Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Spruitjee schreef:Al moet ik wel zeggen, op deze manier worden konijnen en kippen ook verdoofd voor het slachten. De klap is zo hard dat ze niets meer mee krijgen. Maar daar hoor je nooit iemand over.
TinekeHorses schreef:Het meest trieste hiervan vind ik nog dat dit overal ter wereld gebeurd.
Ook al zouden deze heren worden opgepakt, het veranderd niks aan situatie wereldwijd.
Giolli schreef:Maar we moeten niet vergeten dat er ook 9-10-11 jarige bokkers op dit forum zitten.

Frederieke_ schreef:Iedereen die alleen die mensen net zo'n gruwelijke behandeling gunnen zijn toch net zo slecht bezig?
Gini schreef:Spruitjee schreef:Al moet ik wel zeggen, op deze manier worden konijnen en kippen ook verdoofd voor het slachten. De klap is zo hard dat ze niets meer mee krijgen. Maar daar hoor je nooit iemand over.
Beide diersoorten zijn veel kleiner. Een dergelijke klap is relatief. Een konijn zal je kunnen doden met een harde klap, terwijl je met diezelfde klap het paard enkel alleen maar lijden bezorgd.
Er is een reden waarom dergelijke manier van slachten enkel bij kleine dieren als konijnen en kippen wordt toegepast en niet bij koeien en paarden, zelfs niet met schapen.
bigone schreef:EvelienKiss schreef:Het is verwerpelijk dat bokt deze link aanbiedt. Zo krijgt de video meer aandacht en dat is de bedoeling van de maker. Ik tem.
Hoezo, het is wel realiteit, dit gebeurt dagelijks in sommige slachthuizen dus hoe vaker mensen dit zien en er van over hun nek gaan, hoe beter. Misschien komt er in sommige achtergebleven landen (die denken heel modern te zijn) eindelijk een keer besef dat dieren ook met respect behandelt moeten worden.
Op facebook geplaatste filmpjes over mishandeling zouden doorgeven moeten worden door de fb beheerders, helaas laten ze nog wel eens steken vallen.
cp112 schreef:bigone schreef:
Hoezo, het is wel realiteit, dit gebeurt dagelijks in sommige slachthuizen dus hoe vaker mensen dit zien en er van over hun nek gaan, hoe beter. Misschien komt er in sommige achtergebleven landen (die denken heel modern te zijn) eindelijk een keer besef dat dieren ook met respect behandelt moeten worden.
Op facebook geplaatste filmpjes over mishandeling zouden doorgeven moeten worden door de fb beheerders, helaas laten ze nog wel eens steken vallen.
Nee dit gebeurd niet dagelihks in slachthuizen! Trek het even uit verband zeg.
Dieren die voor de slacht gaan en een pin door hun ho ofd krijgen endaarmee gelihk dood zijn is héél iets anders dan 2 mannen die voor de lol een paard op de kop houwen en er bij staan lachen als het beest ligt te creperen.
Ik snap niet dat YouTube dit online laat staan