Bianca Schoenmakers wint GP Neeroeteren (CSI2*)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Bianca Schoenmakers wint GP Neeroeteren (CSI2*)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:38

Brabantse nuchterheid? ;)
I like.. :D

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 09:56

maar Schoen ..kan jij mij 10 wedstrijden opnoemen- of dat nu NL of B is maakt niet uit -waar je 3 dagen 1.40 -1.45 en zelfs een 1.50 kan rijden ..ik denk dat als je paarden voor het hogere werk wil opleiden dat je dan bijna niet anders kan dan de 2* af te lopen

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:08

Nee, ik noem toch ook dat als je paarden hebt voor de hogere rubrieken. Ik heb dan ook gezegd dat ik het niet begrijp dat mensen met 1.30m en 1.35m paarden elke week zulke concoursen gaan rijden. Want dat kun je op nationaal niveau genoeg.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:08

besita schreef:
dat zie ik persoonlijk 10 keer liever dan de prijzenpakkers in de lagere rubrieken of een klein aantal ruiters die eigenlijk niet op een csi zouden moeten rijden omdat ze gewoon niet dat niveau halen maar wel een uitnodiging /of een VIP tafel gekocht hebben

Ik doel natuurlijk op die laatste groep Besita. De groep mensen die op de CSI's rijdt, omdat ze het leuk vinden en kunnen betalen, maar die het niveau nog lang niet aankunnen. Dit geldt zeker voor ruiters uit sommige landen, waar wel heel makkelijk aan de kwalificatie-eisen voor het internationaal kan worden voldaan.
Ik weet dat zonder deze geldschieters de concoursen niet kunnen bestaan, maar dat wil niet zeggen dat de kwaliteit van de sport er beter van wordt. Zowel voor organisatie, officials, collega-ruiters als publiek is er niets aan als er ruiters meerijden die boven kunnen moeten presteren en daardoor een gevaar vormen voor zichzelf en hun paard...

Voor de groep ruiters die met verstand naar het 1.40 (en hoger) toe aan het trainen is, is er niets mooiers dan op een ** te rijden en ervaring op te doen op de CSIs waar de manier van parcoursbouw en het gevraagde tempo in de ring toch echt wel anders is dan op de landelijke wedstrijden.
Nationale concoursen zie je bij ons in de regio vrijwel niet (en die vergelijking kan ik dus ook niet goed maken), maar aan de reacties van Bianca te zien is dat in het zuiden van het land anders.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:26

nogmaal ik vind dat op de 2* echt meevallen , de landen waar jij op doelt hebben hele goede paarden en laten zich goed begeleiden en die zie ik echt graag aan het werk op deze concoursen :j ( zo zijn er bvb een aantal Oekrainers , Russen en Letten enzo )maar de rubrieken 1.10 en 1.20 ( onder de naam showrubrieken of am -rubrieken ) hoeven voor mij nou weer niet :+
maar het is imo maar normaal de de ruiters met hun grote tour paard ook hun andere paarden meebrengen en opleiden , daar zijn een heel aantal ruiters heel bewust mee bezig

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:54

Daar hoor je me ook niet over Besita. Dat is de groep ruiters die met verstand paarden aan het opleiden is en daar mag ik ook graag naar kijken, maar er is ook echt een groep (rijkere) ruiters die niet op de CSI's thuishoort.
Die amateurrubrieken hoeven van mij ook niet, maar dat levert wel geld op en 's ochtends om half negen zit er toch geen hond op de tribune om zich daaraan te storen :+