Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

RoosG schreef:Ik denk ook dat komt omdat in het bericht staat dat de ponys in een modderweiland staan. Mijn paarden staan dat ook, iets wat niet is tegen te houden in Nederland. Natuurlijk hebben ze wel droge plekken, maar dat hebben de pony's in het filmpje ook. Moet ik mij dan ook zorgen gaan maken?
shirleyp schreef:Weet iemand bij welke dierenarts ze onder toezicht staan?
Ik vind het goed dat ze er op tijd bij zijn hoor! Maar merk dat de titel 'verwaarloosde pony's' in de media veel ongenuanceerde reacties oproept. Niet eens hier hoor, zie het voornamelijk op fb. Bijvoorbeeld: 'die eigenaar moeten ze opknopen' Tja dat gaat me een beetje te ver. Ik denk dat je hier met educatie en controle een heel eind komt.
of eigenlijk...van verdacht wordt shirleyp schreef:Weet iemand bij welke dierenarts ze onder toezicht staan?
Ik vind het goed dat ze er op tijd bij zijn hoor! Maar merk dat de titel 'verwaarloosde pony's' in de media veel ongenuanceerde reacties oproept. Niet eens hier hoor, zie het voornamelijk op fb. Bijvoorbeeld: 'die eigenaar moeten ze opknopen' Tja dat gaat me een beetje te ver. Ik denk dat je hier met educatie en controle een heel eind komt.
Nogmaals....ik schrijf uit ervaring.Brilletje schreef:Ik ga ervan uit dat de dierenarts echt wel kan bepalen of een dier verwaarloosd is. Vind het wel grappig dat er mensen via het zien van een Internet foto het beter menen te weten.