Succesvol internationaal debuut voor Rath en Bretton Woods

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-14 13:56

Het is voor een jonge hengst niet erg ongebruikelijk om op 3, 4 of 5 jarige leeftijd vol in de picture gereden te worden vervolgens 2 jaar of langer ‘achter de schermen‘ door getraind te worden (en soms ook een adempauze krijgen). De ruiters die ze namelijk rijden mogen (willen) vaak niet lager dan subtop starten. Dus om nou te zeggen dat dit aan Rath z’n rijden ligt.. Bovendien is het voor de meeste dieren ook niet goed voor die bovenkamer om continue te moeten presteren. Reken maar dat die jonge dieren veel te verwerken krijgen. :)

Amandavd

Re: Succesvol internationaal debuut voor Rath en Bretton Woods

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:09

Had Rath niet vroeger nog een zwart paard? Iets met een T... To... Toti... Ah! Totilas, juist! ;)

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:20

Roweentje89 schreef:
Er zijn genoeg paarden die van ruiters wisselen en die wel gewoon nog in de (internationale) wedstrijdring verschijnen, zonder compleet uit de picture te verdwijnen.

ja? Werkelijk? in de dressuur toch vaker niet dan wel, hoor, naar mijn bescheiden mening. Noem er eens een paar die onder verschillende ruiters op de grote podia voor de prijzen hebben meegedaan.

on topic: super dat ze zo'n fijne rentree hebben gemaakt. En over Uranium: Lynne is nog geen twee maanden geleden bevallen. Ze heeft haar debuut al wel weer op de agenda staan, maar intussen haalt Laurens er toch een mooie score mee ;-)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:38

FloortjeM schreef:
Roweentje89 schreef:
Er zijn genoeg paarden die van ruiters wisselen en die wel gewoon nog in de (internationale) wedstrijdring verschijnen, zonder compleet uit de picture te verdwijnen.

ja? Werkelijk? in de dressuur toch vaker niet dan wel, hoor, naar mijn bescheiden mening. Noem er eens een paar die onder verschillende ruiters op de grote podia voor de prijzen hebben meegedaan.

on topic: super dat ze zo'n fijne rentree hebben gemaakt. En over Uranium: Lynne is nog geen twee maanden geleden bevallen. Ze heeft haar debuut al wel weer op de agenda staan, maar intussen haalt Laurens er toch een mooie score mee ;-)

-Euhm bvb Damon Hill, om er nu snel eentje te noemen.
-Totilas was ook een voorbeeld.
-Romanov (intussen 3 ruiters op GP niveau)
-Die ene zwarte (ojay ?? wil de naam kwijt zijn)bij Van Baalen (en op die stal heb je wel meerdere denk aan Roman Nature, Power and paint, inspeckteur)
-Painted Black etc
En die kan ik dan ter plekke verzinnen.

Volgens mij zien/teren mensen liever op de pech/ongeluk van een ander dan goede zaken te zien/herkennen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:59

Roweentje89 schreef:
Ligt het nu aan mij of is het echt zo dat alle paarden die onder zijn kont komen we niet veel of helemaal niets meer van horen? :+

Beest is amper 8, start voor het eerst internationaal LT en wint die, wat moet ie meer dan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:05

Joh, grand prix rijden is toch kattepis. Doen we allemaal met de vingers in de neus.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:48

ik vind dat moderators alle Totilas berichten in dit topic weg moeten halen.

Ik hoop voor Mattias dat hij nu een geschikt paard heeft.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:18

Cowgirl schreef:

Ja dus? Ik vind zoveel. Gebeurt ook niks mee.

Is toch niet raar dat mensen daarover beginnen? Een tijd terug blies de heer Rath nog zo hoog van de toren, maar hoogmoed komt voor de val he.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:21

Amandavd schreef:
Cowgirl schreef:

Is toch niet raar dat mensen daarover beginnen? Een tijd terug blies de heer Rath nog zo hoog van de toren, maar hoogmoed komt voor de val he.

Mensen beginnen er ALTIJD over. Die naam hoeft maar te vallen en hoppa 10 pagina's hetzelfde geleuter wat al duurt sinds de verkoop. Ja ik heb er ook wel een mee gedaan en heb er nog steeds mijn mening over maar soms word het ook wel eens tijd om verder te kijken en niet alleen maar achterom en oude koeien uit de sloot te halen.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:30

Cowgirl schreef:
Amandavd schreef:
]

Mensen beginnen er ALTIJD over. Die naam hoeft maar te vallen en hoppa 10 pagina's hetzelfde geleuter wat al duurt sinds de verkoop. Ja ik heb er ook wel een mee gedaan en heb er nog steeds mijn mening over maar soms word het ook wel eens tijd om verder te kijken en niet alleen maar achterom en oude koeien uit de sloot te halen.

Is volgens mij alweer maanden geleden dat er een bericht over Totilas is geweest. Mensen zijn nu eenmaal nieuwsgierig. Ik vraag mij ook af wat er van hem terecht gekomen is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:34

Amandavd schreef:

Volgens mij was het vooral zijn familie en PS die zo van de toren bliezen. Ach ja.

Terug naar Bretton Woods, ik vind het een tof paard en ben benieuwd wat er nog meer uit gaat komen.

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 16:49

bulck schreef:
FloortjeM schreef:

-Euhm bvb Damon Hill, om er nu snel eentje te noemen.
-Totilas was ook een voorbeeld.
-Romanov (intussen 3 ruiters op GP niveau)
-Die ene zwarte (ojay ?? wil de naam kwijt zijn)bij Van Baalen (en op die stal heb je wel meerdere denk aan Roman Nature, Power and paint, inspeckteur)
-Painted Black etc
En die kan ik dan ter plekke verzinnen.

Volgens mij zien/teren mensen liever op de pech/ongeluk van een ander dan goede zaken te zien/herkennen.

Volgens mij bedoelen we hetzelfde hoor, namelijk dat iedereen eens moet ophouden met zeuren over dat het met totilas niet gelukt lijkt te zijn.
De hengsten die jij noemt, zijn overigens in overwegende mate ook tussen de jonge paarden en de subtop van ruiter gewisseld en bij Van Baalen leren ze allemaal in dezelfde stijl rijden, dus dan is een overstap minder groot. Waar las ik juist een paar weken geleden een artikel over de vraag waarom het met springpaarden vaker goed lijkt te gaan na een wissel aan de wereldtop dan bij dressuurpaarden. Nu ja, we raken zo wel erg off topic.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 20:47

Mensen, laten we nou maar weer ontopic gaan, en dat is het debuut van rath en bretton woods

RobertMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 20:37

Dit is nu wat mij betreft een voorbeeld van hoe het er soms in de paardensport aan toegaat: elkaar het licht in de ogen en het succes gunnen. Rath zet gewoon een goede prestatie neer, en direct moet men er negatief overheen of een ander een totaal niet relevant onderwerp er bij betrekken.

Als we dit soort discussies willen voorkomen in de toekomst, als we al aandacht moeten blijven geven aan deze groene monsters, is misschien er voor zorgen dat het goede materiaal in NL behouden blijft?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 14:35