.

Als je bij jonge paarden kijkt, die zien er toch ook niet uit, alles uit proporties.
Bij een shet die zo dik in de vacht zit, ziet het er helemaal gek uit.

Daarnaast als ik het land zie, lijkt mij helemaal niet gek uitzien, ziet een stuk droger uit dan ons land waar de shetjes staan.

Qua voer lijkt het mij ook prima, er ligt flink wat hooi.

En ze hebben idd ook nog eens de luxe van een schuilstal. In één woord toppie toch.
Onze shetjes hebben ook een schuilstal, maar er in staan doen ze verrekte weinig.
Ze staan liever in de regen en sneeuw, de gekke beesten.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 18:07

De shetlanders zijn mager mét wintervacht, wat denk je hoe die uitzien zonder die wintervacht? Het land is het probleem niet, en naar mijn weten hebben ze het hooi van de dierenbescherming od. gekregen om aan te sterken en dus niet van de baas.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:15

ze kregen voor die poeha er om heen van de politie en shit ook hooi
en nee dik zijn ze niet maar echt mager? kan het me niet voorstellen liever wat aan de dunne kant en lekker buiten dan 24/7 op stal en mager of het tegenovergestelde moddervet

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:30

Esprit4 schreef:
ze kregen voor die poeha er om heen van de politie en shit ook hooi
en nee dik zijn ze niet maar echt mager? kan het me niet voorstellen liever wat aan de dunne kant en lekker buiten dan 24/7 op stal en mager of het tegenovergestelde moddervet

Ze zijn niet dik heb je gezien wat voor wintervacht ze er op hebben staan? Als je aan deze pony's van de buitenkant op foto's kan zien dat ze veel te mager zijn dan zijn ze echt scharminkels. Ik vind dat veel mensen nogal snel oordelen dat het wel meevalt dat weet je niet tot je ze daadwerkelijk kan voelen. Want zien kun je bijna niet met deze vacht. Als dat wel zou kunnen zouden ze meer dood dan levend zijn.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:09

Ben jij er geweest dan of beoordeel je dat zo van de foto? Dat je van een foto kunt zien dat een dier mager is omdat het niet dik lijkt en een dikke wintervacht heeft vind ok knap als je de dieren hebt gezien met eigen ogen dus niet van een foto dan kun je oordelen.
Een zwaar verwaarloosde pony speelt dat nog ? Maakt dat nog met de oortjes naar voren een drafje door de wei? Bokkend springend nee dik zijn ze niet maar ik vind wel degelijk dat ze hun tijd beter hadden kunnen besteden aan meldingen die er weltoe doen

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:14

Esprit4 schreef:
Ben jij er geweest dan of beoordeel je dat zo van de foto? Dat je van een foto kunt zien dat een dier mager is omdat het niet dik lijkt en een dikke wintervacht heeft vind ok knap als je de dieren hebt gezien met eigen ogen dus niet van een foto dan kun je oordelen.
Een zwaar verwaarloosde pony speelt dat nog ? Maakt dat nog met de oortjes naar voren een drafje door de wei? Bokkend springend nee dik zijn ze niet maar ik vind wel degelijk dat ze hun tijd beter hadden kunnen besteden aan meldingen die er weltoe doen

Ik roep in tegenstelling tot de meeste niet dat ze verwaarloosd zijn of niet. Ik zeg alleen maar dat je niet kan oordelen zolang je het niet gezien/gevoelt hebt. Iedereen roept maar het is overdreven als dit verwaarlozing is. Waarom moeten mensen altijd klagen. Ondernemen ze geen actie is het niet goed, doen ze wel wat is het ook niet goed. Wat willen we nu.
Dat er dieren in brabant zijn die beter geholpen kunnen worden ja misschien maar daar kunnen deze mensen niets mee. Die werken in hun REGIO.
Denken mensen echt zo slecht na. Het is net een stel schapen de ene begint te blaten en de rest hobbelt er fijn achter na.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 00:26

Ik vind het gewoon omzin dat mensen die bij wijze van spreken in noord holland wonen kunnen oordelen over pony's die nog geen kilometer van mijn huis stonden en dan er vooral een uitgesproken mening over hebben
Er is hier wel vaker melding gedaan van dieren die er veel slechter bij stonden en dan word het afgedaan als ze hebben toch een schuilstal water en gras dat ze vel over been zijn ach dat maakt toch.niett uit? En dat is wat mij aan dit hele media gezeik irriteerd

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:40

Maar zeg nou eerlijk..

De pony's zelf zien er verder keurig uit.

Ik krijg vooral van één het idee dat deze te mager is.
Mischien is het dier wel ziek geweest ?

Of aangekocht om op te knappen ?

Ik heb 2 jaar geleden ook een shetlander gekocht waarvan je door haar mega vacht (dier was net een langharige cavia.) zag dat ze te mager was.
Haar rugegraat en heupen staken uit.

Ik blijf het zeggen ik ben heel benieuwd naar het verhaal van de eigenaaresse.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 01:35

Als ik de inbeslagnames etc de laatste tijd zie, tja, wat kun je zeggen. Nederland heeft bijna 50% te dikke mensen dus doen we tegenwoordig aan obesitas by proxy :Y) want naast een vette pony vallen onze dikke billen minder op :j En met een dikke hond of kat op schoot lijkt het ook weer wat beter ;)
Het is dus gewoon mode! dus dan is dit indd véél te mager :+

*edit* ik ben ook te zwaar hoor :j just saying ;)

Littlejoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 07:23

Dierenpolitie heeft nog een hoop werk te doen in de Oostvaardersplassen, daar laten ze de paarden zelfs
verhongeren. Wordt zelfs een "mooie promotiefilm" over gemaakt, waarin ze laten zien hoe 'n veulen
sterft, omdat hij onderkoeld raakt door voedseltekort.
Die hele kudde moet in beslag genomen en een fikse bekeuring naar gebiedseigenaren.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 08:04

De shet oogt niet heel dik nee. Maar om ze nu verwaarloosd te noemen? ZE staan goed in het hooi en de weide heeft droge plekken. De mijne hebben een beroerdere winter gehad op dat gebied! Maar goed, ik ben geen DA die toezicht heeft gehouden en ken de situatie niet. Er zal vast naar eer en geweten gehandeld zijn.