Vijf jaarlingen overleden door electrocutie in Ierland

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 22:14

bigone schreef:
Tja, iedereen vind dit zielig maar over het feit dat er de laatste drie jaar al 5000 paarden gedood zijn door de regering hoor je niemand. Sneu voor de eigenaar maar hij zal er financieel wel overheen komen aangezien het een Arabische sjeik betreft.

Dit is ook niet relevant in dit topic?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 23:01

Eirikur schreef:
Beetje verkeerd plaatje Focussed, schrikdraad geeft veel te weinig spanning af om een paard te elektrocuteren.

Het spijt me, ik heb helaas geen foto gelijk de kabels langs de desbetreffende paddock in mijn archief. Gezien het over stroom ging leek mij dit de beste optie. Een foto zoals Horse and Hound leek me ook niet gepast namelijk. Mocht je zelf een betere foto hebben (met licentie voor commercieel gebruik) dan mag je hem altijd insturen.
Overigens mogen zulke tips/opmerkingen via PB en TeR dan kunnen wij (NR leden) het makkelijker oppakken. Normaal lezen we vaak niet terug in de topics zoals ik nu toevallig deed en zien we zulke tips over het hoofd.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:05

Jeetje.. Schokkend :(

Sientje

Re: Vijf jaarlingen overleden door electrocutie in Ierland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:10

@Focussed: Tof dat je je best hebt gedaan beeldmateriaal te zoeken, maar zonder foto kan toch ook bij zo'n nieuwsbericht...? Mbt TeR/TeM... heb ik denk ik de verkeerde route gekozen, heb hier gepost en op TeM gedrukt... en die staat idd nog open. ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-14 23:32

Ja je hebt absoluut gelijk dat het ook zonder had gekund. Maar aangezien ik van origine hier ben "aangenomen" bij de nieuwsredactie als beeldredacteur voel ik me wel zeer verantwoordelijk annex verplicht om bij ieder artikel een foto te verzorgen (voor zover mogelijk natuurlijk).
In dit geval had ik de afweging gemaakt en leek het mij een goede foto ter illustratie, maar ik heb mij daarin denk ik vergist gezien de reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 23:33

Oh bah, dit doet me zo aan de film "The Selfish Giant" denken... :n Vreselijk voor de eigenaren.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 07:33

Focussed: ik vond het niet storend. In het bericht zelf staat een elektriciteitskabel. Snap wel dat hier verwarring over kan ontstaan, omdat dat in tegenspraak is met je foto. Mij stoorde het echter niet zo.

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 08:17

Ik zal misschien wel de enige zijn die dit vraagt maar als het een hoogspannings kabel dan zou dat toch door de gene die daar over gaan betaald moeten worden??
Je paard in een.paddock zetten is dan wel risico maar zn kabel hoort goed gecontroleerd te worden ???
Wel heel sneu voor de paardjes :(

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:09

Wat een geld! :oo waren het eenhoorns ofzo? :+

iamsam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 11:58

geloof maar dat ze verzekerd waren hoor !!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 12:03

Dat weet je toch niet? Zulke dure veulens verzekeren kost ook een hele hoop. Voor een gewoon huis tuin en keuken paard kan het al best pittig zijn.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 18:44

Maar de eigenaar is een sjeik, hoeveel hij voelt van dit 'verlies' weet niemand.

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:04

He bah, ze waren ook nog zo jong. Zielig voor de eigenaren ook, zal je zo je paard aantreffen.