besita schreef:dat zie ik persoonlijk 10 keer liever dan de prijzenpakkers in de lagere rubrieken of een klein aantal ruiters die eigenlijk niet op een csi zouden moeten rijden omdat ze gewoon niet dat niveau halen maar wel een uitnodiging /of een VIP tafel gekocht hebben
Ik doel natuurlijk op die laatste groep Besita. De groep mensen die op de CSI's rijdt, omdat ze het leuk vinden en kunnen betalen, maar die het niveau nog lang niet aankunnen. Dit geldt zeker voor ruiters uit sommige landen, waar wel heel makkelijk aan de kwalificatie-eisen voor het internationaal kan worden voldaan.
Ik weet dat zonder deze geldschieters de concoursen niet kunnen bestaan, maar dat wil niet zeggen dat de kwaliteit van de sport er beter van wordt. Zowel voor organisatie, officials, collega-ruiters als publiek is er niets aan als er ruiters meerijden die boven kunnen moeten presteren en daardoor een gevaar vormen voor zichzelf en hun paard...
Voor de groep ruiters die met verstand naar het 1.40 (en hoger) toe aan het trainen is, is er niets mooiers dan op een ** te rijden en ervaring op te doen op de CSIs waar de manier van parcoursbouw en het gevraagde tempo in de ring toch echt wel anders is dan op de landelijke wedstrijden.
Nationale concoursen zie je bij ons in de regio vrijwel niet (en die vergelijking kan ik dus ook niet goed maken), maar aan de reacties van Bianca te zien is dat in het zuiden van het land anders.