Lisaapee schreef:Haha nou ik durf eerlijk te zeggen dat ik wel jaloers kan zijn hoor!
Als iemand van je 'wint' (gaat natuurlijk om je eigen prestatie) en diegene
krijgt alles net even wat makkelijker, dan denk je soms toch, goh had ik dat maar.
Inderdaad het hele jaar een binnenbak, of een heel goed team om je heen.
Eigenlijk heel slecht want je moet maar denken, voordat je alles alleen doet kom je al een heel eind
En soms irriteer ik me aan mensen van mijn leeftijd die nog alles door pappie laten betalen.
Komen ze weer met de nieuwste laarzen aanzetten. En trots dat ze zijn om het te showen.
Dit is dan weer geen jaloezie maar meer afgunst. Met andersmans geld te koop lopen.
Dat je denkt; goh ja daar zou ik 50 uur voor moeten werken met mijn studentenbaantje van 6 euro per uurIk zou denk ik 100x zo trots met zulke zelf verdiende laarzen omlopen.
Hoe weet je dat ze het makkelijker hebben?

Ik zou denk ik 100x zo trots met zulke zelf verdiende laarzen omlopen.

Nu zie ik dat ik al heel bevoorrecht was dat ik een buitenbak had en elke week kon lessen, en dat ik sowieso zo'n paard te rijden heb gehad. Maar door je gedrevenheid en motivatie kijk je alleen maar naar mensen die het beter hebben dan jij. Terwijl het juist zo'n openbaring is als je kijkt naar mensen die het minder hebben en je vrede kan hebben met je eigen situatie.
klopt.